tupakoinnin lopettaminen ja mielenterveys

1202122232426»

Viestejä yhteensä

• editoi huhtikuu 17
    Hienoa Nikol! :)
    Minä olen lopettanut elämäni aikana monella konstilla, ja konstista riippumattomista syistä alkanut polttamaan uusiksi.
    Nyt on menossa elämäni ensimmäinen luomu-lopetus, ja tämä on passannut minulle konsteista parhaiten, ihme kyllä. Ja toivon ja itse asiassa uskon että tämä on minun viimeinen lopetus, ei enää henkostakaan.
    Minulla oli alussa 3-4 kk mielialanvaihteluita, välillä rajujakin. Mutta sitten onneksi tasoittui. Pohjaton ruokahalu on alkanut nyt vasta tasoittumaan.
    Otti aikansa, mutta tulihan sitä 28 vuotta tupakkaa kiskottuakin, joten ei kait se ihme että roppa ja pääkoppa hetken ihmeissään..  :o
    Ja yksilöllistähän toki nämä kaikki varmasti, näin minulla. :smiley: 

Tsempit kaikille hyvän päätöksen tehneille! Olot tasoittuu pikkuhiljaa kyllä.
    Savuttomuus rules, tupakoinnissa ei yksinkertaisesti ole mitään hyvää!  
  • editoi huhtikuu 17
    Auttaako nikol esim. metsässä kävely kun alkaa kaatumaan seinät päälle,mulla auttaa heti..liika kahvi saa ainaki minut levottomaksi.
  • Nikol Ouluntienoo
    Ei tarvi edes metsään lähtä, kävelylenkki piristää aina. Pitäisi maastopyörä kaivaa varastosta johon sen säilöin parisen vuotta sitten, sillä voisi käydä metsäpoluilla  ;)

Minä olen aina ollut kahvin suurkuluttuja, pystyn juomaa melko reilusti kahvia ilman ongelmia, mutta raja se on minullakin, joka alkaa tuosta noin kahdesta pannullisesta päivässä.. Jotenkin se aina joskus pääsee huomaamatta sinne asti :s
    Ilman tupakkaa:

Ilman nikotiinia:
  • Nikol kirjoitti:
    Ei tarvi edes metsään lähtä, kävelylenkki piristää aina. Pitäisi maastopyörä kaivaa varastosta johon sen säilöin parisen vuotta sitten, sillä voisi käydä metsäpoluilla  ;)

Minä olen aina ollut kahvin suurkuluttuja, pystyn juomaa melko reilusti kahvia ilman ongelmia, mutta raja se on minullakin, joka alkaa tuosta noin kahdesta pannullisesta päivässä.. Jotenkin se aina joskus pääsee huomaamatta sinne asti :s
    Voin samaistua tähän! Lenkit auttaa aina, erityisesti luontoon pääsy :) SIellä on kans mukava ajatella kuinka se freesi ilma liikkuu nyt aivan uudella kapasiteetilla kehkoissa, kun ei ole sitä häiritsevää tupakkia siinä.
    Kahvin juonnin rajottaminen tupakoinnin loputtua on kyllä myös aika iso juttu. Itsekin olen suurkuluttaja ja kyllä se vaan hyvältä tuntuu saada kahvia kroppaan. Mutta toisaalta, omissa rajoissa voi sitä kahviriippuvuutta sitten harjottaa, kun ei niitä kaikkia riippuvuuksia kannata alkaa kerralla karsimaan ;)
  • Kun liikunta on vielä mahdollista, siitä kannattaa olla tyytyväinen. Vuosikymmenten tupakointi saattaa aiheuttaa sen, että ei pysty enää kuin köpöttelemään lyhyen matkan ja sekin onnistuu vain jos ulkona on tarpeeksi lämpöä.
  • 1234 helsinki
    Tässä yrittänen lopettaa taas kuinkakohan mones kerta pisin aika mitä olin polttamatta oisko ollu puolisen vuotta kännireissulla sitten taas repsahdin... Huonon henkisen hyvinvoinnin takia poltan ja nyt kesänaikana ajattelin lopettaa
  • vkovko
    editoi toukokuu 24
    Muuttuiko henkinen hyvinvointi sen puolen vuoden aikana ja mihin suuntaan?
  • Tamsku38 keski-suomi
    Olen ollut polttamatta 18 vrk tosin kerran lankesin. Sairastan paniikkihäiriötä ja ihme etten ole kohtausta tämän stressin aikana saanut kuin kerran. Mutta kyllä masentaa ja hermostuttaa. Toivottavasti nää Masennus olot häviää
  • @Tamsku38 

Oon itsekin miettinyt, että mistä se masentuneisuus johtuu. Ja miten ihmeessä se tupakka voisi piilottaa masennuksen? Itse kuvittelisin, että tupakka vaan temppuilee mielen kanssa ja antaa sellaisen lumeolotilan, jossa muka jokin asia elämässä olisi toisin. Itse yritän aina muistaa, kun mieliteot on kovimmillaan, että se on kaikki valhetta ja jos minua masentaa savuttomana niin todennäköisesti minua masentaisi ilmankin savuja. Savulla vain tuhoan sen ja peitän sen itsestäni.
  • Minusta se on yksi vieroitusoire, mikä häipyy ajan myötä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.