Henna ja savuton elämä!

Viimeyönä 24.00 tumppasin viimeisen tupakkani :) Laitoin varmuuden vuoksi heti nikkislaastarin koska tiesin että aamu olisi muuten vaikea. Yöllä olikin vähän painiskelua mielihalujen kanssa, heräsin neljältä kamaliin vatsakipuihin joita kesti puoli seitsemään asti aamulla enkä juurikaan saanut nukuttua. ( tuli eilen "vähän" mässäiltyä et sais muka enemmän voimia uudenlaisen elämän aloittamiseen, samalla koitan laihduttaa). Kyllä ihan oikeesti teki mieli lähteä tupakalle ihan älyttömästi, sen verran alko hermostuttamaan kipu ja valveilla olo ja olinhan mä normaalistikkin aika usein öisinkin polttanut jos esin. vessaan olin heränny. Ei siinäkään kyllä järjen kanssa oo ollut mitään tekemistä kun ajattelee et istuu puuhellan edessä savuilla keskellä yötä silmät ihan ristissä ja pakko on mukamas ollut polttaa.
Heräilin puol kymmenen aikaan söin aamupalan ja vein koiran ulos, normaalisti en olis syönyt mitään mutta kahvia ja tupakkaa olis kyllä menny sitäkin enemmän, yleensä oon laittanu kahvin tippuun ja sitä odotellessa polttanut tupakan ja sit kahvin kanssa n. 3-4, yleensä just aamupäivät on ollu mulla pahimpia sillon on saattanu mennä kymmenenkin tupakkaa melkolailla putkeen.
Aamu oli kuitenkin yllättävän helppo siihennähden mitä odotin, olo on kyllä outo :roll: ja tupakkaa kyllä tekee mieli sitä ei tosiaan voi kieltää ja vähän väliä tulee mieleen et onko tässä mitään järkeä kiusata itseään ellei päätös taaskaan jää pysyväksi. Viimesyksynä sain oltua 3kk sitten sorruin sikareihin, niitä alko melko nopeesti mennä siihen tahtiin et sit oli jo ihan sama mitä polttaa kun niihin meni rahaa vielä enemmän kuin tupakkaan. Pari kertaa sit vielä talvellä yritin lopettaa toinen kerta kesti kaksviikkoa toinen kaks päivää :oops: Niiden jälkeen tupakointi liisääntyi vaan entisestään, välillä ajattelin etten edes yritä enää koskaan, mutta polttaminen, terveysriskit ja rahanmeno kuitenkin harmitti ja painoi mieltä.
Niimpä ajattelin vielä yrittää kaikesta huolimatta just nyt muuten tuli 14 tuntia ilman savua :lol: , voi kumpa tää tällä kertaa onnistuisi.
Se mua vaivaa eniten etten muka enää koskaan saisi polttaa yhtään tupakkaa. Olis niin kiva jos olis niin vahva luonne et vois edes joskus vetää pari tupakkaa sortumatta uudelleen, mutta oman luonteeni tuntien musta ei siihen ole joten täytyy koittaa opetella vaan ajattelemaan että ei enää koskaan. Oisko kenellään vinkkiä, miten sen ajatuksen kanssa olis helpointa olla ja asennoitua? Ei tää ole helppoa mutta yritän parhaani, onneks eilen löysin tän palstan niin saa täällä kulutettua aikaa lueskelemalla toisten juttuja ja kirjoittamalla itse. Samassa veneessä ollaan. Tsemppiä kaikille!

Ei niin heikko etteik? kannattaisi yritt??! Tuo oli mun motto pitk??n... Vihdoinkin 18.6-12 se loppui   :) 
«134567139

Viestejä yhteensä

• nipa Eteläsavo
    editoi syyskuu 2008
    Moikka
    Nyt vaan kehumaan kaikille tutuille ja tuntemattomille että olen lopettanut tupakin polton, mitä enemmän kehut sitä vaikeampi on pistää tupakiksi, sillä silloinhan sinua pidetään sanasi syöjänä ja ties minä.
  • Likka72 Tampere
    editoi syyskuu 2008
    Tervetuloa Henna70!!!terveyttä tuloo,kun ollaan savutta :D

Joo,kovin samanlaiset tupakointitottumukset sulla on kun mulla,juuri noi yöhommelit ja aamupäiväsavujen iso määrä :(
    Mulla myös takana muutamia yrityksiä ja nyt 10.päivää ollut savutta..
    Tällä kertaa aion luottaa siihen että nälkä kasvaa syödessä eli vaikka nyt on vaikeaa,tuun huomaamaan vielä edut ja sen kuinka älytöntä polttaminen on ja että en sitä enää halua eikä tee mieli...kunhan saan kunnolla kiinni savuttomasta elämästä,ajan kanssa.
    Pyrin elään ja ottaan tän homman päivä kerrallaan ja niitä on kiertynyt jo 10.
    En suotta mieti että en saa enää polttaa vaan menen eteenpäin polttamatta sitä ensimmäistäkään ja luotan että tää homma kantaa itsestään hedelmää.
    Tuetaan toinen toisiamme ja hienoa että sitkeesti haluat tupakasta eroon!ei anneta periksi :thumbup:
  • editoi syyskuu 2008
    Heippa Henna ja tervetuloa savuttomaan,mukavaan sakkiin :thumbup:
  • editoi syyskuu 2008
    Tsemppiä Hennalle lopetukseen! Onnistut varmasti kun oivallat, miten kauhea koukuttaja se rööki oikeasti onkaan.....:)
  • henna70henna70 Pori
    editoi syyskuu 2008
    Joo kyllä mä ymmärrän että tupakka on todellinen koukuttaja, mutta kyllä mä taitan sen kokutukselta niskan. Vajaa 1 1/2 tuntia niin on eka vuorokausi takana. Koko päivän on tullu katseltua kelloa et kauanko oon saanu oltua, kohta tunnit muuttuu päiviksi, viikoiksi jne... toivottavasti koko loppuelämäksi. Kuitenkin oon nyt jo ylpeä itsestäni ja todella hyvä mieli kun oon saanu oltua polttamatta :D Kiitos kannustuksesta kaikille ja tsemppiä jatkoon myös teille!

Ei niin heikko etteik? kannattaisi yritt??! Tuo oli mun motto pitk??n... Vihdoinkin 18.6-12 se loppui   :) 
  • editoi syyskuu 2008
    "Oisko kenellään vinkkiä, miten sen ajatuksen kanssa olis helpointa olla ja asennoitua? Ei tää ole helppoa mutta yritän parhaani, onneks eilen löysin tän palstan niin saa täällä kulutettua aikaa lueskelemalla toisten juttuja ja kirjoittamalla itse. "

Sinuna en vielä ajattelisi, että "ei koskaan". Tai no riippuu tietenkin ihmisestä, mutta minusta tuo ajatus kuulostaa melko pelottavalta ja jotenkin liian lopulliselta. Liika ehdottomuus ja mahtipontiset kiellot tuntuvat kaikessa masentavuudessaan niin ylivoimaisilta, että kynnys lähteä rikkomaan itselleen asettamiaan kieltoja madaltuu.

Itse aloitin ns. päivä kerrallaan-meiningillä. Sanoin joka päivä itselleni, että "ainakaan tänään en polta". Pikku hiljaa asiaa ei tule edes ajatelleeksi, savuttomuudesta tulee itsestäänselvää.

Takapakkia voi tulla ja heikkoja hetkiä, jolloin tekee vietävästi mieli polttaa, mutta läheltä piti- tilanteetkin menevät ohi. Silloin, kun on mielettömän suuri tarve päästä tupakalle, pitää vain yrittää rauhoittua, ja ajatella raa'alla järjellä. Silloin pitää heittää tunteet ja mielihalut sinne, minne päivä ei paista. Itseltään on kysyttävä, onko valmis heittämään kaikki tupakoimattomat minuutit, tunnit, päivät ja viikot hukkaan yksien savujen tähden. Vastaus on tietenkin ehdoton ei. :!:

Oli miten oli, vain ja ainoastaan kokeilemalla Sinäkin löydät itsellesi parhaat niksit ja keinot ihanaan, savuttomaan elämään. Onnea siis erinomaisen viisaasta päätöksestä ja tervetuloa foorumille! :) Voimaa ja jaksamista taisteluun! :)

jk. Itsekin stumppaan tänään taas. Sain kaivettua itseni nikotiininhuuruisesta, harmaasta ja tunkkaisesta aivojeni pohjamudasta viimeinkin. Nikotiini -diktaattori hävisi taiston 6-0. Täällä ollaan siis hengessä mukana. :P
  • hansu_2 Pohjois-Savo
    editoi syyskuu 2008
    henna70 kirjoitti:
    Oisko kenellään vinkkiä, miten sen ajatuksen kanssa olis helpointa olla ja asennoitua?
    Eli siis sen ajatuksen, ettei koskaan polta. Minäkin asennoiduin noin, en halunnu jättää mitään takaportteja auki :) Ja ensin oli tuskaista ja ihan ku ois luopunu hyvästä ystävästä! Herranen aika, on siinäkii ystävä, tappaa ja vielä hitaasti. Mutta tosiaan, mulla toimi kyllä "ei koskaan enää" ajattelu ja yllättävän nopeasti se tuska lieveni. Toki vielä joskus nykyisinkin tulee eteen hetki, kun on ikävä tupakkaa. Outoa. Tsemppiä Henna!!!
  • henna70henna70 Pori
    editoi syyskuu 2008
    Joo päivä kerrallaan mennään. Neljäs päivä menossa tähän asti on menny suht kivasti. Mut nyt on ollu muutaman tunnin ihan tajuttoman paskat fiilikset :thumbdown: tupakkaa tekee mieli eikä mikään auta :twisted: taustalla se pirulainen irvistelee ja odottaa et saisi mut taas valtaansa apua :hunf: tää ei oo kivaa. Oon koittanu motivoida itseäni kaikin keinoin, mutta nyt on vaikeeta. Eipä silti en mä ihan helposti periks aio antaa, vielä jonain päivänä mä nauran makeesti kun oon saanu sen halun nujerrettua :mrgreen: Mä oon nyt 38-vuotias koitin tossa itseeni lepytellä et jos 20 vuotta olisin polttamatta niin sit mulla olis puhtaat keuhkot ja saisin alkaa nauttia vanhuudesta tai ikääntymisestä, eihän 58 vielä vanhus ole. Sit voisin vaikka poltella loppuelämän hyvällä omallatunnolla? Aika tyhmä ajatus mut kaikkea sitä päähän tulee. Onnistuis nyt ensin olemaan edes 20 päivää... nyt sekin tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, mä oon ku pöllö pyörittelen silmiäni :roll: enkä tiedä mitä tekisin?

• TRZ
    editoi syyskuu 2008
    Mulla kanssa neljäs päivä menossa ja stumppia kahlailen. Vahvistukseksi päätökselleni löysin tämmösiä linkkejä. (Niistä pitää poistaa väli http:// jälkeen niin ne toimii.) Mulla ainakin kolahti noi. Kunpa olisin aiemmin tajunnut lopettaa...
    munjuttu kirjoitti:
    Tuli tällaisia australialaisia antitupakkamainoksia vastaan Youtubessa. Nämä toimii ainakin mulle, entä sulle?

http:// www.youtube.com/watch?v=W2Rrw1AFejo

http:// www.youtube.com/watch?v=ZvsVgu4Bgi4

http:// www.youtube.com/watch?v=lEc-Rsv9pMc&feature=related

http:// www.youtube.com/watch?v=1MF4sCvkAAA&feature=related

http:// www.youtube.com/watch?v=klsmCSAmBTE&feature=related

http:// www.youtube.com/watch?v=0mFl-x_6m-Q

http:// www.youtube.com/watch?v=muNne9qBmMk&feature=related
    Tsemppiä sulle! Älä nyt luovuta! Mä en ainakaan polta enää koskaan. Piste.
  • Kylli Helsinki
    editoi syyskuu 2008
    Minen vanno valoja, mutta nautin suunnattomasti, kun mulla on nykyään vapaus valita poltanko vai en. Ennen tuota valinnan vapautta ei ollut vaan piti pakkomielteen riivaamana vetää posket lommolla maistui sitten tai ei.
    Tiedän kyllä ettei minusta enää nikotinistina tulee mitään "kohtuukäyttäjää" röökin suhteen, joten on parempi olla sytyttämättä sitä ensimmäistäkään, mutta valinta on omani.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.