Henna ja savuton elämä!

1133134135136138

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Musta oli tosi riemullista kun viimeisen kerran palasit, kyllä sitten sukeutuikin ihan hyvä lopettaminen. Kyllä kesäkuussa on todella aihetta juhlaan! Lopetit aika kummallisesti just ennen juhannusta, vaati varmaan enempikin pokkaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Tiekkö Melisa et oli tosi hienoo palata  :) No niinku oon aiemminki sanonu et oon hiukka venkoileva päähänpistoineni, olin jostain saanu päähäni sen 18.6 päivän, niin sillä menin.. No maanantaihan se tietty oli niinku aiemminkin joka kerta kun koitin lopettaa.. Kyllähän mulle siitä huomauteltiin ettei tuu onnistuun kun juhannus tulossa ym. Kotona oli täys kartsa tupakkaa, kun entinen ystävä toi kiitokseks kukkien hoidosta kun oli lomalla.. Piruuttaan toi vaikka oli sanonu et lopetan ja ettei tois tupakkaa kiusaks.. No eipä ollu silläkä "ystävyydellä" suurta merkitystä, hän meinaan katkaisi muhun välinsä siitä syystä ettei enää saanut seuraa iltaa istumaan.. Tai sai, mutta kivennäisvesipullon kanssa ja ilman tupakkaa, niin en kelvannut..  :D Olin sit sen arvoinen, on toki jälkeenpäin laittanut uusiks mm faces kaveripyyntöö, koska poisti mut kavereistaan ja soittanu "kännissä" et saako anteeks ja voidaanko olla väleissä.. No kiitos ei, en oo hänen arvoisensa vai olisko niinpäin et hän ei oo mun arvoinen  ;) Aikuinen ihminen kumminki, no meitä on moneksi.. Ja tosiaanki sillä viimisellä lopetuskerralla mun pokka piti ja pitää edelleen..  :*

Ei niin heikko etteik? kannattaisi yritt??! Tuo oli mun motto pitk??n... Vihdoinkin 18.6-12 se loppui   :) 
  • Tervehdys tänne omaan poteroonikin! Neljä vuotta savuttomuutta siis täyttyi, hiukka hienoo, upeeta, mahtavaa!!  :) On jo aika voittaja fiilis, mut nurkan takanahan tuo vaanii, joten tarkkana jatkossakin.. Tsemppiä valtavasti kaikille lopettajille! Voin lämpimästi sanoa että kannattaa, vaikka kuin tuntuis vaikeelta! <3 Mukavaa savutonta ja hyvän tuoksuista kesää kaikille!  :) Sekä erityiskiitokset jeesistä Melisalle ja Eerobille!  :* <3

Ei niin heikko etteik? kannattaisi yritt??! Tuo oli mun motto pitk??n... Vihdoinkin 18.6-12 se loppui   :) 
  • Onnittelut 4:stä vuodesta.
  • Moi, Henna!
    Hyvä kun oot vihdoin ruodussa!
    Kyllä me Melisan kaa sua vähän tsempattiin, mutta ei turhaan; aavistettiin että toi pimu vielä onnistuu,
    Ootko ikänä leikkinyt jojoLLa?
    Mahdat olla tyytyväinen että rööki viimeinkin jäi.
    Terkkuja sinne sulle ja koirallesi, täällä Alpertti-kissa voi hyvin..
  • Moikka Eerob!
    Kiva kun oot käyny piipahtamassa. Kyllä mä oon ja pysyn ruodussa. Ette tosiaan tsempannu pimua turhaan vaiks taisi hiukka turhauttavalta väliin tuntua mun venkoilut. 
    Oon enemmän kuin tyytyväinen ettei röökillä oo enää sijaa mun elämässä. 
    Kyllä mä jojolla oon muksuna leikkiny, tais mun lukuisat lopetusyritykset olla varsinaista jojo leikkiä. 
    Terkkuja sulle ja Albert-kissalle! Manta-koiruus kiittää terkuista! En muista oliko koskaan juttua et mun eka koira Aino sairastui vakavasti ja jouduin tekemään lopettamispäätöksen aikani sairastelua seurattuani ja viemään piikille. Olin sillon ollut vähän vaille vuoden polttamatta, kyllä mä ajattelin kun eläinlääkäristä lähdin pelkän pannaan ja hihnan kanssa et nyt kun olis tupakka. Mut samaan syssyyn tajusin etten tarvi enkä halua sitä enää. Sillon valkeni et nyt mimmi on vahvoilla. 
    Otin uuden koiran samantien, ei se menetystä korvaa mutta tuo iloa elämään. Manta täyttää pikapuoliin neljä vuotta, todella hurmaava neiti ❤️

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Henna-murunen, kiva kun tulit kertomaan kuulunisia. Sulla tullut nopeasti laskien 4 v 9 kk täyteen jo.
    Huh, aika menee nopsaan. Olen kyllä susta ylpeä kuin omasta lapsesta
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Heipsis Melisa-murunen!  <3 Juu toki mä Eerobille vastasin kun huomasin hänen vierailleen. Joo viis vuotta lähenee uhkaavasti, joteski ajattelisin et kun se on kumminki jo puolikas kymmenestä vuodesta niin jo uskaltas pikkuhiljaa sanoa onnistuneensa. Vaikka edelleen täytyy muistaa et tupakka ei oo kaveri, ei nyt, ei koskaan, eikä oo millonkaan ollutkaan. Mut saakutti vie mä selätin sen, sinun, Eerobin ja muidenkin avustuksella. Toki viimekädessä oon vastuussa itse tästä mahtavasta jutusta et saan todellakin elää savutonta elämää, kuten myös alkotonta. Kesäkuun alussa tulee sitäkin viis vuotta nollatoleranssilla, se on varmaan auttanu mua paljon tän savuttoman tien kulkemisessa. Alkon suhteen en oo päättänyt et otanko joskus vai ei, lasillinen silloin tällöin punkkua olis hyvää.. Mut pelottaa et jollen osais ottaa asiallisesti niinkuin joskusmuinoin. Mullehan oli tuos välillä myös juominen ongelmana, otin liika usein ja liian paljon. Lohdukkeeksi kuinkas muuten, no auttoiko? Ei tosiaankaan, mut ompahan sekin laji katottu.. Ehkä parempi pitää korkki kiinni vaikka uskoisinkin kyllä selättäneeni ongelman tuon suhteen, mut hyvin pärjään näinkin. Sulla Melisa on meitä lapsosia aika paljon jotka oot savuttomaksi auttanut, kiva kuulla et oot ylpeä musta vaikka oonki tällänen erikoisvempula adhd.. Eipä alun hankaluuksien jälkeen uskois että mulla on aika vahvakin luonne kun sen pään otan, vai siksikö kumminkin oon savuton kun jaksoin yrittää uusiks vaiks meninki alkuus nenälleni aina. Kesällä tulee myös oltua pari vuotta ilman sokeria, mitähän mä seuraavaks keksin.. Tää on tällästä elämäntapojen pikkuhiljaa remppaamista parempaan suuntaan.. Harmikseni mulla on kipuja aika paljon mikä rajoittaa liikkumista enkä saa tehtyä terveyteni eteen kaikkee mitä haluisin. No mut kevät on tullu ja pääsen puutarhaan lepuuttamaan mieltä ja toteuttamaan itseäni.. Mukavaa kevättä kaikille! :)

• Jos jollain tuntuu epätoivoiselta et muka ei voi onnistua, niin ehkä kannattaa lukea läpi tää mun taival vaikka onkin pitkä kuin nälkävuosi, kivinenkin ja joukossa luettavaa jotka sattuu itseäni niin paljon etten saa luettua enää..
    Epätoivoisinkin tarpoja voi onnistua kun tahtoa on tarpeeksi ja on lopettamiseen valmis, sit ei puutu enää kuin päätöksen teko ja voi alkaa laskea, tunteja, päiviä, viikkoja, kuukausia ja lopulta vuosia..
    Ite oon nyt siinä pisteessä et voin enemmän kuin onnellisena kirjoittaa olleeni savuton viisi vuotta. Upeeta, mahtavaa, yks elämäni parhaita päätösiä. Suosittelen jokaiselle, tsemppiä, halauksia ja voimia niille jotka on jo päässy irti tupakasta, sinnittelee alussa tai harkitsee. Tehkää oikea valinta se kannattaa.. Lämmin kiitos tälle ryhmälle ja kaikille kannustajilleni, erityiskiitos tietty taas Melisalle ja Eerobille, oon teitä jo aiemminkin kiittänyt mut ei uusinta pahaa tee!  <3

• Onnittelut Henna.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.