Henna ja savuton elämä!

12467139

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi syyskuu 2008
    Itse lopetin niksapurkalle ja mielestäni kärsin kyllä kahteen kertaan. Ensin lopettaessani tupakoinnin tuntui, ettei purkista saanut sitä tujausta nikotiinia mitä sai tupakasta ja siksi kärsin ainakin jonkinlaista nikotiinivajausta. Tietenkin myös luopuminen sosiaalisesta tavasta ja muutenkin tästä viihteestä aiheutti osan jonkinlaisista viekkareista. Söin purkkaa varmaan ihan liian kauan.. n. 7 kk kaikkiaan, loppukuukauden 2 mg:n purkkaa mutta muuten 4 mg:n vahvaa purkkaa. Purkasta luopuminen ja siis lopullisesti nikotiinista luopuminen toi omat viekkarinsa. Jos nyt lopettaisin, en söisi niin kauaa purkkaa tai yrittäisin esim. lääkkeillä. Silloin ei lääkkeitä ollut kuin Zyban, enkä ollut kuullut keneltäkään kokemuksia. Sitten kun olin jo purkalla lopettanut, en enää viitsinyt vaihtaa menetelmää.. vaikka luinkin lääkkeiden hyvästä tehosta ja helposta lopetuksesta.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • henna70henna70 Pori
    editoi syyskuu 2008
    Nyt on jo kolmas päivä menossa ilman nikkislaastaria eikä ainakaan vielä oo mitään pahoja kakkos viekkareita tullu. Purkkaakaan en oo ottanu kun pari, olo on kyllä välillä vielä levoton ja nukkuminen vähän huonoa ja unet tosi outoja :shock: mut muuten ihan hyvä fiilis, kyllä tää tästä päivä kerrallaan mennään. Jos on vaikeeta niin on, se täytyy koittaa kestää mut mä koitan osata nauttia myös näistä hyvistä päivistä joista saa vaan lisää itseluottamusta ja hyvää mieltä kun on polttamatta :lol:

Ei niin heikko etteik? kannattaisi yritt??! Tuo oli mun motto pitk??n... Vihdoinkin 18.6-12 se loppui   :) 
  • editoi syyskuu 2008
    Tsemppiä Henna :thumbup:
  • Kylli Helsinki
    editoi syyskuu 2008
    Joo Melisa, olet varmaankin oikeassa. Mä syön kuitenkin vieläkin nikkispurkkaa, mutta melko varmasti olisin retkahtanut ilman sen tuomaa helpotusta. En halua tuntea syyllisyyttä siitä, että koen tarvitsevani vielä kainalosauvaa, kunhan olen kulkemassa oikeaan suuntaan: Hiljaa hyvä tulee -mentaliteetilläni. ;O)

Tsemiä Hennalle ja tietty meille kaikille!
  • henna70henna70 Pori
    editoi syyskuu 2008
    Viimeyönä tuli kaksi viikkoa täyteen ilman tupakkaa. Eilen päivällä vielä kaikki ole hyvin, illalla tuli vaikeita ongelmia pitkäaikaisen miesystävän kassa :( oli todella lähellä etten lähtenyt ostamaan tupakkaa. Nyt minulle rakas ihminen lähti omaan kotiinsa eikä tahtonut luvata minulle enää mitään, en tiedä näemmekö enää. Kaikki tuntuu kaatuvan niskaan, tämä on vähän väärä paikka kertoa murheista mutta tuntuu tosi pahalta :cry:
    Yritän kuitenkin olla sitkeä ja jatkaa savutonta elämääni, onneksi on kuitenkin tämä palsta.

Ei niin heikko etteik? kannattaisi yritt??! Tuo oli mun motto pitk??n... Vihdoinkin 18.6-12 se loppui   :) 
  • henna70henna70 Pori
    editoi syyskuu 2008
    No niin, nyt se repsahdus sitten tuli :thumbdown: . Niikuin tuossa aiemmin kirjoitin, mulla on mieli ihan maassa ihmissuhdeasioiden vuoksi. Menin ystävän luo juttelemaan murheistani, ei kuitenkaan helpottanut, niimpä turvauduin tupakkaan. Ostin askin ja poltin muutaman tupakan putkeen :( nyt v.tuttaa ihan törkeesti et miksi annoin periksi. Kaksi viikkoa taistelin ja nyt se tupakka pirulinen :twisted: nauraa kun sai minusta otteen jälleen.
    En tahtoisi polttaa!!!! Petin itseni ja tuntuu kuin olisin pettänyt myös kaikki minua kannustaneet Stumppilaiset. Anteeksi olen todella pahoillani, hävettää :oops: ja on paha olla :cry: !
    Ajattelin että yritän lopettaa tänään klo 24.00 uudelleen ellen polta loppuja tupakoita niin hävitän ne muuten, ettei jää houkutukseksi kotiin. Onneks löysin viikonloppuna laatikosta vielä satsin nikkislaastareita, otan ne uudelleen käyttöön.
    On tosi ikävää huomata ja tunnustaa oma heikkoutensa, tai kai se tunnustaminen oikeastaan voi olla hyväkin asia. En tiedä?
    Mutta tälläinen mä olen, olen mielettömän herkkä joskin joskus aika kovalta näyttävän kuoren alla. Tähän hätään ja tuskaiseen olooni en löytänyt muuta ratkaisua kuin tupakan, no eihän se mitään ratkaissut. Mutta tuskaa kyllä lisäsi tosi paljon, voi kumpa nyt saisin taitettua tuon tupakkapirulaisen :evil: kaulan lopullisesti. Tahtoisin luottaa siihen että vielä pystyn kuitenkin, olen aika hämilläni :?

• editoi syyskuu 2008
    Kyllä sä pystyt, vaikka nikkispirulainen kuonoon tirvasikin...elikkä onnistut, muista että vaikka kaatuisit 9 kertaa, niin nouse 10 kertaa ylös.
  • editoi syyskuu 2008
    Henna,pää pystyyn ja kyllä sä pystyt :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi syyskuu 2008
    Kyllä sä Henna siihen pystyt, vaikka retkahduksia sattuu, niitä on melkein jokaisella . :thumbup: :thumbup:
  • henna70henna70 Pori
    editoi syyskuu 2008
    Ihanaa että te jaksatte tsempata, mulla on tosi tuskainen olo. Olin jo niin iloinen kun kaksi viikkoa tuli täyteen ja odotin innolla että saisin kehuja ja sit mä menin ja mokasin :(

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.