~~Stumpista Lainattua~~

11516171820

Viestejä yhteensä

• editoi elokuu 5

• editoi heinäkuu 19
    Pakkohan se on vastata, kun selkeesti et ole penaalin terävin kynä, ja kertoa, että maailmassa on olemassa julkishallinnon organisaatioita ja nk.kolmannen sektorin yrityksiä, joiden tavoitteena ei useinkaan ole taloudellinen hyöty, vaan jotain ihan muuta.

Ja jos sinusta keskustelu ja vertaistuen antaminen tarkoittaa paasaamista, toisten provosointia, väärän tiedon jakamista ja aggressiivista hyökkäystä toisia ja toisten ajatuksia vastaan ilman pitävää argumentointia, olet hakoteillä. Mutta ei sen takia sinun kannata kuitenkaan polttamaan alkaa ;)

Siirryn nyt unikanavalle hymistelemään ja toivon, että aamulla palattuani, sinusta on jäljellä pelkkä lasikenkä :)

Viimeinen tupakka 29.6.2016!
  • Aggressiivisuuteen voisi löytyä apua lääketeollisuuden tuotteista. 
  • Ystävällisenä muistutuksena kaikille Stumpin keskustelujen kirjoittajille (uusille ja vanhoille), otattehan huomioon sivuston Pelisääntöjen ohjeet kirjoitellessanne ja kommentoidessanne. Pelisäännöt löytyvät sivun oikeasta alalaidasta. "Jotta Stumppi -sivustojen käyttö olisi kaikille mahdollisimman mukavaa ja hyödyllistä, olemme laatineet nämä pelisäännöt eli netiketin. Sen noudattaminen on kaikkien yhteisen edun mukaista. Ohjeistuksen tarkoituksena on pitää Stumppi sivut siistinä ja asiallisena keskustelu - ja päiväkirjafoorumina."

Erilaiset mielipiteet ja näkemykset ovat osa elämää mutta henkilökohtaisuudet ja muu loukkaava tai muuten epäasiallinen asiointi on syytä jättää pois.

Edelleen savutonta kesää ja tarvittaessa uusia yrityksiä toivottaen,

-Stumppi työryhmä

• Voi hyvän tähen sanon minäkin...
    Korvaustuotteilla lopetin minäkin. En muista minkä merkkistä, taisin ostaa niitä uusia halvempiakin, mitä tuli markkinoille. ;)
    Kuka on lopettanut miläkin tavalla, "oikein tai väärin". Mutta en ole nähnyt mitään eroa lopettajien "kohtelussa". Samat murheet ja vaikeudet on kaikilla ollut, ja välillä ne pienet ilonaiheet. Tällä foorumilla olen saanut tietoa ja sitä vertaistukea.  :)
    image
  • editoi heinäkuu 23
    Niin, "oikein tai väärin" lopetuksesta nyt ei olekaan kyse..
    Kertokaapa käsi sydämellä kuka on pystynyt pitämään sen nikotiinipurkan syömisen siinä 8 kpl päivässä suosituksessa?
    Kertokaapa, onko ketään närastänyt tai tullut vatsavaivoja ym.?
    Kertokaapa, oletteko päässyt nikotiinituotteista eroon vai vieläkö vuoden/ kahden/ kolmen/ neljän savuttoman vuoden jälkeen pureskelette purkkaa?
    Nikotiinituotteista löytyy netin täydeltä tietoa ja tutkimustuloksia, myös haitoista, en viitsi niitä tänne kopioida.

Pointti on; harva pystyy käyttämään purkkaa ohjeiden  mukaan vaan mässyttää aivan tolkuttomia annoksia päivässä.
    Ja samalla nikotiini annokset nousevat rajusti vaikka olisi kuinka miedoin purukumi käytössä.

Nikotiini on koko elimistölle haitallinen aine. Se nostaa sykettä, supistaa verisuonia ja lisää näin sydämen taakkaa.

• Minä pääsin irti savukkeista saatuani sydänkohtauksen 4 vuotta 2 kuukautta sitten. Sairaalassa lääkäri antoi ukaasin, että nyt on lopetettava. Joka aamu oli lääkekärryssä 21 millinen laastari ja joku hoitaja toi vielä lisäksi erinäköisiä purkkia ja imeskelytabletteja sanoen, kokoile mitkä sopivat. Ne oli varmaankin jotain lääketehtaitten näytejuttuja, sairaalan protokollaan (sitä sanaa he käyttävät) kuului vain laastarit. Minulle oli sopivin 2 mg kielenalustabletti, purkissa ym. muissa oli makeutusainetta, jotka aiheuttivat närästystä. Alkuun käytin 60 milliä päivässä, laastari + tabletit, silti oli olo että norttia menisi lisäksi. Imeskelytableteissa on ohjeena, ettei saa ylittää 30 tablettia vuorokaudessa. Pahimpina alkupäivinä en pystynyt juuri muuta tekemään kuin tuijottamaan telkkaria ja toisella kädellä lämmitin laastaria, jotta se vaikutti paremmin. Sepelvaltimotaudin lisäksi minulla on keuhkoahtauma, kerran kun otettiin spirometriaa, sanoi hoitaja, että vaikka käyttäisit loppuelämäsi korvaustuotteita, on se parempi kuin tupakointi. Korvustuotteiden käyttö kuitenkin väheni vuodessa nollaan, niistä kun ei mitään potkua saa kuten tupakasta. Sydämen kanssa ei ole ollut nyt ongelmaa, keuhkot ovat kyllä aika huonossa hapessa, kirjaimellisesti. Tämä on minun kokemustani, aika rankkaa. Se on jokaisen oma juttu millä lopettaa ja lopettaako ollenkaan, minä en ainakaan jaksa miksikään messiaaksi ruveta. Ei aina ole tullut tehtyä elämässä loistokkaita valintoja, mutta mihinkään maallisiin inkvisiittioihin en alistu täällä palstalla.

• Lähde :yle uutiset , 23.4.2012 klo 15:19

"Nikotiinituotteet käyvät kaupaksi Korvaushoitotuotteita käytetään nyt melkein kaksi kertaa niin paljon kuin ennen myynnin vapauttamista, ja tukkukauppa on kasvanut 17 miljoonasta 34 miljoonaan euroon. Samaan aikaan päivittäin tupakoivien työikäisten määrä on THL:n tilastojen mukaan vähentynyt vaivaiset puolitoista prosenttiyksikköä. Tumppaamisen tahti on ollut sama 90-luvun alkupuolelta alkaen, jolloin korvaushoitotuotteita käytettiin häviävä murto-osa nykyisestä, sanoo korvaushoitotuotteiden myyntiä ja käyttöä tutkinut sosiaalifarmakologi Terhi Kurko. - Voi olla yksittäisiä henkilöitä, jotka ovat siitä hyötyneet, mutta ne ovat varmasti aika marginaalisia tapauksia. Voisi sanoa, että ei tämä mihinkään suureen kansanverveyshyötyyn ole johtanut."
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Täällä meitä marginaalitapauksia varmaan sit onkin. Multa loppui 6-7 kk:n kuluttua niksapurkan syönti. Sen jälkeen en ole nikotiiniin koskenut.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Marginaalitapaus minäkin; reilun vuoden verran käytin nikotiinisuihketta. Viikon verran oli lieviä vieroitusoireita kun sen lopetin. Lopetuspäätös ja -motivaatio oli mun omassa päässä; mitä minä haluan. Ja edelleen sain tällä foorumilla vertaistukea.
    Olihan mulla alkuun jotain hikkaa tms. ja niistäkin kertoilin täällä. En muista, että mulla ois ihan överiannosta mennyt, mutta varmuuden vuoksi käytin yli vuoden. En ottanut sitä riskiä, että repsahtaisin.
    Itseasiassa viime keväänä tuli ihan ihan hillitön tupakanhimo ja poltinkin siinä muutaman tupakan. Mutta en halunnut aloittaa uudestaan, joten kävin ostamassa suihkeen muutamaksi viikoksi. Ja nyt olen taas pärjäillyt ihan hyvin ilman mitään.
    image
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.