~~Stumpista Lainattua~~

1151617181921»

Viestejä yhteensä

• Hienoa että Marginaaliryhmän edustajiakin ilmoittautuu ;)

"Tutkimusnäyttöä on muun muassa siitä, että äkkilopettajat (siis tupakoinnin lopetus ilman nikotiinikorvaustuotteita tai vieroituslääkkeitä) onnistuivat paremmin pysymään tupakoimatta kuin muilla tavoin lopettaneet."
    Siteeraus: stumppi työryhmä
  • editoi heinäkuu 23
    Itselleni ei nikotiinipurukumi sopinut lainkaan, retkahdin kerta toisensa jälkeen uudestaan tupakoimaan.
    Tupakointini oli aivan järjenvastaista ketjupolttamista. Poltin ennen lopettamistani 3 askia päivässä.

Nikotiinipurkalla killuin kuin löysässä hirressä, koko ajan tunne etten voi olla sekuntiakaan ilman nikotiinia.
    Nikotiini koukutti minua niin paljon ettei siinä ehtinyt tutkiskellä käypä hoito suosituksia ym. ja kuinka paljon purkkaa voi päivittäin mässyttää.
    Karmea päänsärky iski heti kun olin liian pitkään ottamatta nikotiinipurukumia,  keskittymiskyky oli täysin tiessään..Ainoa ajatus oli koska saisin jälleen  ottaa nikotiinia.
    Aivan järjetöntä touhua.
    Onnistuin kun tajusin kuinka koukuttava aine nikotiini on ja heitin nikotiinipurkat roskiin.

Ja..ei, tämä ei ole mikään kilpailu jossa yritän tuoda esille kuka on heikommassa ns. hapessa ollut lopettaessaan tupakoinnin.

• editoi heinäkuu 24
    Minä olen elämäni aikana kokeillut varmaan kaikki lopettamistavat, korvaustuotteet ja lääkkeet. No nyt sitten viimeisenä eli nyt olen lopettanut ns. luomuna. Ja tämä on passannut minulle parhaiten, ihme kyllä. Sanon ihme kyllä, koska en olisi ikinä uskonut että luomuna pystyn lopettamaan.
    Silti en kyllä mitään korvaustuotteita enkä lääkkeitä syytä siitä, että lopettamisyritykseni aiemmin ovat epäonnistuneet. Ihan omaa tyhmyyttäni olen alkanut polttamaan uusiksi. Ja jos minkä tekosyyn varjolla. En korvaustuotteiden takia.
    On minulla myös muuan tuttava, jotka ovat epäonnistuneet myös luomulopetuksessa, ja jopa useamman kerran.

Erona muihin lopetuksiin olen ainoastaan ollut nyt ehkä hiukan rauhallisempi ja nukkunut paremmin. Toki alun ensimmäiset päivät viekkareissa pyöriessä oli aika hurjia. Ja nyt olen kaikkein eniten ollut myös henkisesti lopetuksessa mukana, oli hyviä syitä lopettaa niin monta.

Hyvähän se on kun on tutkimuksia, ja monet niistä ihan varmasti hyvin paikkaansa pitäviä tuloksineen. Mutta aina hyvä muistaa, että vaikka tutkimuksissa on ollut paljon ihmisiä mukana, on myös todella paljon ihmisiä tutkimusten ulkopuolella. Sellaisia joilla asiat onkin mennyt eri tavalla. Mites sitä sanotaankaan, poikkeus vahvistaa säännön? 

Mikä lopetustapa passaa toiselle, ei välttämättä passaa taas jollekin muulle. Eikös tärkeintä ole kuitenkin, että pääsee tupakasta eroon? Käyttää sitten apuna mitä konstia tahansa? 

Mielipiteitänsä lopettamistavoista ja korvaustuotteista voi ja saa ilmaista, ei se toki ole kiellettyä. Tässä oli minun mielipide. :) En kannata erityisesti mitään lopettamistapaa, kannatan savuttomuutta.

Tsemppiä kaikille omissa taisteluissaan! :) Tavalla tai toisella!
    Peace!

-Olivinia

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • editoi heinäkuu 24
    Olivinia kirjoitti:
    "Minä olen elämäni aikana kokeillut varmaan kaikki lopettamistavat, korvaustuotteet ja lääkkeet. No nyt sitten viimeisenä eli nyt olen lopettanut ns. luomuna. Ja tämä on passannut minulle parhaiten"

Hienosti todettu..Mitäpä tuohon lisäämään :)
  • tupakoimata kirjoitti:
    Olivinia kirjoitti:
    "Minä olen elämäni aikana kokeillut varmaan kaikki lopettamistavat, korvaustuotteet ja lääkkeet. No nyt sitten viimeisenä eli nyt olen lopettanut ns. luomuna. Ja tämä on passannut minulle parhaiten"

Hienosti todettu..Mitäpä tuohon lisäämään :)
    Kiitos, olen kyllä tyytyväinen että olen savuton. :) Minulle tämä tyyli passasi, jollekin muulle se on ne korvaustuotteet. Heidänkin puolesta olen tyytyväinen, savuttomuus on hyvä asia.

-Olivinia

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • editoi elokuu 5

• editoi elokuu 2
    Nm. Körtsyn ratkaisua haluan kommentoida, kommentoin tässä ettei nyt taas pidetä kiusantekona tai v...na.
    Kun ei kiinnosta erityisesti ketään tsemitellä,  vaan latoa  tiskiin ( useimmiten) kylmää faktaa ja omia kokemuksia.

Täällä foorumilla ei mielestäni kannata roikkua päivästä päivään ja vuodesta toiseen koska  kaikille nyt ei vaan sovi koko ajan pitää tupakointia/ tupakoinnin lopetusta mielessä.
    Pitkän aikaa kirjoittelussani taukoa pitäneenä aloin heti tänne kirjoittamisen jälkeen näkemään unia, polttelin posket lommollla tupakkaa..siis vain unessa☺

Uskon monen onnistuvan/onnistuneen lopetuksessaan kun alkupotkun jälkeen rauhoittaa mielensä ja ei jatkuvasti "stumpittele"

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.