Välitilinpäätös

Se on keskiviikko-ilta klo 22.05. Joskus tulee sellainen tunne että on hyvä hetkeksi pysähtyä ja katsoa mihin on tultu ja mihin ollaan menossa. Omalta osaltani se hetki on juuri nyt :!:. Pienenä kertauksena pari asiaa: 38 vuotta kestänyt päivittäinen tupakointi loppui osaltani 31.12.2005 klo 23.50. Samaan aikaan löysin edesmenneen tupakkaverkko org:in ja sieltä saamani tuki oli kyllä ratkaiseva jotta selvisin 3 ensimmäisestä kuukaudesta ja senkin jälkeen "heikkoina hetkinä" aina tiesin mistä sain tukea. :mrgreen: Toinen ratkaiseva seikka oli se, että myös todistettavasti vuosikymmenien tupakointi oli jo jättänyt "puumerkkinsä" minuun.
Nyt asioita miettiessäni olen tullut siihen tulokseen että minulla ei taida juurikaan olla mitään annettavaa niille, jotka tuskastelevat lopettamisen kanssa. Eikö jossain Stumpin netiketissäkin todeta, että on syytä pysyä asiassa ja se ei taida minulta onnistua. Summa summarum, olen joka tapauksessa järjestänyt lähitulevaisuuden asiani sillä tavalla että seuraavat
3 kk:tta olen suurinpiirtein mökillä ja pistän omat "ajatukseni" järjestykseen. Terveiset kaikille savuttomille "tutuille" ja tuntemattomille ja kiitokset vielä kerran avustanne. :cry:
«134567123

Viestejä yhteensä

• justine treen:lähistö
    editoi toukokuu 2007
    vai tunnet sinä noin ettei ole muille annettavaa :cry: sun juttusi ovat antaneet paljon!naurua ja iloa :-) kuulostaa tuo sun kirjoitus jäähyväisiltä..mut eihän ne jäähyväiset sentään ole?ja hirveän surulliselta :cry: vietä loma ja tule takaisin,jookos? :-) hyvää kesää sulle ja mä ainekin kaipaan kirjoituksiasi :cry:
  • editoi toukokuu 2007
    Huomenta tänne Lattelle :-).
    Tää on ollut viimepäivät kiireinen ulkona ja sisällä. Vai meinaat Latte vetäytyä sinne norppien maailmaan mökkirannalle mietiskelemään syntyjä syviä. Voi että kuinka kuullostaa ihanalta. Kalastella siellä ja soudella tyynellä järvellä hiljaisuudessa, siinä hermo lepää. Oot sinäkin kauan poltellut. Itekkin n. 35v poltellut.
    Ja väite, ettet mukamas oo pystynyt tukea antamaan täällä tai tupakkiverkossa on puppua :shock: :!: Sillä voin omalta osaltani sanoa Koposen poteron olleen pelastus mulle. Siellä oli iloinen meininki :lol:, josta sain helpottavat hörönaurut, nauru pidentää ikääkin :P Nauruterapiaa! Ilo on paras tunne, mitä voi kokea. Sitä vartenhan olemme tänne maailmaan syntyneetkin. (vinkkinä pohdinnalle elämän tarkoituksesta) :mrgreen:
    Toivottavasti siell mökilläsi on asennettu nettivehkeille töpselit, että pääset kertomaan päivän sään tms. :P
    Asiasta vielä, se on makuasia mikä on asiaa, mikä ei ole. Musta mä ainakin puhun vain asiaa :roll:

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2007
    Kuntoutuksen korvesta täältä huutelee Melisa-täti.
    Latelle toivotan mitä parahinta itsensäkokoamisrupeamaa. Sellainen on joskus ihan tarpeen monelle, harva sen pystyy noin hienosti toteuttamaan. Olen oikeastaan vähän kade :mrgreen: Se, että täällä pitää pysyä asiassa, on varmaan ihan hyvä ohje, mutta konkarit-potero perustettiin nimenomaan meitä varten, jotka tupakka.orgista siirryttiin väli-stumpin kautta tänne. Se oli hieno ele tehdä meille tämä oma "linjasto".

Jo tällainen pari viikkoinenkin täällä kuntoutuksessa poissa arkiympyröistä antaa suunnattomasti perspektiiviä jatkoon.

Se, ettei sulla oli ollut mitään annettavaa, ei pidä paikkaansa. Meillä jokaisella on oma paikkamme tässä pelissä. Pelkästään, että meillä on tällainen paikka ja toisemme , pitää meidät kaikki varmaan irti tupakasta.
    Näin uskon.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • editoi toukokuu 2007
    Mustakin Konkarit perustettiin just siks että saa turista muutakin eikä talo uusia jalkoihin...
    hyviä mökkikelejä Lattelle! :P
  • editoi toukokuu 2007
    Kukkuu, täällä ei oo ketään. Onpa autiota. :shock:
    Tuu ny joskus kertoon esim. norppahavaintoja tai muuta ihan vaan muuten :wink:
    Kovasti on meikäläisellä kiirusta näin ennen koulujen päättymistä. Mutta sitten alkaakin jokapväinen pyllistely kasvimaalla rikkoja kitkien ja ihaillen kättensä röitä :mrgreen:
    Mukavia lomia sinne rantalepikon suhinaa kuuntelevalle Nuuskamuiskulle :mrgreen:
  • editoi toukokuu 2007
    :)Kukkuu kukkuu,kaukana kukkuu :!:. Terveisiä täältä itärajan tuntumasta. Kaikki hyvin, mitä nyt itätuuli tuo tullessaan mahorkan tuoksun rajan takaa :D. Minkäs teet. Iso mökkiremontti alkamassa. Kesto n. 4-6 vk. :?: :?:. Elekää ruvetko vaan poltteleen. En miekään ruppee. Palaillaan taas.
  • editoi kesäkuu 2007
    Oho, olin missannut tän Latten ikkarin poteron kesäkiireen keskellä :!: Sä oot Latte munkin mielestä aina puhunut pelkkää asiaa ja ollut hyvin tukeva :shock: muita kärvistelijöitä kohtaa. Terkkuja lepikkoon Elwiiralta :mrgreen:
  • editoi kesäkuu 2007
    Tere, tere täällä TL = Tukeva Latte :D Nyt on niin hassusti että en oo päässyt vielä lähtemään sinne "lepikkoon". Nyt on toi ristiselkä niin hemmetin kipeä että en oikein tiedä mitä sen kanssa tehdä. Ei oo hyvä istua, ei maata ja silleen. Mä vähän mietin mistä se ois kipeäksi tullut ja - heureka- mä hokasin. Jos tän ikäinen seniori hilluu yökerhossa aamuun asti niin kyllä se jossain tuntuu :D. Mut sopiiko et hieman provosoin eli silloinkuin vielä poltin niin ei mulla tällaista vaivaa koskaan ollut :shock:
    No, eniwei, mä hyppään autoon ja lähden köröttelemään kohti lepikkoa. Pystyn mä ainakin grillaamaan ja juomaan olutta :mrgreen:. Katotaan.
  • editoi kesäkuu 2007
    Kauheeta, nukahdin tukevan aterian jälkeen aurinkotuoliin, huh, onneksi heräsin ja avasin tän nettivehkeen. Ethän Latte oo vaan vilustunut?! Tai tehnyt liikkaa äkkinäisiä liikkeitä siellä senioiri tanssuissa. Noidan nuoli voipi iskeä sellaisista, kun liikaa rehkii.
    Mulla oli ehkä kolmas tupakkauni tänään. Vedin oikein nauttien valkosta mallua, eikä kukaan siinä unessa moitetta päälleni langettanut :shock:
    Aika harvoin oon noita t-unia nähnyt.
    Mietittiin tossa vakituisen kanssa syömäpuuhiemme ohella, kuinka erikoisen harvinaista porukkaa ollaan, kun tupakasta eroon päästiin. Montakohan rosenttia tähän kykenee? Joka tietää vois valasta (toi ihan vaan raikun kiusaksi, se ei nääs hiffaa mitä toi valasta tarkottaa :wink: )
    Asiasta kolmanteen, eli terveisiä Elwiiralle sinne.
    ja tietty kaikille muillekkin kylläisille :P
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi kesäkuu 2007
    Siis anne, me ollaan parasta A-luokkaa, sanos. Kun täällä vielä vuosia ja vuosia roikutaan, ei meistä kukaan alakaan polttaa uudelleen- ei kehtaa yksinkertaisesti :twisted:

Kyllä on kaikenlaisia tutkimuksia tupakasta eroon päässeiden prosenteista, mutta en tiedä kuinka pitkälle ne ulottuu. Jos vain esim. puoli vuotta.. se ei vielä takaa mitään. Valituissa Paloissa oli Zybanista juttu. Alkuperäiseen vieroitusversioon kuului vielä puolen tunnin kävelylenkki päivittäin ja jokapäiväinen raportointi jollekin. Sillä oli hyvät tulokset, jotain yli 90 %, aikaa en muista mutta yli 7000 oli näin vieroitettu. :P
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.