Champixin avulla lopetus

1808182838486»

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi kesäkuu 7
    Ehkä on paras vain hoitaa pitkän kaavan kautta.
    Vaikka Champix hoitaa viekkarit pois, jää kuitenkin se tapa vielä työstämättä. Se on jatkon kannalta tärkein seikka. Jos sulla ei ole tullut mitään pahoja sivuvaikutuksia lääkkeestä, niin suositan jatkoa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Suski kirjoitti:
    Mulla on nyt 2,5 viikkoa Champixia takana ja aloituspakkausta siis vielä 1,5 viikkoa jäljellä. Oisko täällä joku jolla lääke on jo loppu, kuinka voimakkaasti mieliteot iskee takaisin lopetuksen jälkeen? Kun minä mietin että joko olisin tuon 4 viikon tultua täyteen, riittävän vahva jatkamaan Carrin opeilla ja ilman Champixia, vai pitääkö tää nyt vielä viimeistellä hakemalla se jatkopakkaus.
    Mulle tää on jo toinen yritys Champixilla, edellinen kaatui just tuohon että ajattelin pärjääväni alotuspakkauksella. Nyt viisaampana otin jatkopakkauksen. Vastaukseni kysymykseen: mulla iski mieliteot parin viikon sisällä ja sorruin, näin minulla.
  • Ok, ehkä sitten on parasta pelata varman päälle. Aloituspakkaus vielä sopivasti loppuu juuri kun teen toistaiseksi viimeiset yövuoroni, ja ne on perinteisesti olleet aika savuisia...
  • Mulla on nyt Champixista menossa 13. vai 14. päivä. EN ole huomannut sillä olevan minkäänlaista vaikutusta. Eilen olin polttamatta tahdnvoiman avulla vuorokauden, mutta nyt kun kauppa aukeaa kymmeneltä, ajattelin hakea pikkusikariaskin (on siinä ainakin vähemmän kuin normitupakka-askissa). Champix ei vienyt tupakanhimoa, ei saanut tupakkaa maistumaan pahalta, eikä myöskään aiheuttanut sivuvaikutuksia. Nyt tunnen itseni epäonnistujaksi kun en 14. päivän kohdalla pystynytkään lopettamaan. Onko edes järkeä ostaa jatkopakkausta, kun mitään tehoa ei ole?
  • editoi kesäkuu 11
    Et sinä lepuuttaja epäonnistuja ole, mutta tätä lääkeasiaa kannattaa kyllä mietiskellä. Ehkä ei kuitenkaan kannata vielä tässä vaiheessa miettiä jatkopakkausta, kun ekaakin vielä jäljellä. Jos sinulla tunne, ettei Champixilla ole mitään vaikutusta, niin ottaisin yhteyttä sen määränneeseen lääkäriin, enkä menis sitä itekseen tässä vaiheessa lopettamaan, vaikka sellaisia neuvoja täältä saisitkin. Sieltä löytyy oikeaa asiantuntijuutta lääkeasiassa, ehkäpä lisäapuja ja täydentäviä hoitomuotoja sekä tuntevat ja tietävät sinut ja historiasi.

Huomioi kuitenkin, ettei se Champix pysty lopettamaan sitä tupakanpolttoa, sitäkin tärkeämpää on oma motivaatio. Ensimmäiset päivät ilman tupakkaa ei oo helppoja, söi sitten Champixia tai ei. 

Viimeinen tupakka 29.6.2016!
  • Suski kirjoitti:
    Mulla on nyt 2,5 viikkoa Champixia takana ja aloituspakkausta siis vielä 1,5 viikkoa jäljellä. Oisko täällä joku jolla lääke on jo loppu, kuinka voimakkaasti mieliteot iskee takaisin lopetuksen jälkeen? Kun minä mietin että joko olisin tuon 4 viikon tultua täyteen, riittävän vahva jatkamaan Carrin opeilla ja ilman Champixia, vai pitääkö tää nyt vielä viimeistellä hakemalla se jatkopakkaus.
    Meikä aatteli että pystyn olla tupakoimatta kun kuuri loppuu, mutta onneksi mieheni tietää, etten siihen pysty, joten haen jatkopakkauksen
  • Terve kaikille!

20 vuotta tupakointia takana, niistä viimeiset 15v mennyt vihreää Maxiaski/päivä. Nyt monen pikkuasian summana päätin kesäkuussa hakea Champix-reseptin. Aloin syömään pillereitä 23.6.2017 ja viimeisen tupakan poltin askista 30.6.2017 klo 23.07. Kirjoitin tuon ajankohdan tyhjän askin kylkeen ja jätin muistoksi. Tänään on toinen päivä ilman tupakkaa, tarkemmin 39 tuntia viimeisestä tupakasta. Eilinen oli todella vaikea päivä aamusta iltaan, mutta tänään on mennyt jo paljon paremmin!
  • Hyvä päätös, ja tsemppiä viltsu81! Tunti ja päivä kerrallaan, ja kyllä ne fiilikset lähtee siitä pikkuhiljaa helpottamaan. 

Viimeinen tupakka 29.6.2016!
  • Mmoro!
    Vaikka oonkin vielä ihan alkutaipaleella, on mun pakko jo hehkuttaa: Champix on toiminut kohdallani yli odotusten!!

Oon polttanut 12 vuotta mikä on paljon siihen nähden että ikää on mittarissa 26vuotta. Useita kertoja olen yrittänyt lopettaa. Nikotiinivalmisteet ei auttaneet alkuunkaan ja yritykset kosahtivat viikon sisällä. Luomulopetus on toiminut hieman paremmin. 2014 olin 2,5kk savuttomana ja viime talvena1,5kk. Mulla on kuitenkin aina näissä lopetuksissa kytenyt tunne siitä, että luovun jostain, ja savuttomista ajanjaksoista muistankin lähinnä apatian. Vaikka oon kuinka ollut ilonen savuttomuudestani ja motivoitunut lopettamaan, on mun päässäni pyörinyt nonstoppina illuusiot tupakoinnin ihanuudesta ja sen aiheuttamasta hyvänolontunteesta. Lopetusyritykseni ovatkin lopulta kaatuneet siihen, että olen halunnut kokea sen "vielä kerran" ja se on sitten ollut menoa. 

Siitä huolimatta, että olen aina suhtautunut aika skeptisesti Champixiin, päätin yrittää lopetusta sen avulla.
    Jo ensimmäisenä päivänä tupakka alkoi maistua pahalta, mietin tosin oliko kyseessä vain lumevaikutus, mutta hyvin se vain tupakointihalua vähensi. Olin päättänyt lopetuspäiväksi 16.7, mutta koska tupakki maistui hirveältä ja useampana päivänä oli tullut poltettua enää vain väkisin, tumppasin (toivonmukaan) viimeisen tupakkani jo viikkoa päätettyä aiemmin. 

Nyt siis pari päivää polttamatta ja oon erittäin onnellinen siitä, että nyt en koe niitä tunteita / ajatuksia, jotka ovat aiemmat lopetusyritykseni tuhonneet! Tiedän, että jos nyt menisin tupakalle, maistuisi se aivan kamalalta eikä tarjoaisi minkäänlaista nautintoa. Mulla ei siis ole pienintäkään halua koskea tupakkaan, ei vaikka mulle niitä laukkuun jäikin. 

Sen lisäksi ettei enää tee mieli tupakkaa, ei tee mieli alkoholia eikä herkkujakaan. Olo on todella virkeä ja energinen!
    (Ei tosin ollut kuurin ensimmäisinä päivinä, jolloin kärsin hirveästä pahoinvoinnista ja päänsärystä. Sittemmin nekin ovat helpottaneet ja jäljelle ovat jääneet vain normaalia toimintarikkaammat unet.) 

Nyt siis kuurin 13.päivä. Innokkaana etiäppäin!
  • No niinhän siinä kävi, että jatkopakkaus jäi apteekkiin. Minähän siis venytin tuota aloituspakkausta varmaan 6-7 viikkoon kun söin vain yhtä tablettia päivässä - se kun riitti pitämään himot hallinnassa. Nyt on ollut ehkä 2-3 viikkoa sellainen helppo jakso, mieliteko käy edelleen häivähdyksenä tietyissä tilanteissa mutta koko ajan vaisumpana ja helpompana päästää irti. Varjopuolena sitten se, että olen kompensoinut savuttomuutta syömällä karkkia ja olenkin kerännyt aivan järjettömän potin muutamassa viikossa. :'( Lisämotivaatiota tuo se, että laitan joka kuukausi säästötilille kuukauden röökirahoja vastaavan summan. Olen hankkimassa toista koiraa keväällä, ja noilla rahoilla minulla on melkein pennun hinta kasassa silloin kun tulevat luovutusikään! <3
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.