Mitä tapahtuu, jos kokeilee "yhtä tai kahta tupakkaa"?Kokemuksia?

1678911

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onneksi on Stumppi. Mitä pikemmin saa polttamisen katkaistua sen parempi. Kun itse retkahdin polttamaan uuden vuoden yönä v 2002, multa meni 3,5 viotta kerätä itseni. Sit löysin foorumin. 
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Fretti* kirjoitti:
    Jaa mitä tapahtuu....? No päätyy takasin tänne stumppiin!  :D
    On siinä huonompiakin vaihtoehtoja.
  • Luulin olevani vahva poltin viikko sitten 1-tupakin meni koko aski !  :)" alt=">:)" height="20" /> :# tyhmästä päästä kärsi koko roppa. ONNEKSI se jäi siihen kun ahtaumatauti ja astma ilmaisi olemassaolonsa. 
    46 vuotta polttanut

• Tekipä jotenkin hyvää lukea tämä ketju. Vaikka muuten on mennyt kohtalaisen kivuttomasti nämä viikot, on "se yksi" pyörinyt mielessä paljon. Eikä tällä kertaa edes niin, että odottaisin milloin voin sen polttaa, päin vastoin. Pelkään että jonain päivänä vakuutan itseni että voin, haluan ja kannattaa polttaa se yksi, ja aloitan uudestaan. En halua sitä enää. Olen niin juuttunut siihen tapaan, että en uskalla riskeerata kaikkea. Mutta entä jos tulevaisuuden minä uskaltaa?

Täytynee tosissaan työstää omaa ajatusmallia ja tunnesidosta polttamiseen.
  • Niin sama mieltä..ei ole sitä "yhtä tupakkaa" mulle enää. Mihin edes tarvitsen sitä? Tai koko tupakkaa?
    viisi raskautta takana, joka kerta lopetus luomuna. Joka kerta se "yksi tupakka" raskauksien jälkeen ja joka kerta lipsuminen aski päivässä vauhtiin takaisin.
    siis ei koskaan enää. Savuakaan. Oppirahat on nimittäin maksettu.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Sen voi vielä tiivistää muotoon: ei koskaan enää henkostakaan. Siis ei edes toisen tupakasta saa napata. Jos antaa pikkusormen kynnen reunan  verran liikaa siimaa - se voi olla liikaa. 
    Minä ja monet muut tämän tiedämme - ja nyt tekin. 
    Tsempit teille
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Ite yritän olla kokeilematta sitä yhtäkään. pidän mielessä sen minkä alkoholistikin - repsahdus ei vaadi kuin sen yhden. Tiedän et se eka maistuu ihan hirveeltä mutta se jättää sen palon siihen seuraavaan ja seuraavaan ja siinä sitten ollaan. Ikinä en anna itelleni anteeksi repsahdusta, sen olen päättänyt!
  • Mylläkkä Pohjois-Pohjanmaa
    Ite yritän olla kokeilematta sitä yhtäkään. pidän mielessä sen minkä alkoholistikin - repsahdus ei vaadi kuin sen yhden. Tiedän et se eka maistuu ihan hirveeltä mutta se jättää sen palon siihen seuraavaan ja seuraavaan ja siinä sitten ollaan. Ikinä en anna itelleni anteeksi repsahdusta, sen olen päättänyt!

Mä pohdin tänään samaa vertausta. Nikotiiniriippuvuutta ja alkoholismia. 
    Sen verran monta kertaa oon olevinaan lopettanut tupakoinnin, ja silti repsahtanut. Nyt pitää vaan omaksua se ajatus että ei ikinä enää. Edes savuja. 
  • Repsahdus tapahtui mulla tänään. Jotenkin ollut jo viikon sellainen joku ihme pakkomielle polttaa yksi tupakka. No tänään sitten sytytin sen yhden.. Ihan kauhee olo tuli heti muutaman henkosen jälkeen ja haju oli kamala. Stumppasin puolessa välissä. 
    Kyllä ihminen osaa olla tyhmä.. :'( No se on nyt kokeiltu ja tästä jatkuu savuttomuus
  • Juksu66Juksu66 Helsinki yms.
    Tsemppiä savuttomuuteen!

Itsellä edellisen kerran lopetettuani ei jäänyt siihen yhteen "palkintosavuun"... Valitettavasti meni iso työ hukkaan ja itsetunto kärsi kovan kolauksen. Se meni juuri niin, että kuvitteli kykenevänsä harvakseltaan "nautiskelevansa" yhden, tai ihan vain pahimpaan stressiin polttavansa yhden "tasoittavan" ja voivansa pysyä tilanteen herrana, kun oli sentään pystynyt jo yli puoli vuotta olemaan kokonaan ilman... Nyt sitten tämän itsepetoksen ja sitä seuranneen viiden lisäkäryttelyvuoden jälkeen (yli maxiaski päivässä) olen taas samassa lopetushelvetissä, nyt neljä vrk vasta takana.

Itse siis tiedän kokemuksesta, että minulle ei ole mahdollista "kokeilla yhtä", se johtaa täysin väistämättä jatkuvaan tupakointiin. En ole niin vahva, että kykenisin taistelemaan voimakasta riippuvuuttani vastaan. Jos sallin yhden, olen taas tupakoitsija. Savuton voi olla vain, kun ei polta...sitä yhtäkään.

Loistava keskustelu tämä!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.