Tommyn kuntonurkka! :)

2456722

Viestejä yhteensä

• TommyTommy Espoo
    editoi heinäkuu 2012
    image Niin siis Tommylta toi äskönen viesti, unohdin kirjautua, kele... image
    Viimeiset savut 24.5.2012
  • editoi heinäkuu 2012
    Ylläpito varmaan säätelee pian namiskat sille mallille,
    ettei tälle uudelle alueelle voi kovin kauan kirjoitella ilman sisäänkirjautumista?

Nooh, hieno homma, että tuli tämmöinen uusi alue!
    Itsekin päätin koukuttua kuntoiluun tupakoinnin sijaan :D
    Paukastaanpa tämmöinen kysymys: kuinka tärkeä kapistus on sykemittari?
    Ei suinkaan mitenkään pakollinen?
    T. arvannette kuka
  • TommyTommy Espoo
    editoi heinäkuu 2012
    Ei toki pakollinen, mutta olen havainnut sen todella hyväksi apuvälineeksi. Vaatii aika hyvää kehon tuntemusta osatakseen pitää sykkeet sopivalla tasolla ihan "sokkona", mutta onnistuu toki sekin. Mutta kyllä se hyvänä "nopeusmittarina" toimii, tietää koska on varaa kiristää ja koska kannattaa höllätä. Tämä korostuu erityisesti pitkillä lenkeillä, oppii jakamaan voimat oikein.

Itelläni on mittari joka näyttää kaiken mahdollisen paitsi seuraavan viikon lottonumerot. Moinen ei toki ole tarpeen, pelkkä sykelukema riittää. Ja niitä perusmittareita saa halvalla, välillä jopa ilmaiseksi (lehtien tilaajalahjana yms) joten kustannussyistä tuskin kenenkään tarvii jättää sykemittaria pois treeneistä.

Suosittelen käyttämään sykemittaria, mutta onnistuu se ilmankin. Yksi "nyrkkisääntö" riittävän rauhalliseen rasvanpolttovauhtiin on se että kykenee juttelemaan lenkkikaverin kanssa sujuvasti...
  • editoi heinäkuu 2012
    Parissa viikossa saanu pari kiloa pois, tästä se lähtee pikku hiljaa. Juoksun suhteen taidan tehdä niin, että ensin painoa pois ja sit vasta juoksuksi. Muuten toki liikun ja urheilen. Tahtoisin painoa vielä hurjat 13 kiloa pois, jotta katotaan...

Hei, hyviä vinkkejä hyvästä askelmittarista kaipaisin :-)
  • TommyTommy Espoo
    editoi heinäkuu 2012
    Retja kirjoitti:
    Parissa viikossa saanu pari kiloa pois, tästä se lähtee pikku hiljaa. Juoksun suhteen taidan tehdä niin, että ensin painoa pois ja sit vasta juoksuksi. Muuten toki liikun ja urheilen. Tahtoisin painoa vielä hurjat 13 kiloa pois, jotta katotaan...

Hei, hyviä vinkkejä hyvästä askelmittarista kaipaisin :-)
    Aika moni "joutuu" ensin pudottamaan vähän painoa ennen juoksemista, ihan viisasta jotta polvet ei turhaan rasitu liikaa. Onnittelut painonpudotuksesta! Askelmittareista mulla ei oo kokemusta, mutta jonkinlainen hintahaarukka niissäkin näyttää olevan ja kalliimmat mittaa jopa matkaa ja nopeutta... Joku muu varmaan osaa suositella hyvää.
  • TommyTommy Espoo
    editoi heinäkuu 2012
    Tein kuntotestin wanhalla Polarillani, ja karu oli tulos vuosikausien laiskottelun, tupakoinnin ja lihoamisen "ansiosta". Asteikolla 1-7 sain tuloksen joka sijoittuu öbaut 2:n (huono) ja 3 (välttävä) rajalle. Mittarissa oli vanha testitulos pohjalla vuodelta '04 ja silloin tulos oli selkeä seiska eli "erinomainen", olinhan toki 20kg kevyempi ja maratonkunnossa. Kylläpäs olenkin päästänyt itseni repsahtamaan, ihan näin huonoksi en tilannetta olettanut. Uskon kuitenkin että maratontaustallani jossain tuolla läskien syvyyksissä piilee edes pieni kipinä entisestä kuntopohjasta ja kunto kohoaa kyllä kohisten.

On se nyt vaan niin että laiskottelu ja sohvapottuilu saa olla nyt historiaa! Nyt laitetaan äijä kuriin ja nuhteeseen, kele!!! :lol:
  • editoi heinäkuu 2012
    Jeps tommy hyvä asenne :mrgreen: Tääl kans maksetaan laiskottelun hintaa mut ei painoa mut rapakunto... mutta eiköhän se tästä lähde nousemaan vaikka maratonia en tule ikinä juoksemaan :wink:
  • TommyTommy Espoo
    editoi heinäkuu 2012
    Never say never, se ei oo niin mahdotonta ku moni luulee. Mutta eipä se myöskään mikään olennainen mittari ole, ihminen voi olla hyvässä kunnossa (jopa maratonkunnossa) vaikkei sitä koskaan juoksisikaan. Itse tarvitsen aina selkeän tavoitteen, insinööri kun olen niin mulla alkaa aina tyrkkäämään semmosta käyrää ja laskelmaa kunnon kehittyessä että oksat pois! Lähinnä siis motivaation ylläpitoon noi mun tavoitteet, kukin tavallaan. Tsemppiä sullekin kuntoiluun, savuttomuudella ja paremmalla fyysisellä kunnolla saa paremman elämän joka päivälle, ja bonuksena lisävuosia sinne loppupäähän. Itse ainakin aion olla oman vanhainkotini/palvelutaloni nopein rollaattorikuski!!! :lol:
  • editoi heinäkuu 2012
    Kiitos Tommy teretulemis-toivotuksista ja kiva oli kuulla, että sinäkin aloitit tällä viikolla taas harjoittelemaan (rollaattorikisojakin silmällä pitäen) :-)

Kaksi päivää on nyt kävely-lenkkeilty reippaasti ihan lenkkarit jalassa ja tais lähtee ainakin nesteet liikkeeelle paremmin jo kun piti vyö laittaa housuihin, mitkä vähän puristi muutama päivä sitten ? Juoksua sai jo pikkuisen harrastaa, kun kaatosadetta karkuun piti laittaa juoksus kotio päin. Ja oon kyllä syönyt mansikoitakin, nekin kai poistaa nestettä :-)

Mites Tuulikin soutuharjoitukset ?
    Mie oon soudellut jumppakuminauhalla kevättalven, mut lähden kans suvun mökille viikonloppuna, jos ei kaatosadetta oo, mustikoita ois tarkoitus katsella joko niitä ois ja rantakala-juhliinkin mennä :-)

Tämä kesä on kyllä hyvä kuntoilulle, ei sitä helteessä kehtaiskaan varmaan :wink:

• editoi heinäkuu 2012
    Kiitos kysymästä syksy, ikävä kyllä maissa on pysytelty :-( Kamalasti hyötyliikuntaa kyllä mutta tuntuu että ei lomasta huolimatta tai just sen vuoksi ehdi yhtään mitään...

Oikein harmittaa ja hävettää! Taidanpa siis pistää telkkarin kiinni ja hypätä venhoon, saunakin sopivasti lämmin puolen tunnin päästä :-)

Kiitos siis tsemppauksesta!

Lisäys 20.7.- lähdin kuin lähdinkin, puolen tunnin soutulenkki saarien ympäri ja sitten saunaan...aah mikä olo :-P Ajanpuute ei siis ollut kyseessä, vaan silkka laiskuus...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.