Vaihe 2 - painon pudotus

Eilen tuli 3 kuukautta savuttomuutta täyteen ja sitä tuli koko viikonlopun juhlittua rankasti. Tupakanpolton lopettamisen ensimmäinen tavoite on saavutettu: 3 kuukautta savuttomuutta takana.

Mutta nyt on aika siirtyä tupakoinnin lopettamisessa vaiheeseen kaksi eli painon pudotukseen. Yli 7kg:aa on tullut painoa ja entisestä lopetuskerroista on jäänyt tiputettavaa.. Tunnen itseni jo niin hyvin, että tiedän masentuvani tästä norpan vartalosta ja saan siitä vielä tekosyyn alkaa tupakoimaan. Niinpä tämä norppa aloitti elämäntaparemontin :evil:

Päätin alkaa noudattamaan Mosleyn 5:2 paastodiettiä. Eilen oli ensimmäinen paastopäivä ja se sujui hyvin. Kertaakaan ei tehnyt mieli tupakkaa. Tästä tämä lähtee :lol:
«134

Viestejä yhteensä

• editoi lokakuu 2013
    Hyvä Lumikki. Minulle tullut aluksi 4kg:ta lisää entiseen jo liikakiloihin. 4kg:ta olen saanut pois Kiloklubin avulla. Kyllä ne kilot karisee niistä on hyviä tuloksiakin olemassa. Täytyy vaan minunkin olla makeiden kans tarkkana. Ruokavalio on kaiken A ja O. Tsemppejä.
  • editoi lokakuu 2013
    Mikä tuo kiloklubi on, mistä täällä paljon puhutaan?

Pakko myöntää, että paaston jälkeisenä päivänä teki pitkästä aikaa moneen otteeseen mieli tupakkaa. Tänään on mennyt taas normaalisti, että pari kertaa käy mielessä sen suurempia mielitekoja nostamatta. Huomenna on toinen paastopäivä ja olen siihen nyt huolella valmistautunut miettimällä mitä aion syödä ja milloin.

Tämä on erityisen jännittävää, koska en ole koskaan paastonnut tai ollut minkäänlaisella dietillä. Kaksi edellistä kertaa, kun lopetin tupakoinnin, niin sorruin vain uudestaan tupakoijaksi, kun en pystynyt hyväksymään uutta minääni. Kolme vuotta sitten kilot eivät karisseetkaan pois niin kuin nuorena heti kun alkoi uudestaan tupakoimaan, joten kyllä tässä painon tiputus urakkaa isosti olisi.

• editoi marraskuu 2013
    Toinen paastopäivä oli eilen. Vähän hitaammin meni kuin ensimmäinen, mutta hyvin siitä selvittiin. Tämä päivä jännitti nyt enemmän, mutta tällä kertaa ei ole paaston jälkeisenä päivänä tehnyt sen kummemin mieli tupakkaa.

Niin pelottavan helposti lähtenyt tämä käyntiin, että arvelluttaa vähän onko tässä mitään tehoa painon pudotuksen kannalta. No, se selvinnee, kun viikot vierivät. Nyt vasta ensimmäinen viikko menossa. Huokaus.
  • editoi marraskuu 2013
    Pätkäpaastoviikon ensimmäisen viikon tulos on epäkannustava.

Alku ohje oli, että punnitse itsesi ja mittaa vatsan ympärys paksuimmasta kohdasta. Näin tein. Ja nyt edistymistä voi seurata ottamalla vastaavat mitat viikottain. Tänään oli mittaus hetki: paino oli kyllä pudonnut viikossa 0,8kg, mutta vatsan ympärys oli kasvanut 3cm:ä! Just.

:(

Täytyy vain yrittää keskittyä tilanteen positiiviseen puoleen. Olen kohta ollut 100 päivää savuton.
  • editoi marraskuu 2013
    Lumikki, 0,8kg viikossa on loistava suoritus! Ja se vatsanympäryksen mittaus on aika epätarkkaa. Olet varmasti viime viikolla vain vetänyt vatsaa sisään tai mittanauhaa piukalle :wink: . Kyllä se siitä lähtee! Tsemppiä vaan!
  • editoi marraskuu 2013
    Kiitos kannustuksesta.

Eilinen paastopäivä meni vähän niin kuin pieleen. Punnitsin ruuaksi viikonlopulta jäänytttä poroa ja kasviksia. No, ne ei sitten mitenkään sopinut yhteen, päivän ruoka oli aivan hirvee ja yli puolet punnaamastani annoksesta meni roskiin. No, ei se siinä haitannu, mutta heräsin yöllä klo 1:30 karmeeseen nälkään ja melki kaksi tuntia siinä meni hereillä. Oli kyllä tosi kurjaa. Mietin sängyssä hereillä maatessani, että ennen tämmöisessä tilanteessa olisin mennyt tupakalle, mutta tässä sitä nyt vaan ollaan. En kyllä ollu yhtään onnellinen yhtään mistään.

Tänään on ollut ruokapäivä. Ja harkiten olen yrittänyt syödä, vaikka periaatteessa saa syödä mitä haluaa, mutta kun en millään halus viime paastoponnistelujen valuvan aivan hukkaan, niin sitä on tosi tietonen mitä syö.

Alkaa hirvittää tuleva torstainen paastopäivä, mutta jos tämä on vain alku vaikeutta. Muutamat ekat viikot on vaoin vaikeita.. Kyllä tää tästä..

Oli miten oli, niin savuttomuus jatkuu ja pakko kai paastoa on jatkaa. Jos ei paino putoa, niin sekin on voitto, että ei ainakaan nouse enää enempää!
  • editoi marraskuu 2013
    Vois joku nyt minua 100 päivän savuttomuudesta onnitellakin, vaikka muuten ei nämä läskin pudotus jutut niin kiinnostaisikaan. Itsestä tämä kolminumeroinen luku tuntuu tosi isolta, foorumille tullessa katsoin kateellisena muita kolminumeroisia ja nyt olen itse siinä tilanteessa! :lol:
  • vkovko
    editoi marraskuu 2013
    Enkös ole huomannut onnitella, nyt tottakai, satasen onnittelut.
  • ykxoivaykxoiva Pohjois-savo
    editoi marraskuu 2013
    Onnea sadasta päivästä Lumikki74! Kumma juttu,kun illalla mielestäni laitoin toivotuksia Lumikille,nyt en näe sitä juttua missään. Itse ehkä missannut sen jotenkin.
    Onnea ja Tsemppiä jatkoon!
  • editoi marraskuu 2013
    ONNEA, Lumikki!!!!

Todella hienosti tehty! 100 päivää on jo mahtava suoritus ja vaikeimmat hetket varmasti jo takana päin.

Kirjoitit kerran, että kunhan kestää nekin hetket, joita "ei kestä", niin selviää...vai miten se nyt olikaan? Sinä taisit osata sen paremmin ilmaista :roll: No, joka tapauksessa, idea on siinä, ettei saa antaa periksi, vaikka kuinka pahalta tuntuu. Kyllä se siitä helpottaa.
    Sun tekstejä on kiva lukea, Lumikki. Jatka vaan samaan tapaan.
    :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.