Vaihe 2 - painon pudotus

24

Viestejä yhteensä

  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi marraskuu 2013
    Sataonnittelut Lumikille!
    Miten olet koostanut paastopäiväsi ateriat, mitä syöt ja milloin? Tarttisin ehdottomasti apua omaan painon pudotukseeni.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • editoi marraskuu 2013
    Kiitos onnitteluista :lol:

    Niitä aterioita. Minullahan on nyt vasta toinen viikko eli neljäs paastopäivä menossa. Valitsin paastopäiviksi maanantai ja torstai. Yritän tehdä syömisestä mahdollisimman yksinkertaista. Kaikki paastopäivät on menny tällä samalla kaavalla ja ainakin minulle on sopinut.

    Aamulla useita motteja kahvia. (Näin olen aloittanut päiväni 16-vuotiaasta, kun opin kahvia juomaan.)

    Klo 11 pienehkö omena (50 kaloria) + iso kupillinen teetä makeutusaineella (0 kaloria)
    Klo 15 purukumi (2 kaloria)
    Klo 19 päivällinen (450 kaloria)
    Mahdollisimman aikaisin nukkumaan.

    Päivälliset on olleet:
    ma: savutettu lohi 120g + jäävuori salaatti kera tomaatin, kurkun ja punasipulin, salaattia saa syödä niin paljon, että ei viitsi syödä niin paljon

    to: kananuudelipussi, sekaan pakasteporkkana 70g, -herne 50g, -kukkakaali muutamia. Oli hyvää!

    ma: poron käristys lihaa ja edellä mainittuja pakaste vihanneksia. Oli aivan hirveetä, eivät sovi yhtään yhteen!

    to: mikrossa tehty kaurapuuro, missä 1dl hiutaleita, 3dl vettä ja ripaus suolaa. Kaksi ruispalasiivua (140 kal) + 3 kevyt balkan siivua (56 kal)

    Ajatuksissa on: hernekeittoa saa syödä myös aika paljon. Sekä kasviskeittoa. Pinaattikeitto + kananmuna. Ajattelin kokeilla useampia ja kirjata niiden kalorit ylös, niin näen mitkä toimii ja niistä sitten kerään helpoimmat ja mieluisimmat jatko jalostukseen.

    Juonut olen vain kalorittomia juomia: kahvi, tee, limsoja light ja zero versioina sekä kalorittomasta mehutiivisteesta tehtyä mehua ruokajuomaksi.

    Saa nähdä saanko pudotettua painoa. Se kai riippuu siitä kuinka paljon mässää ruokapäivinä. Ideahan on, että saa syödä mitä haluaa, mutta luontaisesti pitäisi ruveta tekemään parempia valintoja, että paastopäivän ponnistelut eivät menisi hukkaan. Viikolla toimiikin noin, mutta viikonloput tahtoo mennä mussutellessa kaikenlaista. No ei ainakaan nouse paino enää enempää.

    Paastopäivinä ja varsinkin paastopäivän jälkeisenä päivänä tekee vähän väliä mieli tupakkaa. Tai tulee tunne, että pitäs lähteä tupakalle. Muuten kun ei enää paljon tupakka ole mielessä pyörinyt. Sitä tässä jännitän, enkä turhan ankara aio olla, kun kaikkein tärkeintä on, että millään verukkeella en palaa enää tupakoijaksi.

    Olipa paljon asiaa :lol:
  • henna70henna70 Pori
    editoi marraskuu 2013
    Moikka!
    Isot opnnittelut sadasta päivästä. Upeeta! :lol:
    Pyytelit poikkeemaan ja kertomaan paastopäivien ruuista... Mä olin pätkäpaastolla tosiaan vähän päälle puolivuotta ja itsekuri oli kova, mut nyt sit kuin kostoksi itsekurista ja hallinnasta ei oo tietoakaan. Laitan kopsun kuitenkin muutamasta paatopäivän ruokakirjailuista...

    Maanantai, 02.09.2013500 kcal
    AAMIAINEN(Suositus 20%)240 kcal, 48%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Ruisleipä, perinteinen, (vesi, ruisjauho), ravintokuitua 11 g/100 g [g] -+76 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Oivariini, rasvaa 80% [g] [fav] -+43 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Kurkku, tuore [g] [fav] -+3 kcal
    Näytä tiedotMaitokahvi [rcp] -+117 kcal
    LOUNAS(Suositus 40%)260 kcal, 52%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Raejuusto, laktoositon, valio [g] -+122 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Herne-maissi-paprika, kasvispakaste [g] [fav] -+68 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Katkarapu [g] -+71 kcal
    VÄLIPALA(Suositus 7%)0 kcal, 0%
    PÄIVÄLLINEN(Suositus 26%)0 kcal, 0%
    ILTAPALA(Suositus 7%)0 kcal, 0%

    Oma Viikko ?
    9. syyskuuta - 15. syyskuuta, 2013
    Maanantai, 09.09.2013500 kcal
    AAMIAINEN(Suositus 20%)268 kcal, 54%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Ruisleipä, perinteinen, (vesi, ruisjauho), ravintokuitua 11 g/100 g [g] -+83 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Oivariini, rasvaa 80% [g] [fav] -+65 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Kurkku, tuore [g] [fav] -+3 kcal
    Näytä tiedotMaitokahvi [rcp] -+117 kcal
    LOUNAS(Suositus 40%)229 kcal, 46%
    Näytä tiedotBroileri, jauheliha, 6-8 % rasvaa [g] -+166 kcal
    Näytä tiedotVihannessekoitus, findus thai wok [g] [fav] -+63 kcal
    VÄLIPALA(Suositus 7%)3 kcal, 1%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Tee [muki (2 dl)] -+3 kcal
    PÄIVÄLLINEN(Suositus 26%)0 kcal, 0%
    ILTAPALA(Suositus 7%)

    Lauantai, 14.09.2013500 kcal
    AAMIAINEN(Suositus 20%)260 kcal, 52%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Ruisleipä, perinteinen, (vesi, ruisjauho), ravintokuitua 11 g/100 g [g] -+81 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Oivariini, rasvaa 80% [g] [fav] -+58 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Kurkku, tuore [g] [fav] -+4 kcal
    Näytä tiedotMaitokahvi [rcp] -+117 kcal
    LOUNAS(Suositus 40%)120 kcal, 24%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Lihakeitto, saarioinen [prk] -+120 kcal
    VÄLIPALA(Suositus 7%)2 kcal, 0%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Tee [kuppi (1 dl)] -+2 kcal
    PÄIVÄLLINEN(Suositus 26%)117 kcal, 23%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Jogurtti, maustamaton, rainbow [g] -+68 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Ananas, säilyke [g] -+49 kcal
    ILTAPALA(Suositus 7%)0 kcal, 0%

    Maanantai, 12.08.2013499 kcal
    AAMIAINEN(Suositus 20%)304 kcal, 61%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Täysjyväleipä, Real palaleipä, Fazer, ravintokuitua 10g/100g [g] -+148 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Oivariini, rasvaa 80% [g] [fav] -+58 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Kurkku, tuore [g] [fav] -+5 kcal
    Näytä tiedotMaitokahvi [rcp] -+94 kcal
    LOUNAS(Suositus 40%)178 kcal, 36%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Porsaanfilee, ulko-/sisäfilee, rasvaa 4,5 %, marinoimaton [g] -+153 kcal
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Kesäkurpitsa, zucchini [g] [fav] -+25 kcal
    VÄLIPALA(Suositus 7%)0 kcal, 0%
    PÄIVÄLLINEN(Suositus 26%)0 kcal, 0%
    ILTAPALA(Suositus 7%)17 kcal, 3%
    Näytä tiedotVaihda annoskoko Banaani, kuorittu [g] [fav] -+17 kcal

    Noi näyttää varmaan sekavalta, mut toivottavasti niistä on jotain apua tai vinkkiä :-)

    Ei niin heikko etteik? kannattaisi yritt??! Tuo oli mun motto pitk??n... Vihdoinkin 18.6-12 se loppui   :) 
  • editoi marraskuu 2013
    Pitihän sitä tulla välillä kurkkimaan 'tuttujen' kuulumisia ja tulla päivittämään omat kuulumiset. Ihanan savutonta ja raikasta porukkaa täällä.

    Henna, kiitos kun laitoit tekstiä sun paastopäivän toteutumisesta. Näyttää, että monipuolisempi on tuo sinun paastopäivä kuin minun.

    Neljäs viikko on nyt pätkäpaastodieettiä menossa ja alkaa näyttää, että syntiset viikonloppu herkuttelut aiheuttaa sen, että paino ei tällä dieetillä laske. No, sekin on älyttömän positiivista, että painon nousu on loppunut. Edellisistä lopettamiskerroista tiedän, että itsestään ei lopu. Paino nousee ja nousee vaan. Hitsi, kun olisin hoksannut vähän aikaisemmin ottaa pätkäpaaston käyttöön, niin tilanne ei olisi päässyt näin pahaksi.. (niinpä niin, uskoo ken tahtoo :roll: )

    Katsotaan miten jatko. En kuitenkaan halua olla liian ankara, että ei tupakoinnin lopettaminen vaarannu. Tavoitteena on kolme kuukautta pitää tilanne näin, joten tällä nyt mennään.

    Suurimman osan ajasta olen tupakkahimoista vapaa, mutta kyllä aina välillä huomaa ajattelevansa, että nyt olis niiiiin kiva mennä tupakalle. Onneksi mieliteko ei kuitenkaan kestä yli kahta minuuttia kerralla, kun sitten on jo muuta mielessä.

    Savuttomana jatketaan! :lol:
  • editoi marraskuu 2013
    Viides pätkäpaastodieetti viikko menossa ja paino ei ole tipahtanut grammaakaan.. Mutta. Ei ole myöskään koko kuukautena noussut grammaakaan. Keskitytään positiivisiin asioihin. Painon nousu uhkaa savuttomuuden onnistumista, joten on tämä painon nousun hallintaan saanti / pysäytys jo jotakin. Hyvä minä!
  • editoi joulukuu 2013
    Seitsemäs pätkäpaastoviikko alkoi. Paino ei ole pudonnut, mutta ei ole lisääntynytkään. Taidan nyt pitää tilanteen näin. Lasken torjuttuja kiloja ja torjuttuja tupakoita: laskurin mukaan yli 4000 savuketta jäänyt polttamatta. Hurjaa!

    Savuttomuus tuntuu tosi hyvältä, vaikka uusia vanhoja tilanteita tulee jatkuvasti eteen. Ne monesti vähän jännittää. Pelottaa, että alkuajan ahdistus ja tupakan himo iskee päälle niin, että vielä sortuu, vaikka käytännössä on jo kauan kuin tuommoisesta tarvitsi kärsiä. Nyt keskityn joulun odotukseen ja mietin paino asioita ensi vuonna.
  • editoi kesäkuu 2014
    Lumikki74 kirjoitti:
    Seitsemäs pätkäpaastoviikko alkoi. Paino ei ole pudonnut, mutta ei ole lisääntynytkään. Taidan nyt pitää tilanteen näin. Lasken torjuttuja kiloja ja torjuttuja tupakoita: laskurin mukaan yli 4000 savuketta jäänyt polttamatta. Hurjaa!

    Savuttomuus tuntuu tosi hyvältä, vaikka uusia vanhoja tilanteita tulee jatkuvasti eteen. Ne monesti vähän jännittää. Pelottaa, että alkuajan ahdistus ja tupakan himo iskee päälle niin, että vielä sortuu, vaikka käytännössä on jo kauan kuin tuommoisesta tarvitsi kärsiä. Nyt keskityn joulun odotukseen ja mietin paino asioita ensi vuonna.
    kitchen all recipes

    minun lääkäri neuvoi minua, syödä samaan aikaan joka päivä (myös välipaloja). Toki voit tehdä tämän kaiken aikaa, mutta jotkut ihmiset kokevat, että tietää milloin odottaa heidän seuraava ateria tai välipala tekee niistä paljon vähemmän todennäköisesti laiduntamaan. Kehomme arvostaa rytmejä, alkaen vuodenajat vuoroveden, joten miksi ei antaa sitä mitä se kaipaa?
    Tehdä vain yhden aterian. Sen sijaan, että jotain high-cal perheen ja vähäkalorinen itse, saada kaikki samalla terveellisiä sivun. Laihtuminen ja ylläpito on helpompaa, kun jokainen syö sama asia - ja et ole houkutusta maistaa jonkun toisen kalori-tiheä ruokaa.
    Muista, että pienet asiat täsmää. Joten pitää syödä vähän hedelmiä täällä, jotkut kasvikset siellä edelleen tarttumalla 10 minuutin kävelee kokousten välillä. Laihtuminen on matkaa ohjaavat yksilöllisiä tarpeita, joten koukku mikä toimii sinulle - ja tee se!
  • vkovko
    editoi maaliskuu 2014
    Oletko siis myös lopettamassa tupakointia?
  • editoi maaliskuu 2014
    vko kirjoitti:
    Oletko siis myös lopettamassa tupakointia?

    kyllä ​​minulla on lähdettävä tupakointi ....
  • vkovko
    editoi maaliskuu 2014
    Se on se tärkein juttu, syömiset hoituu sitten, tervetuloa palstalle.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.