Vaihe 2 - painon pudotus

13

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi maaliskuu 2014
    Missäs Lumikki luuraa???
    Itsekin kokeilen tuota 5:2 pätkäpaastoa, mutta onnistuminen veilä vaikeampaa kuin laihduttaminen vielä työelämässä ollessa. Jääkaapi on liian lähellä. Ja lähes koko päivän. :oops:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • editoi maaliskuu 2014
    Minulla on täsmälleen sama tilanne kuin sinulla Lumikki. Olen ollut polttamatta nyt nelisen kuukautta ja viimeisen kuukauden ajan koittanut laihduttaa tulleita 7 lisäkiloa. En ole onnistunut. Ensin olin Jutan superdieetillä, mutta paino ei laskenut. Nyt olen karpannut pari viikkoa, mutta paino ei vain laske. Minulla on myös paljon nestettä, en ymmärrä miksi se ei vähene, vaikka karppauksessa nesteiden pitäisi lähteä liikkeelle.

Tämä on todella turhauttavaa! Tosin luin monestakin paikasta, että tupakoinnin aloitus uudestaan ei laihduta jo tulleita kiloja pois. Itselle uusi aloitus ei ole vaihtoehto. Yksi tuttuni sanoi, että meni pari vuotta ennen kuin aineenvaihdunta alkoi pelata taas kunnolla. Tämä on varmaan yksilöllistä. Itse olen nyt "alistunut" tilanteeseen ja toivon että en vain lihoisi enempää. Olen satsannut liikuntaan ja sillä tavalla saanut senttejä pois. Tsemppiä! Mikä on tilanne?
  • marvesmarves Etelä-Karjala
    editoi maaliskuu 2014
    Jokainen, jolle on tullut useampi kilo lisää, tietää sen aivan varmasti itse, ilman että siitä täytyy huomauttaa. Silti on olemassa niin tyhmiä ihmisiä, jotka muistavat aina sanoa "Sinä olet lihonut". Ärsyttävää :evil: Ja tämäkin ihminen, jonka luona eilen kävin, on itse laiha luikku, eikä koskaan joutunut kiloista kärsimään. Vaikka selitin painonnousun johtuvan tupakoinnin lopetuksesta ja geeneistä myös, ei mene perille, kun ei koskaan ole polttanut. Enhän minä, aikuinen ihminen, moisesta pahastu. Vai pahastunko sittenkin:roll: Luulen, että illalla söin lapsenlapselle varatun karkkipussin ihan kokonaan yksin - mielipahaan :?: Koitetaan siskot ja veljet kestää kuitenkin ilman tupakkaa :wink:
  • editoi maaliskuu 2014
    TT-79 kirjoitti:
    Yksi tuttuni sanoi, että meni pari vuotta ennen kuin aineenvaihdunta alkoi pelata taas kunnolla. Tämä on varmaan yksilöllistä
    Jep :wink:

Parhaimmillaan oli ulkomuoto kuin sumopainijalla , laskeskelin että noin 40 kiloa tuli lisää.

6 vuotta ja ylikin aikaa lopetuksesta ja olen kesään mennessä samassa painossa kun tupakakoinnin lopettaessani . 4 kiloa tarttis vielä tiputtaa , pees of keik :wink:

Aineenvaihdunta vaan oli täysin sekaisin , en mussutellut mitään korvike karkkeja tupakan sijaan,
    editoi maaliskuu 2014
    Sain pitkästä aikaa viikonlopuksi tyttären + kuusivuotiaan, jolle olin ostellut ja varaillut kaappiin hyvää. Mutta! Pikkutytöllä oli nyt äiti mukana, ei voinut livetä, oli vain se lauantai karkkipäivä. Jostain syystä hänelle ei pahemmin maistunu herkut edes karkkipäivänä. Tässä ei nyt liene epäselvää, kuka ne KAIKKI sitten söi. Eivätkä ruokaakaan syöneet siinä määrin kuin olin tehnyt. Nyt vielä mietin, mitä noille ruoille teen, kun olen huono heittämään pois. Tiedättekö, en ole uskaltanut tänään syödä vielä mitään, koska kävin aamulla vaaássa :oops: Kaupasta hain nyt suuren määrän vihanneksia ja hedelmiä, jotka, ikävä kyllä alkaa hieman jo kyllästyttää. Googlasin kesäkurpitsareseptiä ym. ONNEKSI ei kukaan ole täällä sanonut laihtuneensa heti kun aloitti polttamisen uudelleen, en siis aloita minäkään, mutta voi :?
  • PateliiniPateliini Lappi
    editoi maaliskuu 2014
    Paljon tsemppiä Marves!!!

Älähän ole liian ankara itsellesi. Aina on parempi, että ottaa vaikka muutaman lisäkilon ja nauttii hekuista kuin tupakoinnin aloittaminen! Kun tein oman lopettamispäätökseni, niin päätin että kun herkuttelen, niin liikun saman verran(en laske kaloreja, kunhan saan itseni liikkeelle). Se on tuntunut ainakin minua auttavan tällä lopetuskerralla, koska viimeksi lihoin yli 6 kiloa lopettamisen johdosta.

• Mia67 Helsinki
    editoi heinäkuu 2014
    Minulle tuli kaksi kiloa tupakoinnin lopettamisen myötä lisää, sain ne tiputettua pois neljä kuukauden kohdalla, mutta siihen se on sitten jäänyt, vaikka liikun suht paljon. Käyn juoksemassa joka toinen päivä, siten, että toiselle viikolle tulee neljä lenkkiä ja toiselle kolme, joten kahteen viikkoon seitsemän kertaa, juoksumatkat ovat 4-10 kilometriä ja kestävät vähintään 40 minuuttia, lisäksi joka päivä hoidan ja lenkitän viittä koiraani. Silti paino ei putoa :( Mutta positiivista silti on se, että farkkukoko on pienentynyt kahdella, joten jossain tuo liikkuminen näkyy..muttei siinä vaa'alla.
    editoi heinäkuu 2014
    Ok, en oo kade, vaan onnittelen aktiivisesta liikunnasta, jota on todella paljon :wink: Ajattele, ei kaikki pysty tuohon, ei jaksa/viitsi. Paljon liikkumallahan paino saattaa pysyä samassa, mutta läskit muuttuu lihaksiksi, ei paha. Kun taas minulla paino nousi 5 kg 4,5 kk:n savuttomuuden aikana, ei tippunut kun välillä poltin. Ja jälleen savuttomana nousee, nousee. Onhan se hyvä, kun kaikki puhuu laskusuhdanteesta, niin itsellä on ainakin noususuhdanne tuon painon puoleen. En osaa/kai haluakaan välttää hyvää ja makeaa :roll: Jaksamista edelleen lenkeillä, kaikille muille myös :-)
  • vkovko
    editoi heinäkuu 2014
    Minulle se olisi mahdotonta, muutaman sadan metrin kävely vähänkin reippaampaan tahtiin jo aihettaa hengenahdistuskohtauksen.
  • editoi lokakuu 2014
    Minulle on tullut 15 päivän savuttomuuden aikana 0,5 kg:tä lisää. Tänään menen kuntosalille ja allasjumppaan ja vesijuoksuun. Ei se mitään vaikka kilot ei karisekkaan,mutta lihaksia tulee tilalle näihin mun läskeihini :wink:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.