Suurin motivointi lopettamiseen?

123457»

Viestejä yhteensä

• Suurin motivaatio  on vapautuminen fyysistä ja henkistä ahdistusta aiheuttavasti toiminnasta. 
  • editoi tammikuu 17
    moi!
    Mulla suurin motivaattori on terveyden parantuminen,se että lapset ei ala polttamaan esimerkistäni,selvä rahansäästö jonka voin käyttää järkevämmin.Poltin askin päivässä N.17 vuotta,välissä oli vuoden tauko.
  • Terveyden menetys, oli jo tupakkayskää. Rahat olivat myös aina loppu kun meni aski päivässä. Lopullisen sysäyksen antoi kun tutustuin miesystävääni joka ei polta eikä pidä tupakanhajustakaan. Poltin salaa monta kuukautta. 
  • Pikkuhiljaa81 kirjoitti:
    Mikä oli suurin vaikutin tupakoinnin lopettamiseen? Niitähän on monia mutta mikä oli se joka eniten vaikutti??
    Sellainen hitaasti kypsynyt ahaa-elämys, että tupakka, jota olin hellinyt oman vapauteni, "oman ajan" ja rentoutumisen välineenä, itse asiassa juoksuttaa ja orjuuttaa mua, saa häpeämään itseäni  ja vie vapauden.
  • Suurin motivaatio varmaan oli terveys, lopettaminen ennen kuin on liian myöhäistä toisena tuo inhottava riippuvuus ja häpeän tunne, aina piti ennen johonkin lähtöä saada vielä lapset sisälle, että voi käydä tupakalla ja heti kotiin tullessa sama homma, nyt on paljon paremmin ja ei tarvitse hävetä enää! 
  • edessä pieni/suuri leikkaus ja paranemisriski kasvaa kun ei polta, kyllä kait se tästä
  • Voimia operaatioon.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi huhtikuu 26
    Tsemppiä heikko! Leikkaus on tosi hyvä syy lopettaa ja pysyä sit savuttomana. Nukutus on helpompi kun ei limaa nouse keuhkoista. Paraneminen on aivan eri luokkaa kuin tupakoivalla. Olen itse käynyt savuttonama kaksi keinonivelleikkausta, umpisuolen ja sappirakon poiston. Kyllä on niin kehuttu, kun ovat kuulleet tupakoinnin lopettamisesta. Narkoosilääkäristä fysioterapeutteihin ja kirurgeihin sekä sairaanhoitajat päälle.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Mä en vaan jaksa. Kamalan väsyttävää, jos miettii mitä kaikkea tekee tupakoinnin takia. Ravaa ulkona tai partsilla, kaupassa ... kävelee joskus pitkiäkin matkoja, kun esimerkiksi yliopisto on niin savuton, että pitää olla aika kaukana, että viittii sytyttää. Lisäksi kämppis ei tiedä, että poltan. Tai tietäähän se, mutta ei sitä miten paljon poltan ja tämmöinen kunnianosoitus on ollut, etten polta hänen edessään. Eli mulla on parvekkeella piilossa tuhkis ja aina saa miettiä haiseeko. Sama on perheen kanssa. Ei ne halua tietää, että poltan. Nähnyt on mun laukussa tupakkaa, mutta ei usko, että tupakoin. Niin vahva on heidän halunsa olla sokeita tälle. Ja koska tämä kaikki lähinnä hävettää niin saa aina miettiä tarkkaa koska voi polttaa, jos on menossa perheen luo kylään. Ja haiseeko taas ja milloin sieltä voi mennä salaa vaikka kävelylle, että voi polttaa tupakkinsa. Ihan kuin rikollinen olisi. Rasittavaa.
  • heikko kirjoitti:
    edessä pieni/suuri leikkaus ja paranemisriski kasvaa kun ei polta, kyllä kait se tästä
    Haavat ainakin paranee nopeammin ja siistimmin! Tsempit!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.