Happy days

2456

Viestejä yhteensä

• Fonzie Helsinki
    editoi helmikuu 2014
    Kiitos Pateliini tsempistä! Sinne ne nikkikset kuntosalille jäi..
  • PateliiniPateliini Lappi
    editoi helmikuu 2014
    Mahtavaa :D
  • Fonzie Helsinki
    editoi helmikuu 2014
    Edelleen savuttomana mennään päivä kerrallaan. Vähän on oma savuton identiteetti hakusessa. Viikonloppuna tuli istuttua iltaa ja käytyä baarissakin. Kova ikävä oli polttaa ja "kateellisena" katsoin kun muut ramppas röökillä. Ei pihissyt keuhkot seuraavan aamuna niinkuin yleensä on ollut tapana.

Mielialat vaihtelee aika nopeasti. Välillä oon tosi ylpeä ja iloinen etten polta. Tuntee itsensäkin jotenki paremmaksi ihmiseksi. Sormissa ja varpaissa kiertää veri. Hampaat on on vaalentunut, keskittyminen ja yleiskunto parantunut. Maku ja hajuaisti palannut. Mutta sitten taas hetkellisesti ajattelee, että ois niin mukava palata siihen savuiseen omaan vanhaan identiteettiin. En kyllä nyt löydä yhtään hyvää perustelua siihen.

Kauheeta säätämistä laastareiden kanssa. Tekis mieli heittää ne jo pois mutta mennään nyt suositusten mukaan. En jaksa eikä kiinnosta yhtään maksimoida kurjuutta ja alkaa taisteleen ilman korvikkeita. Nopeemmin varmaan pääsisi riippuvuudesta irti mutta kaikki energia siihen sitte menisikin.

Vaimolla ei minkäänlaista nikotiiniriippuvuutta koskaan kehittynyt vaikka askin polttanut 10 vuotta. Tuosta vain sormia napsauttamalla pysty lopettaan eikä mitään vieroitusoireita.
  • ktv
    editoi helmikuu 2014
    Meilläkin puoliso lopetti jo vuosi sitten tosta vaan..ite pelleilen nikotiinituotteiden kanssa ja en voi tällähetkellä edes kuvitella niitä lopetettavaksi. Mieliala menee eestaas, ei tosin tällähetkellä niin pahasti kuin ekoina päivinä. Raivarit on jääneet pois. Alkupäivinä olin niin sekopää, että hermot meni sekunnissa ja olis tehnyt mieli heittää tavarat käsistä ja potkia seiniä. Monesti jouduin menemään toiseen huoneeseen ja paiskomaan oven kiinni kun tuntui oikeasti, että tulen hulluksi ja pelotti itseäkin se vihan määrä mitä tunsin. Olen kuitenkin normaalisti ihan leppoisa kaveri. Tsemppiä.
  • PateliiniPateliini Lappi
    editoi helmikuu 2014
    Ei se auta kuin jaksaa..

Minunkin isäni ja äitini lopettivat kummatkin tuosta vain. Isäni uskoinkin tuohon pystyvän, koska hän tupakoi satunnaisesti eikä muistaakseni edes päivittäin. Äitini tupakoi päivässä n.2 askia, joten hänen kohdallaan lopettaminen oli kuin ihme.

Mutta jotkut siihen pystyvät, itse olen kokeillut ja eihän se onnistunut, kaikki oli liian vaikeaa. Nikotiinilaastarin kanssa fyysiset oireet pysyvät poissa tai ainakin siedettävinä, mutta juuri psyykehän se on mikä rakoilee aika ajoin. Itse en ole aivan raivareihin asti päässyt, mutta toivottomalta tämä elämä välistä vaikuttaa ja sitten taas tulee hyvä hetki. Elämistä tällaisessa nikotiinivuoristoradassa :D

Mutta kyllä se helpottaa, se on vain fakta. Nyt jo kaiken sen paskan olon alla tuntee kuitenkin itsensä paremmaksi ihmiseksi ja tietää, että tämä on oikea ratkaisu :-)

Hurjasti voimaa ja jaksamista!
  • Fonzie Helsinki
    editoi helmikuu 2014
    Huomenna tulee kuukausi täyteen savuttomuutta. 14mg laastarit hankittu, huomenna ne käyttöön ja päivä kerrallaan eteenpäin. Lisänä edelleen 1 mg:n nikotiinitabut käytössä. Kävin viikolla työterveyslääkärillä ja spirometrin mukaan keuhkojen ikä on 31 v. Oli kyllä todella yllättävä tulos ja positiivisesti! :)

Rouva on alkanut viihdepolttajaksi. Itse en sitä tietä lähde kokeilemaan. Yllättävän levollisin ja päämäärätietoisin askelin mennyt ensimmäinen kuukausi. Päivittäin oon täältä tarinoita lukenut. Hyvä paikka ja varmasti monta ihmistä auttanut savuttomaksi.
  • editoi maaliskuu 2014
    Paljon ONNEA FONZIE jo kuukauden savuttomuudesta. Mukava kuulla että sait lääkäriltäkin hyviä uutisia. Taidat kuulua meihin onnekkaisiin , jotka ei ole saaneet vielä mitään vakavia sairauksia riesaksemme.
  • vkovko
    editoi maaliskuu 2014
    Onnittelut 1. kuukaudesta Fonzie.
  • editoi maaliskuu 2014
    Onnittelu yhdestä kuukaudesta :-)

Koetetaan perässä rämpiä.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi maaliskuu 2014
    Fonzielle onnitteluni ekan kuukauden savuttomuudesta.
    Et ole täälläkään ainoa, joka on kokenut tuskia helpohkon alun jälkeen. Mutta aika on se tekijä, omien aivojen ohella, joka tätä tuskaa lieventää.
    Mutta sulla on kyllä asenne ja ajatukset varmasti jo kohdallaan, joten uskoisin sun tiesi tuosta nopeasti siliävän.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.