Syyllisyys

2»

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 2016
    Tyttäreni keksi tuossa viime viikonloppuna tehdä purkin johon kerään tupakasta säästyneet rahat.
    Kun rahaa on kertynyt tarpeeksi niillä kuulemma meidän perhe lähtee loma matkalle.

Jälkeenpäin tuota miettiessä iski hirveä syyllisyyden tunne. Ne rahat jotka olen laittanut tupakkaan oikeasti nehän ovat meidän perheen yhteisiä rahoja ja se on iso summa mitä olen ilmaan poltellut.

Nykyisessä tilanteessa taitaakin olla ainut mahdollisuus etelänlomaan säästää nuo "tupakka" rahat.

Ainakin kaikkeni yritän !
    image
  • BCBC Helsinki
    editoi tammikuu 2016
    Minä vein lapseni tupakkarahoilla Legolandiin. Olin joskus muutamia kuukausia polttamatta ja säästin rahat purkkiin. Nyt olisi taas tarkoitus ryhtyä säästöpuuhiin. Kuukaudessa n. 150 euroa eli kesään mennessä on lomareissu hyvin tienattu :)
    Tämä nyt ei tuohon syyllisyys aiheeseen liity, mutta tuli mieleen, kun kerroit tuosta rahapurkista (säästölippaasta).
    image
  • vkovko
    editoi tammikuu 2016
    Voimia kaikille syyllisyyttä kantaville sen kestämiseen.
  • editoi tammikuu 2016
    Kaikki nämä tuttuja syyllisyydenaiheita tupakoinnista. Mutta kuuluisikohan tämä ajatus myös tänne keskusteluun? (mulla on sitten aina kummallisia ajatuksia :) )
    Eli: Kirjoittelin aiemmin täällä foorumilla, että oon pitänyt ja haluaisin pitää kaikki ystävyyssuhteet ennallaan, myös tupakoitsijoihin. Olen esim. lähtenyt töissä tupakkatauolle mukaan entiseen malliin. Nyt on kuitenkin elämä sen verran muuttunut ja pakkaseen ei huvita lähteä, niin nyt on jotkut kaverit sit ruvennut katsoo vähän pahana/syyttävästi. Okei, ehkä ajatus on vaan mun päässä ja tietenkin olen iloinen ja ylpeä savuttomuudestani. Mutta tunnenko syyllisyyttä, että olen "hylännyt" kaverit?
    Voisin kuvitella, että tällainen ajatus vaikeuttaisi lopetuspäätöstä tai vähentäisi motivaatiota. Tietenkin olemme kaikki yksilöitä ja erilaisia, ja reagoimme/ajattelemme eri tavoin.
    Kirjoitelkaahan kommentteja. :wink:
    image
  • editoi tammikuu 2016
    Siis sinulla on tupakoivia kavereita, jotka ottavat herneen nenään kun et mene heidän kanssa ulos siksi aikaa kun he polttavat sätkän. Näin tuon tekstisi ymmärrän. En tietenkään löisi välejä poikki, mutta jos he ovat todella kavereita, voi heille kertoa asian ihan niin kuin se on tai sitten eivät sellaisia ole. Mitään merkittävää kiistaa ei tällaisesta kannata tehdä eikä kantaa kaunaa. Työyhteisössä pitäisi koittaa säilyttää hyvä ilmapiiri.

Omassa työelämässäni niin minä kuin muutkin tupakoivat kävivät mahdollisimman nopeasti sätkällä, jotta ehtisivät mukaan toisten kanssa huulenheittoon.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.