champix epäilyä

Aloitin champixin 5pv sitten,2pv oli todella huono olo,mutta nyt helpottaa vaikkakin nostin annoksen nyt 1mgx2.ONGELMA:miten mulla sellanen pelko ettei auta yhtään,omasta mielestä en ajattele tupakkaa enää niin paljon,mutta en oo ihan varma onko vähentynytkään :shock: suunnitelmissa lopettaa päivä 10 kohdalla,onko nämä epäröinnit lääkkeen toimivuudesta ihan normaaleja vai voiko vain olla että ei toimi?miten nopeasti pitäisi alkaa toimimaan ettei tekeisi mieli polttaa enää
«1

Viestejä yhteensä

• vkovko
    editoi huhtikuu 2014
    Tervetuloa palstalle. Kysymykseesi en osaa vastata, kun ei ole ko. lääkkeestä kokemusta. Joku käyttänyt voisi vastata.
  • TavisTavis Eteläinen Keski-Suomi
    editoi huhtikuu 2014
    Hei tyty78!

Minulla oli myös epäilyjä Campixin tehoamisesta siinä vaiheessa kun vielä otin lääkettä ja poltin samanaikaisesti.

Campix aiheutti minulla todella vähän sivuoireita. Muiden kertomusten perusteella odotin niitä huomattavasti enemmän. Hieman etovaa tunnetta, max puoli tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen, ajoittain jano ja ilmavaivoja joskus ( hajuttomia :) ), vaikutuksesta nukkumiseen en osaa sanoa koska nukun muutenkin huonosti. Mistä minä olen toisille kateellinen, on muiden mainitsemat "levottomat" unet. Olisin minäkin niitä halunnut katsella!

Tupakan maku muuttui muutamassa päivässä aloituksen jälkeen. Ei "maistunut" niin hyvälle kun aikaisemmin, lähinnä veteli ja puhalteli savua, MUTTA siitä huolimatta, ettei enää maistunut hyvältä eikä saanut sitä entistä nautintoa polttamisesta, aivan sujuvasti käytiin tupakalla ja poltin jopa ENEMMÄN. Ja olin todella huolestunut että mahtaakohan lopettaminen onnistua ja meniköhän 300€ Campixit "hukkaan".

Viimeisen tupakan askista poltin 2.3 klo 12:30 joka oli 12. päivä kun aloitin Campixin käytön. Ja tähän varmaankin pitäisi kirjoittaa, että loppu onkin sitten historiaa :mrgreen: . On vain niin lyhyt vielä toistaiseksi tuo historia :) .

Campix vei tupakanhimon ja sen pakottavan tarpeen lähteä ostamaan se tupakka-aski vaikka keskellä yötä 30 km päästä, mutta tupakka oli mielessä lähes jatkuvasti ensimmäisinä päivinä ja mitä kauemmin lopettamisesta, sitä harvemmin tupakka pistäytyy mielessä. En olisi kovinkaan huolissani siitä, että tupakka käy mielessä, miksi ei kävisi olenhan minäkin sen kanssa taivaltanut 36 vuotta. Ei voi millään edellyttää, että sen unohtaisi ihan noin vain. Pääasia, että ei mene hakemaan askia ja polta sitä kuuluista "vain yhtä". Ja siihen auttoi minulla Campix ja on auttanut tekemään vaivatonta ja helppoa tästä tupakoinnin lopettamisesta, niin minä uskon.

Ja vielä lopuksi tähän totean minäkin, että ei mikään lääke tai korvaushoito lopeta tupakointia. Tarvitaan se vakaa päätös lopettaa.

:thumbup: lopetukselle!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi huhtikuu 2014
    Tavis kirjoittaa nin totta, niin totta.
    Mikään ei lopeta tupakointia puolestasi. Apukeinot ovat vain apuna. Niiden käyttö loppuu yleensä tavasta riippuen, mut kuitenkin yleensä ekan vuoden aikana.
    Jo sinä aikana ja vuosina sen jälkeen on osattava suhtautua tupakkaan.
    Oma asenne ratkaisee. Aina.

Ei yhteiskunnassa voi välttyä näkemästä tupakkaa ja tupakoivia ihmisia. Tilanteita, joissa itse aikoinaan poltti jne.
    Oma pää on se, jossa asia ratkaistaan.

Tsemppiä kaikille lopettajille, oli keino mikä tahansa. :thumbup:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • editoi huhtikuu 2014
    Olen aloittajaa noin viikon edellä Champixin kanssa. Alunperin suunnittelin lopetusta 8. päivän kohdalla, mutta minun teki vielä niin kovasti tupakkaa, että päädyin siirtämään aloituksen 11. päivän kohdalle. Siinä vaiheessa ilmeisesti oli hyvä hetki, koska enää ei tehnyt mieli yhtään - muuta kuin tavan vuoksi tietyissä tilanteissa tuli mieleen. Parin viimeisen päivän kohdalla ei tehnyt enää mieli polttaa kokonaisia tupakoita ja niitä ei mennytkään kuin pari, kolme.

Lopetukseni ei mennyt oppikirjan mukaan, mutta nyt tuntuu toimivan, koska tupakkaa ei tule ajateltuakaan kuin pari kertaa päivässä ja mieli ei tee ollenkaan.

Neuvottelin muutoksen tupakastavieroitushoitajan kanssa.

Motivaatiota oli lopetukseen huimasti, mutta lääkkeettömien lopetusyritysten aikana olin niin ilkeä perheelleni ja ahdistunut, että nyt tuntuu ihan mielettömän helpolta olla polttamatta.

Tsemppiä!
  • vkovko
    editoi huhtikuu 2014
    Tervetuloa palstalle.
  • editoi huhtikuu 2014
    Nyt siis päivä 10 pienelöä päätöksellä eilen.että nyt yritän...eilen meni 3tupakkaa.tänään ei yhtään ja uskomatonta en ees kauheesti kärsi,pikkasen käy mieles,mutta ilman champixia olisin hikoillut jo tunnin jälkeen,2h jälkeen olisin ollut jo hermoraunio.nyt vaan tsempaten eteenpäin.mistä saan tollasen aikajanan joka laskee savuttomat päivät ja säästyneet rahat?
  • BelladonaBelladona Pirkanmaa
    editoi huhtikuu 2014
    Tervetuloa tyty78 savuttomaan joukkoomme! Olet tehnyt loistavan päätöksen :) Käy usein täällä sivustolla, minua tämä stumpissa kirjoittelu ja toisten juttujen lukeminen on auttanut pysymään erossa tupakasta ja aina saa tukea, kun sitä tarvitsee.
    Bannerista on ohjeet ainakin "huhtikuussa 2014 lopettaneet" sivulla 4.
  • kira Kantahäme
    editoi huhtikuu 2014
    Laitoin myös aikalaskurin käyttöön. Ja nyt aion myös laittaa siinä näkyvät setelit sivuun ja joskus hemmotella itteeni oikein kunnolla. Monet sitä naureskelee, että vaikka olis rahat vähissä niin tohon :twisted: :uun sitä aina löytyy ja nyt meinaan löytää se setelit myös talteen.
    Olispa Euron seteleitä niin voisin aika pian leikkiä Roope Ankkaa, kylpeä seteleillä.

Tyty mulla on yks päivä vähemmän mutta voimia meille kummallekin oikein paljon.
  • kira Kantahäme
    editoi huhtikuu 2014
    Champiksesta vielä, se mullakin apuna. Illalla on kiva mennä nukkuun kun tuntuu, että leffaan lähtis, hauskoja filmejä tulee pilvin pimein. Mulle se on onnekseni tuottanut vaan helpotusta, en voi pahoin ja en ole vielä hermostumisvaiheessa, toivottavasti säästynkin :roll: Mitäköhän varten en saa hymiöitä näkyviin vaikken ole poistanut niiden näkyvyyttä. Samoin rivinvaihdot tulee vaan merkkeinä. Olis kivempi lukee juttuja jos vois laittaa tyhjiä välirivejä.
  • kira Kantahäme
    editoi huhtikuu 2014
    Jaa, heti tuli hymiö kun valitin. Kokeilen vielä rivinvaihtoa.

Saa nähdä miltä näyttää. :?:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.