"Joskus sitten"

Tein lopullisen päätöksen 13.1.15 lopettamisesta, eli suht tuore vielä. Polttelin n. 10 vuotta, joka on suuri osa elämästäni.

En ole tosissani edes yrittänyt kertaakaan lopettamista. Olen aina ajatellut, että "joskus sitten" lopetan. Nyt tuntui tulevan se "joskus sitten"
Monelta osin lopettaminen on sujunut huomattavastin helpommin kuin oletin, toisaalta taas aikamoiseksi taisteluksi.
Töissä menee pastillien voimalla toistaiseksi suht hyvin. Voin jopa käydä muiden kanssa pihalla kun he vetävät tupakkia. Savu haisee suht mitään sanomattomalta, ei herätä mitään haluja.

En siis käytä minkäänlaisia nikotiini tuotteita, vain ja ainoastaan siksi, etten usko niihin. Omasta mielestäni ne vain pitkittävät ko. prosessia. Varmaan toimivat joidenkin kohdalla, en itse ole edes kokeillut. Pärjään jotenkin näinkin.
Hivenen on outoa olla ramppaamatta pihalla tupakilla joka välissä, mutta suht hyvin tähän on tottunut. Harjoittelin tosin hieman edellisellä viikolla ja ilman tuota en olisi näin "pitkällä"

Hieman olin aluksi pihalla kun olin ekan kerran polttelematta päivän, tuntui kuin olisi liikaa aikaa, en tiennyt miten päin olisin ollut ne ajat kun olisin normaalistin poltellut.

Myöskin se epäonnistumisen tunne on jäänyt suht syvälle, mikä tuli kun antoi vain periksi.
Sen voimalla tässä on menty. Alkoholikaan ei tunnu vaikuttavan niin paljoa kuin kuvittelin. Itseasiassa nautin tässä samalla olutta.
image
«13456718

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 2015

:!:
  • editoi tammikuu 2015
    :oops:
  • editoi tammikuu 2015
    Pärjäilen näinkin. Tämä foorumi on ainakin omalla kohdallani toiminut, välillä kun tulee "heikko hetki" niin tulen tänne lukemaan muiden kirjoituksia.

Helpottaa.

image
    image
  • editoi tammikuu 2015
    Kävin tänään nopeastin kaupassa ja edessäni jonotti joku hieman vanhempi mies, joka haisi aivan järkyttävälle tupakin kärylle. Mieleeni tietenkin juolahti samantien, että olenko itsekin kärynnyt yhtä pahalta ? Ei kiitos.

Välillä se nikotiininpuute tuntuu, ei suoranaisestin tee edes mieli käydä tupakilla, mutta jokin ihmeellinen levottomuus iskee välillä.

Noista on selvitty ihan hyvin. Hieman useammin käyn koiran kanssa ulkona.

Kyllä tämä tästä.

image
    image
  • editoi tammikuu 2015
    tsemppiä :)
  • editoi tammikuu 2015
    Hyvä Nutcase. Sinulla on koira niin on hyvä käydä aina lenkillä jos se levottomuus iskee. Iske takaisin ja älä anna periksi.
    Kyllä pärjäät hyvin tästä eteenpäin. :thumbup:
    Hyvä myös Exsavuttelija olet tehnyt hyvän valinnan. :thumbup:
  • editoi tammikuu 2015
    Kiitos Krisu! Tätä valintaa onki tehty vuoden verran ja monesti epäonnistuttu mutta pää pystyssä edelleen toivo siitä että en enään tartu tupakkaan:)
  • editoi tammikuu 2015
    Periksi en anna, en todellakaan käy tätä rulianssia toiseen kertaan. Ne ekat päivät oli aikamoisia.

Tosin musta tuntuu, että mun "täytyy" jossain vaiheessa vetää se yksi tupakki, että tajuan lopullisestin pysyä erossa siitä. Ehkä vasta sillon tajuan millasta paskaa se on.

Se hetki ei ole nyt, voi olla, että menee ohi.

image
    image
  • editoi tammikuu 2015
    Huomaatko nutcase,että olen rekistöröitynyt vuonna 2009. Minullakin oli aina välissä ,vain"yksi" tupakka ja olen vasta 4 kuukautta ja 3 päivää ollut polttamatta.Siis olen monta kertaa luullut kun sen yhden polttaa niin pystyy jatkaan savuttomuutta. Ei se niin käy, siihen jää koukkuun siihen"YHTEEN". Niin se minunkin piti kantapään kautta oppia. Nyt on palautunut haju ja maku aisti, iho on hyvä ,ei hengästytä enää niin kauheasti ja monta muuta hyvää asiaa on tullut kun olen kokonaan lopettanut.Alkoa en ole ottanut 4 kuukauteen,ei tee edes mieli. Ja kaks viikkoa mulla meni sen vaatutuksen kanssa. Täällä Stumpissa on v...tusketju,sinne heittään pahat olot koska niitä tulee,mutta ne kestää ilman syöpäkääröä.
  • editoi tammikuu 2015
    Voi olla todella huono idea vetää se yksi jossain vaiheessa. Jotenkin vain tuntuu, että tarvin sen, ehkä.
    Toisaalta, en todellakaan halua käydä samaa rulianssia uudestaan.

Tiedän vain useamman jotka on vetäneet muutaman tupakin, vaikka ovat lopettaneet. Eivät siltikään ole aloittaneet uudestaan.
    Ehkä siis minäkin. Järjetöntä edes miettiä tällästä, mutta minkäs teet.

image
    image
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.