"Joskus sitten"

2456718

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2015
    Eräs Stumpissakin aikoinaan vaikuttanut guru totesi; "Jos menet kioskille ostamaan tupakkaa polttaaksesi sen yhden osta samalla koko kottikärryllinen, ne menee kyllä sit kaikki" :mrgreen:
    Se, että tietää jonkun, joka on polttanut yhden ja taas jatkanut savuttomana, voi tietty pitää paikkansa.
    Mut sitä en suosita kellekään. Kun antaa itselleen luvan yhteen, aukaisee tavalaan takaoven jo raolleen.
    Ihminen voi todella uskoo, et voi olla taas polttamatta. Parin viikon päästä voi sit uusia kokeensa, jos ekalla kerrallakin pystyi.
    Ja sit taas... Tosiasia on, et ihminen ei hallitse tupakkaa, vaan tupakka ihmistä. Siksi ei kanntata sitä yhtä polttaa koskaan.
    Ei se rauhoita, päinvastoin saattaa aiheuttaa morkkiksen.
    Se ei korjaa mitään asiaa, ja mikä sit ees oliskaan niin rikki, et sitä tupakalla yrittäis korjata.
    Tuo uteliaisuus siitä, voiko polttaa yhden, voi viedä huonoille teille. Täällä on enempi siitä esimerkkejä, kuin edes viittis lukea.
    Ihminen voi sortua polttamaan, siitäkin on esimerkkejä. Mut et sitä jo etukäteen suunnittelee...
    Helpoin tie on ottaa nollatoleranssi. Sen kestää kyllä, kunhan asian tarkoin ajattelee.
    Se on myös helpoin tie, koska sitten ei tarvitse itsensä kanssa arpoa, et koska ja miten ja kenen kanssa ja...

Jahas, tais taas tulla saarna :oops:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • VanillaicVanillaic Helsinki
    editoi tammikuu 2015
    Huh... just niin Melisa! Ihan nousi hiki pintaan kun ajattelinkaan sitä yhdellä testaamista. Olin ollut jo yli 6kk savuttomana, ei oikeastaan tehnyt edes mielikään, ajatusleikki siitä että miltä se maistuiskaan..."joo aivan karmeelle varmaan...kiinnostavaa, yhden kokeilen, niin että voin olla vieläkin onnellisempi siitä että en enää sitä paskaa käytä..." ja niinhän siinä kävi, yhden poltin ja niin helposti toisen ja... se mun yksi kokeilurööki olikin pitkä, 7kk kesti ennen kun sain itseni kasaan jälleen! Niin kovin se otti päähän joka ikinen kerta kun sytytin, että toivon etten enää samaan haksahda :)
    Tsemppiä kaikille taistelussa... ja muistakaa että se on vaan ajatus. Senkin voi pyyhkäistä pois kuten monet sellaiset jutut mitä emme halua ajatella(kuten esim. "Nyt pitäisi siivota" ;) )
  • editoi tammikuu 2015
    vaikeaaa! huomenna töitä ja kaikki polttavat siellä ja itse tottunut siellä ulkona pitämään taukoa rööki huulessa ja mietin että miten tulen pärjäämään nyt.. huh! soijaa pukkaa kun pelottaa!
  • editoi tammikuu 2015
    tsemppejä sulle exsavuttelija. koita kestää. olen hengessä mukana.
  • editoi tammikuu 2015
    kiitos Krisu! varasin laukun täyteen vahvoja purkkia,pastilleja ja turkinpippuria kun oikein tiukkaa tekee. pysyn lujana ja aion näyttää kaikille että olen savuton!
  • editoi tammikuu 2015
    Minä olen ainakin välillä käynyt muiden mukana pihalla. Ei aiheuta ainakaan täällä mitään ongelmia, kun muistaa miksi on ylipäätään lopettanut.

Jos tupakin poltto olisi omasta mielestäsi ok, niin et varmaankaan olisi sitä lopettanut, tuollakin pärjää pitkälle.
    Eileen oli hieman hankalampi päivä, mutta hyvin siitäkin selvisi. Se juurtunut tapa tuntuu aiheuttavan eniten ongelmia.

Välillä sitä jopa unohtaa koko tupakin joksikin aikaa, joka tuntuu hienolta.

image
    image
  • editoi tammikuu 2015
    En mielelellään itseäni halua myrkyttää savuttomana. terveyttä aattelen.
  • editoi tammikuu 2015
    exsavuttelija kirjoitti:
    En mielelellään itseäni halua myrkyttää savuttomana. terveyttä aattelen.
    Ei ole siitä kyse ainakaan omalla kohdallani. Olen vain tottunut käymään pihalla tiettynä ajankohtana, vaikken muuta tekisi kuin seisoisi.

En osaa selittää, tuo vain auttaa.
    Siitä tavasta on vaikein päästä irti, ei niinkään tupakista.

image

image
  • editoi tammikuu 2015
    Joo oon ennen ollut pihalla muiden kanssa kun silloin olin joskus3 viikkoa polttamatta mutta sorruin samalla siinä kun en ole niin vahva mitä luulin. :/
  • editoi tammikuu 2015
    Tuohon en osaa sanoa mitään, en ole mikään asiantuntija. Jokaisen pitää vain tehdä se päätös ja löytää se jokin minkä voimalla pysyy erossa siitä.

En tällä hetkelläkään löydä yhtään syytä miksi polttelisin, niin monta positiivista asiaa on tullut esille lopettamisen jälkeen, etten koskaan enää aloita sitä.

@Melisa
    Idioottimaista edes miettiä tuollaista ja voi olla, ettei mun luonto anna edes periksi siihen yhteen. Toiseen kertaan en tätä samaa rulianssia käy, se on aivan varma.

image
    image
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.