vinkkejä pullukalle

kohta on viikko täynnä ilman savuja ja nyt on kriisi! ahmin ku mikäkin ahmatti! sokeria en ole syönyt ja senkin korvannut koko aikaisella ahmimisella mitä jääkaapista löytyykään.
Onko teillä kokemuksia millä laihtuisi ja saisi tämän ahmimisen loppumaan? Jopa silloin kun on tylsää niin ahmin :( rasittavaa liikuntaa EN voi harrastaa pahan ihottuman takia(pahenee hikoillessa).
Haluan olla raikas ja savuton ja myös paremman näköinen. Väsymystä on vielä (aamulla vaikeaa nousta sängystä)

KIITOS ETUKÄTEEN !

Viestejä yhteensä

  • editoi maaliskuu 2015
    Mäkin ahmin välillä, varsinkin kun oli naisten vaivat... aaaapua! Alkaa pullerot muotoutumaan reisiin ja vatsaan.. Yäk! Liikunta tosiaa ois hyvä ja mulla siis ihan kävely raittiissa ilmassa auttaa ja silloin on ainakin poissa jääkaapilta :)

    tein yhteen aikaan sellasia mehujääpuikkoja itse tuoremehusta ja jugurtista. Niitä sitten mussuttelin, kun siinä kestääkin tovi ennenku saa syötyä sellasen! Voisko sellaset auttaa ahmimiseen 8)
    image
  • editoi maaliskuu 2015
    Kävelylenkki voi olla hyvä, vaikka 1-2 tunnin mittaisia ja rauhalliseen tahtiin. Tai ehkä voi käydä uimassa. Teen tai veden juominen voisi korvata napostelun. Minulle maustettu tee auttaa naposteluihin. En osta kotiin 'herkkuja' vaan hedelmiä ja kasviksia joita voi napostella jos joskus tahtoo.
    Yritän myös keksiä tekemistä tupakoinnin tilalle. Kirjan lukeminen, valokuvaaminen, siivoaminen tai mitä nyt ikinä alkaakaan tekemään.

    Muistan että kun lopetti tupakointia oli aina vatsassa olo että olisi muka nälkä. Se meni ohi ajan myötä.
  • TommyTommy Espoo
    editoi maaliskuu 2015
    Vettä kannattaa juoda paljon, ja mm. vihreää teetä tai vastaavaa. Auttaa näläntunteeseen, ja puhdistaa samalla kehoa. Tämä vinkki siis fyysisiin oireisiin, henkinen tarve napostella korvatakseen tupakoinnin lopetuksen tuoman ylimääräisen "vapaa-ajan" onkin hieman vaikeampi juttu. Parasta lienee harrastaa liikuntaa mahdollisimman paljon, jää vähemmän aikaa naposteluun, ja kalorit palaa. Makeanhimoon toimii myös purkka hyvin, saa jotain mussutettavaa ilman että tarvii nieleskellä ylimääräisiä kaloreita.
    Viimeiset savut 24.5.2012
  • editoi huhtikuu 2015
    Itse lopetin 13.3.2015 tupakoinnin. Ensimmäisen viikon annoin itselleni luvan syödä mitä tahansa ja niin minä söinkin! 23.3.2015 aloitin sitten dieetin ja tänään on savuttomia päiviä takana 32 ja paino -4,5kg.

    Dietti (jonka jälkeen pysyvä ruokavalion muutos) oli minun pelastus. Kun joutuu punnitsemaan, mittaamaan, raastamaan, keittämään ym ruokansa, on päivittäinen liikunta ja treenit niin tupakka on unohtunut siinä sivussa aika mukavasti. Välillä kun tupakka tulee mieleen, keitän kupillisen hyvää makuteetä tai lähden kävelemään.

    Sitä myrkkyä en enää suuhuni laita. Siinä auttaa myös se että tupakka oli aiheuttanut ikeniin parodontiitin. Nyt sitten ikeniä ronkitaan ja laserilla leikkaillaan. Joka kerta kun sattuu, ajattelen että tupakka oli viholliseni. Siitä aiheutui pelkkää harmia. En keksi mitään hyvää sanottavaa tupakasta.

    Mieliteot voi voittaa vain omalla tahdonvoimalla, keksimällä muuta tekemistä ja miettimällä, mihin tilanteisiin tarvitsen aina tupakkaa? Voisiko niitä tilanteita hoitaa muulla tavalla?

    Vaikka tupakoimattomuuteni on kestänyt vasta noin kuukauden, olen satavarma että en enää koskaan polta. Sellaista syytä ei ole olemassakaan joka saisi minut laittamaan tupakan suuhuni :)
  • kerttulikerttuli Satakunta
    editoi huhtikuu 2015
    Itsellä myös paino nousee hitaasti mutta varmasti. Pitää varmaan lähteä mukaan tuohon diettihommaan, että punnitsee kaikki mitä syö.
    Viime keväänä kun olin ollut 3kk polttamatta, sorruin juuri tuohon painon nousuun ja siihen että poltan vain yhden. yritin puolustautua sillä että paino nousi, nyt en halua sen antaa vaikuttaa lopettamiseen.
    :)
  • editoi huhtikuu 2015
    Juu tuo dieetti oli minun pelastus kun on työn lisäksi koko ajan käsillä jotain tekemistä. Punnitus, leikkaaminen, raastaminen, ruoan itse valmistus jne.

    Aamukävely ennen aamupalaa on ihanaa kun siihen on tottunut. Keuhkot eivät niittaa kiinni ja tunnen olevani "normaali ihminen".

    Painon nousu on ihan inhimillistä kun on lopettanut tupakoinnin mutta minulla siihen ei kerta kaikkiaan ollut varaa. Painoin lopetuspäivänä peräti 100,5 kg!
  • kerttulikerttuli Satakunta
    editoi huhtikuu 2015
    Aloin hieman tutkimaan kalorimääriä mitä syön päivän aikana, eikä ole mikään ihme että paino nousee. Nyt kun ei polta, tulee otettua hieman liikaa välipaloja ja ruokakin maistuu ihan erimakuiselta kuin ennen. Toivottavsti nyt saan myös painonnousun kuriin, ettei siitäkään saa missään vaiheessa syytä ruveta polttamaan.
    Keväistä viikonloppua kaikille.
    :)
  • ihmeellinen maailmaihmeellinen maailma Keski-Uusimaa
    editoi toukokuu 2015
    Mulla on nyt 10. savuton päivä menossa ja samanaikaisesti tarkkaan mittaan kaiken syömiseni. Tuon "dieetin" aloitin ennen tupakoinnin lopetusta.
    Taatusti syön nyt terveellisesti, riittävästi kuituja ja kasviksia sekä rasvaa ja protskuja oikeassa suhteessa. MUTTA kaikesta tästä huolimatta vatsan toiminta on sanonut totaalisesti irti sopimuksen - vai liekö on vaan lomautettu?
    Tämä olo ei ole tosiaankaan mukava, en silti ole vielä käynyt tupakkiostoksilla...

    Joskus vuosia, vuosia sitten kun lopetin (olin reilu kaksi vuotta polttamatta) niin silloin päätin, että paino ei saa nousta. Iltaisin ja viikonloppuisin joka kerta kun teki mieli tupakkaa niin otin koiran ja käveltiin pieni lenkki tai sitten vaan kuorin porkkanan ja söin sen. Painoni laski!
  • Rainsong Riihimäki
    editoi kesäkuu 2015
    Mulla on nyt seitsemäs savuton päivä menossa ja mua hirvittää jo etukäteen tuleva painonpudotus koska sokeriaddiktio mulla on ollut jo lapsesta asti, ja se oikein korostuu nyt kun on lopettanut tupakan. Vielä annan itselleni armoa ja tavoitteena on ettei paino lähde nousemaan, mutta muutaman kuukauden kuluttua on suunnitelmissa rimpuilla sokerikoukustakin eroon.
    Vähän kyllä hirvittää (lue: hitosti). Sokeriviekkareita kun ei voi hillitä laastarilla ;)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.