Mikä sai polttamaan uudestaan pitkän tauon jälkeen?

2

Viestejä yhteensä

• editoi heinäkuu 2015
    Mä,olen nikotinisti mielestäni, sekä fyysisesti, että henkisesti! Olen sitä aina. En epäile sitä ollenkaan. Mutta uskon, että kaikki ihmiset eivät ole fyysisesti niin heikkoja, että olisivat niin sanotusti niitä nistejä...me olemme erilaisia!

Niin ja aina ennen on lähtenyt savuttelu uudelleen käyntiin siitä yhdestä....sitä antaa henkisesti periksi sille fyysiselle riippuvuudelle, ehkä...en tiedä.
    Tupakoinnin lopetus n. 26 vuoden j?lkeen. Ilman korvaavia! Kaikki on mahdollista siis! 

• editoi heinäkuu 2015
    Samat sanat kuin Tattariini sanoi. Ite oon myös Nikotinisti lopun ikäni ja se on myös hyvä itselleen myöntää. Eli yhtäkään tupakkaa ei voi/tarvitse polttaa enään. Hyvä niin :thumbup:
    image 15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more
  • CU
    editoi tammikuu 2016
    Olin polttanut teinista alkaen. Kolmekymppisena tulin raskaaksi ja tupakka alkoi vain maistua pahalle! Olin ihme kylla koko raskauden ja liki 3 kk sen jalkeen ilman. Vauvalla oli kaamea koliikki. Tupakoiva kaveri tuli kaymaan ja meni partsille rookille ja mina perassa pyytamaan yhta, vain yhta rookia.
    Siita se taas alkoi.
    Poltin vuoteen 1994 asti, jolloin menin uuteen duuniin. Yritin olla "hyva" ja lopettaa tupakoinnin. Noin viikon kuluttua makasin sohvalla ja ihmettelin, miksi olen niin kipea, vatsaa sarki sairaasti ja turvotti.
    Lekurikeikan jalkeen todettiin colitis ulcerosa.
    Endokrinologi sanoi, etta tupakointi helpottaa ja estaa akuuttivaiheita. Niinpa aloin jalleen polttaa ja samassa koukussa olen edelleen. Noin aski paivassa menee. Colitis on tassa ajan mittaan muutaman kerran aktivoitunut.
    Olen nikotinisti, olen koukussa, olen vatsasairas.
    Sen pituinen se. :mrgreen:
  • vkovko
    editoi tammikuu 2016
    En ole tuollaisesta ennen kuullut.
  • CU
    editoi tammikuu 2016
    Itse asiassa jopa kuukkeli ja wikipedia tuntevat asian. Enterologi, vanha ja kokenut, kova tupakanvastustaja, piti ensin saarnan ja kun sanoin, etta minullahan on tama vaiva, sanoi, etta polta, polta ja unohda koko saarna. 8)
  • Lopetin nyt kolmannen kerran. Tuli vaan mitta täyteen koko hommaa.
    Mutta miksi olen edes aloittanut uudestaan? Tosi hyvä kysymys.
    Ensimmäisellä kerralla tuli niin suuria muutoksia elämään, että jostain syystä aloin taas tupruttaa, vaikka savutonta elämää oli takana jo yli kuusi vuotta ja olin aika tupakanvastainenkin.
    Toisella kerralla en ollut varmaankaan tehnyt vielä kunnon päätöstä lopettamisesta ja sen vuoksi oli tosi helppoa aloittaa polttaminen taas, köykäisillä perusteilla vieläpä.
    Raskauksien vuoksi lopettamista en laske lopettamiseksi. Mielestäni ne olivat vain taukoa tupakasta.
    Ajatuksena oli aloittaa uudestaan, kunhan se olisi taas mahdollista (imetysten loputtua). Siitä syystä kaksi ensimmäistä ovatkin olleet rintaruokinnalla vain n. puoli vuotta. Kolmatta imetin puolet pidempään, koska olin lopettanut.

Ihmismieli on kummallinen.
    Kolmas kerta toden sanoo!

• Itsellä oli ollut jo kolme kuukautta polttamatta ja sitte iski stressi ja siinäpä kehkeytyin syy vetää se tupakka ja vieläkin harmittaa. Tästä on siis vuosi jo aikaa ja poltan edelleen
  • Helpottiko stressi  B) 

Sekin on kai vaan tapa että stressissä menee tupakalle, eihän se sitä stressiä pois vie.

Nyt vaan uusi päätös ja lopetus jos siltä tuntuu, eikä sitä yhtäkään tupakkaa edes stressiin  ;)
  • editoi maaliskuu 28
    Edellisen kerran kun olin 8kk pääasiassa polttamatta,poltin sillontällöin yhden,kunnes tuli kesäinen mökkiviikonloppu ja ajattelin,että nautitaan nyt kunnolla ja ostin oman askin.Tarkoituksena oli jatkaa lakkoa mökin jälkeen,mutta ei onnistunut,vaan aloin polttamaan askin päivävauhdilla.Nyt olen joutunut monta kertaa tilanteeseen että kun joku asia ottaa koville ni tupakka auttais,mutta ei se kyllä auta pitemmän päälle.Tupakoinnin kun aloittaa uudestaan niin,ei ne huonot vaikutukset ole heti palannut,vaan pitkänajan päästä,esim. yleisvointi huononee,tulee helpommin flunssa tms.Näiden asioiden takia minulle tupakka on petollinen ja mun on palattava välillä ajatuksissa aikaan jolloin poltin,kuinka huono vointi mulla oli polttaessa.Kyllä mä olen nikotinisti varmaan lopun ikääni,niin ajattelen.
  • Joo se on kyllä justiinsa noin Eero kuin kirjoitit. Sitä vaan täytyy itseään muistuttaa aina siinä tilanteessa kun alkaa tupakkaa tekemään mieli, että haluaako sen huonon voinnin ja epäterveellisen elämän uudestaan takaisin. Itellä ainakin noi on sellasia ohikiitäviä juttuja noi mieliteot ja kun ei niihin takerru niin mennee ohi kyllä hetken päästä. Mitä pitempään lopettamisesta kuluu sitä kaukaisemmaksi ajatus tupaksta käy. Kuhan pidetään mielessä että sitä yhtäkään ei sitten enään polteta. Aikaisempi vuosikymmen sitten ollut vuoden kestänyt tupakoimattomuus päättyi juurikin tuohon yhteen tupakkaan. Nyt sen tietää ettei enää tee samaa virhettä. Tiukka täytyy olla itselle sen suhteen. Tsemppiä vaan.  :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.