korvaushoito valehtelu.

Olen pian ollut vuoden polttamatta, mutta tullut ongelma noiden nikotiinikorvaushoitojen mainoksien suhteen, kestän katsoa tupakin polttoa ja muita, mutta mainokset on alitajuntaan tarkoitettuja käyttämään nikotiini korvaushoitoja. Eli katsoin jonkin matkaa a-studion eroon tupakasta vuonna 2030 niin yli läääkäri puhui siinä nikotiinista eroon ja muuta kivaa ja siitä että ei saisi enää ostaa tupakkaa, mielstäni koko hommma oli niin absstrudi kuin olla ja voi puhuttiin nikotiinista eroon ja sokea pitää olla joka ei ole huomannut sitä asiaa että kun tupakkiaskit on menneet piiloon, niin nikotiinikorvaustuoteet ovat vieneet suuremman tilan hyllyiltä kuin ennen ja se on kasvava suuntaus, eli sauhuttelu loppunut mutta nikotiini riippuuvuus on ainakin pysynyt samassa tiedän kun tiedän lopettaneita niin ovat jääneet nikotiini koukkuun, se ei ollut sille lääkärille merktyksellistä vaikka nimen omaan sanoi että nikotiini koukku niin puhui vaan tupakoitsijoista, katsokaa kaupan kassoja miten valikoima lisääntyy ja markkinointi nikotiini korvaustuotteille on lain vastaista esim nikocorette sanoo onnistumisen olevan 150 prosenttia niin mainoksessa sanottiin ja nikotinellilla on 7 kohdan lopetus prosessi, kukaan ei sano sitä että nikotiini lopetuksessa on kuin huume narkkari saisi huumetta vieroituksen aikana.

Viestejä yhteensä

• editoi lokakuu 2015
    lopetuksen pahin epäonnistumine on se että kun alarvioidaan lopetuksen vaiheita ja annetaan liian ruusuisia kuvia siitä, 150 prosenttia on huima luku, käykö niin että nicorette yhtiö listii sitten kaikki lopettaneet ja silloinkin tulos on 100 prosenttia. taas on hulluus mennyt valloilleen ja tekis mieli vetää savut koska huiputettu on ja paljon. tulee vielä ajat eteen jolloin tupakkia kasvatetaan kotona.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi lokakuu 2015
    Jarska45, olen kanssasi eri mieltä - ihan oikeasti. Riippuu aina ihmisestä itsestään se, miten lopetus sujuu.
    Lopetti sitten lääkkeillä, niksakorvikkeilla, sähkötupakalla tai ilman mitään.
    Aina viime kädessä pitää olla se päätös ja sisäinen tahto ja puhe.
    Mikään ei itsestään tupakointia lopeta. Apukeinojen tarkoitus on auttaa alkuun, kunnes ihminen oppii olemaan ilman tupakointitapaa, oppii itsestään sen verran, että tietää vaaran paikat jne.
    Täällä Stumpissa on iso määrä lopettajia nyt, ja ollut aiemminkin, jotka ovat lopettaneet niksakorvikkeilla. Onnistuneesti!
    En puolusta niitä yhtään sen enempää, paitsi, et olen itsekin niillä lopettanut.
    Ekalla kerralla ei niilläkään onnistunut, mut toisella sit jo.
    Jos nuoriso tai kuka tahansa alkaa ostamaan niksatuotteita tupakan korvikkeena kaupoista, ollaan ehkä väärillä teillä. Mut sit mietitään sitä, kumpi on pahempi. :roll:
    Jos ihminen haluaa itselleen ja terveydelleen tehdä hallaa, ei sitä kukaan oikein voi estääkään.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • editoi lokakuu 2015
    Minä tiedän että minulle ei sovi nikotiinikorvaushoito, koska olen monesti lopettanut sillä yrittänyt ainakin 3 viikkoa kestää kun käyttä niksaa niin sitten palaa kyllä malborokin, tunnistan itsessä sen että nikotiini ei sovi vieroitusoireisiini,koska riíppuvuustekijä niin kova kaikki karahtaneet kiville korvaushoidossa edellinen lopetus ilman korvauta kesti 5 vuotta ja nyt on mennyt pian vuosi, eli ei humpuukimainoksia pidäottaa todesta jos on todellakin se nikotiini riippuuvuus pahana, tuo nicoretin mainos on lain vastainen ja tutkimusten mukaan nikotiini korvaushoidon ja ja ilman sitä ero on jotain 2 prosentin luokkaa ihan tutkitusti ja kaveri ollut polttamatta 7 vuotta ja taas e on nikotiini koukussa. hautausmaalla on ne lopulliset lopettajat, muttanyt on mennyt korvaushoitojen mainostukset sille tasolle että lupaavat sitä mihin ei pysty ja se on yrittäneille kova pettymys sitten kun lopetus menee harakoille mainoksen väittämistä huolimatta, se on selkokielellä huijausta ja olen yhden valituksen tehnyt siitä jossa mainostettiin 2 kertaista onnistumista kun sitä ei ollut tapahtunut ja markkinatuomioistuin laittoi asiat oikeaan mittasuhteisiin.
  • vkovko
    editoi lokakuu 2015
    Mainokset pitää jättää omaan arvoonsa, mainostetaan sitten mitä tahansa, en jaksa niitten suhteen toimia korttelipoliisina. Minulle korvaustuotteet olivat avuksi, juuri niin kuin pitikin. No, minä olen varmaan lopettanut väärin, siitä saa ihan vapaasti ottaa herneen nenäänsä, minä en kuitenkaan rupea kenenkään mieliksi uudestaan tupakoimaan.
  • editoi marraskuu 2015
    Hyvä Jarska45, kerrankin kunnon asiaa !
    Asia on juuri kuten sanoit, vaikka nämä kaksi aina ryömivät jostain kiven alta nikotiinikorvaushoitoa puolustelemaan :shock:
    Tai jos tarkkoja ollaan niin tämä täti sininen luettelee aina varmuuden vuoksi kaikki keinot maan ja taivaan väliltä :P
    Ja tämä toinen peruspositiivinen hokee aina ettei ala uudestaan polttamaan..
    Täh ? .. Käskikö joku :?: :?:
  • editoi marraskuu 2015
    Minäkin lopetin ilman lääkkeitä tai korvaavia. Mutta en halua tyrmätä muita tapoja lopettaa enkä arvostella heitä joiden kokemukset ovat erilaisia. Mikä sopii minulle, ei välttämättä sovi jollekulle toiselle. Tämä tapa tuntuu sopivan, vaikka näin alkuvaiheessa vielä vaikeaa välillä onkin.

Suuren lohdun olen saanut lukemalla vanhoja keskusteluketjuja. On hyvä kuulla esimerkiksi siitä, millaisia vaikeuksia muilla on ollut ja kuinka he ovat niistä selvinneet. Puhumattakaan siitä, että ketjuista on löytynyt iloa, lämpöä ja huumoria. Vanhat kesksteluketjut - ja toki nykyisetkin - ovat vertaistukea, josta on apua ja iloa!
  • hippaheihippahei Varsinaisesti-Suomi
    editoi marraskuu 2015
    Mainokset ottaa pattiin allekirjoittanuttakin. Olen kuitenkin vasta lopettamisen alkumetreillä ja koraushoitomainokset herättävät minussa nikotiinin psyykkisen himon. Itse asiassa kestän varmasti paremmin nylyään tupakkamainonnan (mikäli niitä Suomessa olisi), kuin korvausmainonnan. Eniten korvausmainoksista inhoan Nikotiiisuihkemainosta....

Valitsin riskivaihtoehdon ja lopetin s-tupakan ja nikotiinisuihkeen avulla. Nyt olen neljä kuukautta ollut tupakkaa ja parisen kuukautta täysin ilman nikotiinia, näin ollen olen lopettanut apujen kanssa. Kaikille ne ei sovi, ja kaikille ei sovi luomulopetus. Ei ainakaan minulle, ja se stumppaa tähän kirja saa minut lähinnä vihaiseksi.

En kuitenkaan lähtisi julistamaan näitä mainosten prosentteja jne. itsestä lopettaminen kuitenkin lähtee liikkeelle, mutta en lähtisi myöskään arvostelemaan niitä, jotka apuja käyttää. Jokaisella meillä on sama suunta, pyrimme sinne vain itsellemme sopivin keinoin. Piru se tuntui pahalta, kun ensimmäiset viikot taistelin tupakkaa vastaan, tietoisesti käyttäen e-tupakkaa apuna, ja lähes poikkeuksetta sain kuulla huomautuksia, miten typerää e-tupakan käyttö on, miten se ei ole lopettamista, eikä varmasti auta lopettamaan. Samaan aikaan kanssani aloittaneet luomuilijat, polttavat nyt samaan vanhaan tyyliin, ja minä olen täysin nikotiini-, korvaushoito-,e-tupakkavapaa, ainakin fyysisesti. Ja uskon tällä tiellä pysyväni.

Kiteytettynä kantani: Jos nikotiinin korvaustuotteita on pakko mainostaa, niin toivoisin todella niiden pysyvän hyvän maun rajoissa. Ei mitään suuria lupauksia, ja hassuja 7 kohdan oppaita. Rehelliset mainokst tosin ovat vähissä, mutta ehkä voimakkaasti riippuvuutta aiheuttavien tuotteiden osalta yheiskuntakin voisi rajoittaa mainonnan tyyliä. Puuttuuhan yhteiskunta niin moneen muuhunkin asiaan.
  • Totta puhiset ja puhallat
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.