Colitis ulcerosa ja tupakointi

Minulle puhkesi colitis ulcerosa 1994, kun yritin tosissani lopettaa tupakoinnin. Nyt yli 20 vuotta olen karsinyt tasta vaivasta.
Endokrinologi sanoi, etta ei kannata lopettaa, koska tupakka lieventaa oireita ja pidentaa oireetonta kautta.
Onko muilla kokemuksia samasta?

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2016
    Isekin luin tuon Wikipediasta. Siinä taitaa olla nyt kyse pienemmän pahan valitsemisesta. Tupakka on edelleen epäterveellistä, mutta tässä tapauksessa sitten oloa lievittävää. Kyllä jatkuvat kivut ja huono olo ovat kamala yhdistelmä.
    Onko mahdollista auttaa olotilaasi pienellä savukemäärällä eli mikä on se kipuraja. Voiko polttaa 5 kpl vaiko 20 kpl?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • CU
    editoi tammikuu 2016
    Tottakai tiedan tupakan olevan tassa tapauksessa se pienempi paha, mutta en uskalla alkaa testailla, mika maara olisi riittavasti tai mika on liian vahan.
    Toisaalta olen polttanut niin kauan ja olen jo sen ikainen, etta tuskinpa nailla vuosilla silla enaa paljon merkitysta olisikaan.
    Kunhan halusin tuoda esiin sen, etta tupakasta _saattaa_ olla joskus jotain hyotyakin...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.