Kunniaa Riki Sorsalle

Kävin juuri facebookissa jonne ystäväni oli linkittänyt iltasanomista Riki Sorsan videon.
Mies on antanut nimensä, kasvonsa ja persoonansa hienolla ja liikuttavalla tavalla tupakoinninvastaisen kampanjan käyttöön.
Kaikki te jotka yhä harkitsette, käykää katsomassa. Ja me jotka jo lopetimme, voimme vain kysyä Riki Sorsan tavoin: lopetinko liian myöhään.
Respectiä.
«1

Viestejä yhteensä

• Kyllä toi pistää aika hiljaiseksi ja mietityttämään. Sitä tosiaan vaan toivoo ettei lopettanu liian myöhään.

Voimia Rikille hoitoihin ja paranemista :smile:
    image 15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more
  • Nyt vasta katsoin tuon vaikka huomasin mummi64:n suosituksen aiemmin. Löytyy youtubesta hakusanoilla lopetinko liian myöhään.

Kyllä tuo pistää miettimään. Itseä myös mietityttänyt oonko lopettanut liian myöhään, mutta parempi kuitenkin näin kuin että jos edelleen polttaisi. Mitään tupakkasairausdiagnoosia ei mulla ole, mutta tuntuu siltä että se on siitä kiinni etten ole vielä käynyt lääkärissä.
  • Sairaus on ja sen kanssa on mentävä eteenpäin. Tietysti olisin mieluimmin terve.
  • Ei ole diagnoosia, vielä. Mutta ikäväähän tässä on se, että tupakoinnista johtuvia sairauksia voi löytyä vielä vuosia lopettamisen jälkeen. Riki Sorsakin lopetti kymmenen vuotta sitten, ja keuhkosyöpä löytyi vasta nyt.
    Mutta ainoa mitä voimme nyt itse tehdä hyväksemme on huolehtia siitä, ettemme enää ikinä polta. Siinä tämä stumppi on mainio tuki. Ja te kaikki stumppaajat!
  • Katsoin kyseisen videon myös, ja hiljaiseksi veti.. Vaikuttava video, toivotaan ettei Riki tai kukaan meistä lopettanut liian myöhään.
  • Ei voi valita ketä koetellaan kova paikka itselle ja lähimmäisille. 
    Elämä on raadollista vaikkakin niin ihanaa  <3
    45 vuotta polttanut

• Katsoin myös tuon Riki Sorsan videon pariinkin kertaan.
    Hiljaiseksi vetää ja mietteliääksi, tässä kun muutenkin harkitsen lopettamista.

• Ei se taida nemi olla asianosaisille kovin ihanaa.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Mun isäni sairasti kans 1959 ensin kurkunpääsyövän. Hän oli kova tupakkamies. Olen itsekin koko lapsuuteni elänyt piipunsavussa. Kirurgi ei leikannut, ennen kuin oli käynyt Saksassa seminaarissa, jossa opetettiin leikkaamaan niin, että ääni säilyisi. No säilyi puolet, isäni kähisi kuin Louis Armstrong konsanaan loppuelämänsä. Laulukuoro jäi siihen paikkaan. Äiti meinas saada sydärin, kun isä varmaan viikon päästä leikkauksesta jo kärytti jälleen.
    Meni lähes 20 vuotta, todettiin keuhkosyöpä. Toinen keuhko leikattiin pois, ei auttanut. Kuoli 1976. Nyt on varmaan hoito edistynyt, mutta keuhkosyöpä on edelleen aika huono kokonaan paranemaan.
    Itse polttelin edelleen, enkä ymmärtänyt, että mulla voisi olla sama edessä.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • vkovko
    editoi maaliskuu 2016

Lainaus: Melisa

Toinen keuhko leikattiin pois, ei auttanut. Kuoli 1976. Nyt on varmaan hoito edistynyt, mutta keuhkosyöpä on edelleen aika huono kokonaan paranemaan.

Se on ymmärtääkseni erittäin ärhäkkä leviämään muualle ja jos on vaikeaa keuhkoahtaumaa ei tuollainen leikkaus ole edes mahdollinen.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.