Kaikki keinot sallittuja, kerro omasi!!

Kuten otsikko kertoo, kokoan tänne keinoja liittyen viekkuista, nikkiksistä, mielihaluista ja yleensäkin lopettajan arjesta ja juhlasta selviämiseen. Kerro oma mottosi, keinosi, vinkkisi tms., jotta muutkin voivat onnistua. Kiitos!

"Muista aina: Joskus se, ettet saa haluamaasi, on onnekasta." -Dalai-Lama

"If you have health, you probably will be happy, and if you have health and happiness, you have all the wealth you need, even if it is not all you want." -Elbert Hubbard

«13

Viestejä yhteensä

• Hellurei Murbe ja tervetuloa  :) Mulla jeesaa jonninverran näinkin urpo keino ku Mynthon  :p Ja se sitä vahvinta mallia mitä rahalla saa. Eli kun rupee ajatus harhailemaan, niin pastilli naamariin. Sitten hönkäilee ku jääkarhu ja miettii, et kuinka karseelta hengitys haisi sen 20 vuotta, jonka ehdin kiskoa mahorkkaa. 

Tsemppiä!

• Täällä palstalla on monta erilaista tarinaa, kannattaa niitä lukea. Minä selvisin korvaushoidolla, se sopi minulle.
  • Kyllä, olen samoilla linjoilla ku vko, kyllä korvaavat kamat on Se Juttu, kun nikkis iskee. Siinä paljo pastillit auta  :D Mutta kannattaa olla paljon aseita käytössä, kun sotaan lähtee! 

• Sama se miten. Pääasia että tupakat jää pois  ;) Toiset lopettaa ilman korvaavia ja toiset korvaavilla. No siitä nikotiinistakin pitää vieroittaa itsensä ennemmin tai myöhemmin, mutta auttaa kyllä noi korvaustuotteet varmasti alussa ettei ihan seiniä pitkin kiipeile. Kannattaa niitäkin sitten vähennellä pikkuhiljaa vähentäen niin ettei jää vuosikausiksi niihin koukkuun. Niitäkin tapauksia on  :o  

Joo, jokaisella oma juttu, itse päätin luopua jo melkein heti alussa viikon jälkeen noista korvaustuotteista ja vieroittaa itseni nikotiinista ulos.  Se oli ehkä omalla kohdalla avain onnistumiseen ja vieroitus onnistuikin aika nopeasti. Enemmän ne kaikki tavat ja rutiinit kesti unohtaa ja tuotti ongelmaa ja tuskaa. Mutta kyllä niistä vaan pääsee kun on määrätietoinen lopetuksen suhteen eikä anna periksi. Vaatii vaan lujan päätöksen ja siinä pysymisen. Pahin menetys oli ehkä se aamukahvi ja tupakka sekä ruokasauhut  :(  ,  Näin vuoden jälkeen enää ei kyllä niitä kaipaa. 

Pastillit oli itsellä suurena apuna. Aina vaan väkevää pastillia suuhun kun teki mieli tupakkaa. Ja liikunta autoi myös pahimpien tuskien ylipääsyyn. Kävelylenkit, lenkit, uinti yms. mahdollisuuksien mukaan. Joo ja kahvi jäi alussa aika vähille kun tupakka ja kahvi olivat hyvät kaverit keskenään, nykyään taas kahvia kuluu miltei entiseen malliin, eikä tavitse tupakkaa sen kaveriksi B)

Hyvä motivaattori tohon lopetukseen on oma terveys ja hyvinvointi. Ja alkoihan tuo tupakointi jo hävettämään kun ei sitä oikeen missään enää saa polttaakkaan.  :*  Tsemppiä vaan lopetuksiin kaikille. Se kannattaa  B)

image 15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more
  • Korvaavilla mennään. Alkuun auttoi paljon raitis ilma ja kävely. Kun tuli himo, niin ulos vaan kävelemään. (nyt on kävelyt jäänyt vähemmälle, pitänee opetella uudestaan.) ;)
    Nyt menee paljon myös tavallista purkkaa.
    Jokapäiväistä uusien tapojen ja elämäntavan opettelua tämä on. Kiinnitä huomiota onnistumisiin ja muista kiittää itseäsi: Tästäkin selvisin ilman tupakkaa.
    image
  • BCBC Helsinki
    Oma keinoni on toiminut vaikka se ei mikään kauhean hyvä keino ole ollutkaan. Tupakkaa olen korvannut syömisellä. Auttaa kyllä, mutta kiloja on tullut kymmenen lisää siitä kun tupakanpolton lopetin eli ei kaikista paras ja terveellinen tämä minun konstini :D
    image
  • En ole käyttänyt mitään korvaavia koska pidän sitä asian siirtämisenä , mutta jos se auttaa joitakin se on hyvä asia.  :# Itse pidän itsetunnon ylläpitämistä vaikeuksista huolimatta tärkeimpänä asiana. OLET TÄRKEÄ  <3 MUISTA SE muutkin välittävät terveydestäsi et ole yksin tai olet vain itseäsi ajatteleva hölmö  o:)
    45 vuotta polttanut

• BCBC Helsinki
    Taas näitä rästitöitä pakerran ja stressi painaa. Olin jo antamassa itselleni luvan yhteen tupakkaan (hah hah, tiedän, ettei sitä yhtä ole vaan niitä tulee taas askitolkulla, jos sille linjalle lähden) No, meninkin YouTubeen ja vilkaisin jonkun tupakanvastaisen mainoksen. Ja sieltähän näitä videopätkiä sitten löytyi pilvin pimein. Kun olin katselut parikymmentä minuuttia mustia keuhkoja, yms ei nyt taas sen kummemmin halutakaan enää poltaa.
    Täytyy toistaa tuo sama juttu uudelleen, jos kovin alkaa tupakkaa mieli tekemään. Sen verran ällöttävää, mutta myös pelottavan näköistä tavaraa niillä videoilla on, että taitaa minulle ainakin toimia hyvänä tupakanvieroittimena.

Jotain tähän stressiin pitää kuitenkin keksiä. Samoin kuin keskittymiskyvyn puutteeseen.
    image
  • Lopetin sekä tupakoinnin että alkoholinkäytön. Ne olivat sellainen riippuvuusyhdistelmä. Alkoholinkäyttökin on varsin turhaa ja onhan tutkittu, että alkoholikin on karsinogeeni. Alkoholin kohtuukäyttökään ei ole useilla suomalaisilla mahdollista, vaan nautituilla määrillä on taipumus olla suuria. Lisäksi alkoholi altistaa onnettomuuksille.
    Asiat eiv?t ainakaan parane tupakoimalla.
  • Veikkaisin, että alkoholi saa enemmän pahaa aikaan kuin hyvää. Tästä syystä ja huomioiden etanolin olevan karsinogeeni, pitäisi alkoholituotteetkin laittaa kaupoissa pois näkyviltä tupakan tavoin. On käsittämätöntä, että nyt nelosoluetkin tulevat tavallisiin kauppoihin, vaikka alkoholin näkyvyyttä ja myyntiä pitäisi vähentää terveydellisistä syistä. Olen Räsäsen linjoilla näissä alkoholiasioissa.
    Asiat eiv?t ainakaan parane tupakoimalla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.