Kaikki keinot sallittuja, kerro omasi!!

2

Viestejä yhteensä

• Vahva kahvi pienissä määrin nautittuna ulkona. Minulla ensimmäisten tupakattomien päivien pelastus.. :)
  • Vihreä tee toimi mulla hyvin tupakanhimoon ensimmäisten savuttomien päivien, viikkojen ja kuukausien aikaan. Lisäsin muutaman tipan sitruunamehua voimistamaan teen hyviä vaikutuksia.
  • Hoffnar kirjoitti:
    Veikkaisin, että alkoholi saa enemmän pahaa aikaan kuin hyvää. Tästä syystä ja huomioiden etanolin olevan karsinogeeni, pitäisi alkoholituotteetkin laittaa kaupoissa pois näkyviltä tupakan tavoin. On käsittämätöntä, että nyt nelosoluetkin tulevat tavallisiin kauppoihin, vaikka alkoholin näkyvyyttä ja myyntiä pitäisi vähentää terveydellisistä syistä. Olen Räsäsen linjoilla näissä alkoholiasioissa.
    Hyviä ajatuksia mutta pidettäiskös tää keskustelu nyt kuitenkin niihin röökin lopetus keinoihin liittyvänä...

"Muista aina: Joskus se, ettet saa haluamaasi, on onnekasta." -Dalai-Lama

"If you have health, you probably will be happy, and if you have health and happiness, you have all the wealth you need, even if it is not all you want." -Elbert Hubbard

• Joo, harvalla täällä on voimia ryhtyä maailmanparantajaksi. Historiasta kun vielä ilmenee, kieltolaki aiheutti vain pirtun juontiin siirtymistä ja trokausrikollisuuden kasvua.
  • editoi lokakuu 2016
    Tän palstan lisäksi muistan että se Nicotinellin älypuhelinsovellus myös auttoi aivan alkutaipaleella, siinä tuli kerran päivässä motivoivia viestejä ja myös siinä näkyy kuinka kauan ollut polttamatta ja paljonko rahaa säästynyt.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.nicotinell.sevenkeys
    Täältä Stumpistahan saa myös tilattua sähköpostiinsa kannustusviestejä.
    http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/lopettaminen/kannustusohjelma/
    ~160 000 savuketta ja lopetus 31.01.2016 --> ilman nikotiinia 01.03.2016
  • RuususuuRuususuu Etelä-Suomi
    Lopetin tupakoinnin nikotiinipurkan avulla. Laastareista sain ihottumaa. Koukutuin todella purkkaan ja jauhamiseen. Viiden kuukauden kuluttua lopetuksesta vierottauduin purkasta omenoiden avulla. Mul oli töissä ja kotona jatkuvasti isot kupit täynnä pestyjä Royal Gala omenoita, joita rouskutin. Kummallisesti nikkistuska verhoutui siihen, että koko ajan piti olla jotain syömässä tai pureskelemassa. Omenat toimi hyvin, niihin en jäänyt sentään koukkuun! Makeanhimoon on auttanut vhh-ruokavalio, jonka aloitin syyskuussa. Nyt on tarkoitus karistaa lopetuksen jälkeiset kilot pois. Pitkä on ollut tieni savuttomuuteen ja on vaatinut malttia edetä asia kerrallaan. Minun piti päättää, että prioriteetti yksi on olla polttamatta, muissa asioissa olen ollut armollinen itselleni. Tällä tiellä olen edelleen, askel kerrallaan kohti terveempiä elintapoja. 
  • Onnittelut Ruususuu ensimmäisestä vuodesta! Tupakasta irtautumiseen on jokaisella omat konstinsa. Minulla ei ole onnistunut aiemmin lopetus Nicoretellä, mutta Champixin avulla olen onnistunut olemaan polttamatta nyt reilu 5 kk.. Lopetin lääkkeen kolmen kuukauden jälkeen sivuoireiden takia, mutta vieroitusoireista pääsee helpommin yli lääkkeellä. Vain tapariippuvuus on ollut vaikeata, kun tupakka on liittynyt niin moneen hyvään ja huonoon hetkeen.
  • RuususuuRuususuu Etelä-Suomi
    Kiitos Tata! Itselläni lopetusta edelsi noin sata yritystä lopettaa jolloin aina tuli se hetki, kun repsahdin. Täältäkin löysin vanhan profiilini vuodelta 2008 jolloin oli kolme viikkoa ollut polttamatta. Usein ajattelin, että kyllä nyt yhden kestää polttaa ja aina jäin kiinni uudestaan. Nyt viimeisellä kerralla kieltäydyin kaikista tilanteista ennakkoon, jossa riski polttaa on suuri. Jätin ensimmäisinä kuukausina mm. kaksi reissua väliin sekä vältin visusti kaikki juomingit seurassa jossa poltetaan. Töissä tupakoinnista oli myös vaikea luopua erityisesti stressaavissa tilanteissa. Siinä auttoi, että töissä oli muitakin lopettamisen eteen ponnistelijoita.

Nykyisin minun ei tarvitse enää mitään tilanteita väistää. Tupakka tuoksuu usein nenääni hyvältä, mutta himo polttaa ei enää iske. Yhtenä päivänä katsoin vanhaa sarjaa Netfliksistä ja tuli jotenkin surullinen ja haikea olo. Ihmettelin mistä se johtui, kunnes tajusin, että aiemmin sarjaa katsoessani olen käynyt aina välillä tupakalla ja samaistuin sarjan päähenkilöön, jonka rooliin tupakointi liittyy hyvin vahvasti. Tunne meni ohi, kun tajusin asian. Riippuvuus on kuin suru joka pitää kohdata aina uudestaan ja uudestaan erilaisissa tilanteissa. 
  • Onnea Ruususuu ekasta vuodesta! Se on hieno saavutus, johon itsekin tähtään :smile: Toki se isoin tähtäin on se, että on savuton koko loppuelämänsä. Itsekään en väistä mitään tilanteita, uskallan haastaa itseni ja katson miten reagoin. En tiedä vaatiiko tämä tapa kovaa itsekuria mutta minulla se on toiminut. Tupakka ei tuoksu hyvälle minusta...en voi enää sietää sitä lemua :tongue: 
  • JSM Etelä
    editoi tammikuu 26
    Korvaustuotteiden lisäksi pahimpiin hetkiin porkkanaa ja kahvakuulaa. Jälkimmäistä niin että tuntuu ihan tosissaan! Yritän tällä myös pitää aineenvaihdunnan käynnissä, en todellakaan haluaisi lihoa. 

Vaikka laskurini näyttää vasta 1 päivää ilman tupakkaa, niin pitkään olen jo harjoitellut näitä keinoja koska en polta töissä enkä tiettyjen ihmisten seurassa lainkaan. Eli ennen "virallista" lopetustakin olen ollut useasti vaikkapa vuorokaudenkin ilman. 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.