Aamu on tupakanhimon pahinta aikaa

Sitä miettii, että mitä paskaa päivä tuo taas tullessaan. Tuo ajatus on helppo kuitata tupakalla, vaikka eivät asiat siitä parane, päinvastoin ja on hirveän tunkkainen olo.
Asiat eiv?t ainakaan parane tupakoimalla.
«13

Viestejä yhteensä

• Mietin sitä usein, että miksi mielenterveyskuntoutujilla tupakointi on niin yleistä.
    Asiat eiv?t ainakaan parane tupakoimalla.
  • Samaa oon miettinyt. Siis tuota mielenterveyskuntoutujahommaa. Kyllähän se tupakka mielletään rauhoittavaksi aineeksi, niin varmaan tulee ahistuksissa aloitettua, kun aattelee että se röökaaminen helpottais jotenkin. Ja sit siinä voi olla semmonenkin, että mielenterveysongelmissa on usein jotkut päihteet mukana kuvioissa, ei tosin läheskään kaikilla, mutta monilla. Niin jos on tavallaan riippuvuuksiin taipuvainen aivokemia, niin helposti jää röökiinkin koukkuun. Tämmösiä ajatuksia mulla ois aiheesta, voin toki olla erittäin väärässä  :)

• The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • Aamulla meni ensimmäinen tupakka köhiessä limat ulos. Sen kunniaksi, että räkimisestä selvisi hengissä, piti polttaa seuraava tupakka.
  • Mullakin on aamutupakka ollut iso motivaattori nousta ylös, tehdä aamutoimet ja juosta kellon mukaan. Lopetin toissapäivänä ja keksin tarjota itselleni herkkuaamupalan kahvilassa tupakan korvikkeeksi.
  • Miekin olin ankara aamupolttaja. Usein meni puoli askia puoleenpv mennessä. Samalla olen äärimmäisen addiktoituva persoona, ja olen tässä odotellut ja ihmetellyt, että mihinkä armoton addiktio seuraavaksi suuntautuu. Haluaisin ainakin saada sen suunnattua tuonne liikuntapuolelle, olisin onnellinen urheiluhullu. 
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tunnustan, et aikoinaan lopettaessani säästin  kaksi viimeistä tupakkaa aamuksi. Lopetusaika oli 7.34, kun stumppasin sen viimeisen. Tällaisen muistaa näköjään iäti  ;)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Melisa kirjoitti:
    Tunnustan, et aikoinaan lopettaessani säästin  kaksi viimeistä tupakkaa aamuksi. Lopetusaika oli 7.34, kun stumppasin sen viimeisen. Tällaisen muistaa näköjään iäti  ;)

Minä lopetin Uuden Vuoden aattona klo 23.50 koska kyseessä oli uudenvuodenlupaus. Kyllä se seuraava aamu oli aika vaikea paikka. Aamukahvi + tupakka oli silloin aivan keskeinen asia.

• Se oli sellaista kaupantekoa itsensä kanssa, saako laitettua kahvin tippumaan ennen ensimmäistä vai ei.
  • Voi joo.. Aamutupakka. Tai aamutupaKAT.
    Vaikka vain kaksi kupillista kahvia Mocca Masterilla keitin (nekin olin jo illalla ladannut valmiiksi), ja keitin on nopea, niin en meinannut pystyä odottamaan sitä että pääsen tupakalle. Eli kyllä olin minäkin todella kova aamutupakoija. Heräsin 6:lta, ja kun olin 8:lta töissä olin polttanut jo ainakin 5...  :o Härregyyd ja huh huh.

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.