Savuton kesä 2016

2456726

Viestejä yhteensä

• Kyllä tänä aamuna koetellaan hermoja oikein urakalla. Muutenkin pinna tiukalla niin lapsi alkaa vielä vinkumaan jostain pehmolelusta joka sille pitäisi ostaa. Ei ole penniäkään rahaa ja lapsi huutaa että onpas. Itteäkin väsyttää ja ei jaksais yhtään nyt mitään ylimääräistä. Vituttaa.

image
  • Aamun harmitus kääntyi päivän aikana iloksi, kun töissä oli aivan mahtava päivä. Tytär on myöskin rauhoittunut, niin valtakunnassa vallitsee taas rauha. Tupakkaa ei tee mieli enää lainkaan, ei edes kahvin kanssa. Töissä on totuttu porukalla polttamaan vaikka kuinka paljon päivän aikana, mutta enää ei tarvitse ja mieli pysyy kirkkaana koko päivän. Hyvältä tuntuu.

image
  • Mulla iskee välillä tupakanhimo, mutta en anna sille valtaa. Ajattelen vain lopettamisen hyviä puolia ja entisen elämän kurjuutta. Se on iso motivaatiotekijä, kun ajattelee, että mihin tilaan joutuisin, jos jatkaisin tupakointia. Se tukkoinen olo oli kamala niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Yllättävää kyllä, mutta työpäiväkin menee nopeammin ilman tupakkaa, mikä johtunee siitä, että ne hetket olivat pitkiä, kun mietti, että milloin taas on tupakkatauko. Laatuaika ilman tupakkaa on sitä parasta aikaa. Nyt olen ollut pisimpään polttamatta viimeisen seitsemän vuoden aikana ja kyllä on jo aikakin.

Asiat eiv?t ainakaan parane tupakoimalla.
  • 9 päivässä olen välttänyt jo 180 savuketta. Aika hurja määrä.
    Asiat eiv?t ainakaan parane tupakoimalla.
  • editoi toukokuu 2016
    Loistavaa Hoffnar!!! Ja mieti kuinka kauan tuohon menisi aikaa jos nyt alkaisit vetelemään nuo kaikki yhtämittaisesti.  Paljonko muuten yhden tupakan polttaminen kestää!? 3-5min?  
  • Uudestaan jouduin aloittamaan, koska ratkesin tuossa muutaman päivän kohdalla uudestaan polttamaan. Nyt kuitenkin aamukahvin ja tupakan kanssa melkein oksennellessa meni maku koko hommaan kun ei sitä paskaa pysty edes polttamaan, niin miksi sitä pitää väkipakolla vetää. Muutenkin olen paljon pirteämpi ja jaksan paremmin kun en tupakoi. Nyt saa riittää lopullisesti!!! Olen niin kyllästynyt tähän paskaan että nyt haluan todellakin lopettaa.

image
  • Hei JVP,pää pystyyn vaan, kyllä se siitä helpottaa, välillä on vaikeamppaa, välillä, helpompaa.
  • Parikymmentä minuuttia vailla ensimmäinen 9 tuntia täynnä. Toistaiseksi valtakunnassa kaikki ihan suhteellisen hyvin. Välillä on tietysti mielitekoja mutta niinkuin kaikki varmasti muistaa, niin minulla on on tuo sähkötupakka apuna. Ajattelin ehkä siirtyä kuitenkin perinteisempiin vaihtoehtoihin, eli purkkaan ja imeskelytabletteihin.

image
  • JVP kirjoitti:
    Parikymmentä minuuttia vailla ensimmäinen 9 tuntia täynnä. Toistaiseksi valtakunnassa kaikki ihan suhteellisen hyvin. Välillä on tietysti mielitekoja mutta niinkuin kaikki varmasti muistaa, niin minulla on on tuo sähkötupakka apuna. Ajattelin ehkä siirtyä kuitenkin perinteisempiin vaihtoehtoihin, eli purkkaan ja imeskelytabletteihin.

Pidä toi sähkäri kuitenkin apuna, minua kuitenkin auttoi/ auttaa pirusti, kaikki keinot on sallittu kun tupakoinnin yrittää lopettaa ja sahkäri on yksi parhaista ainakin itselleni.
  • java kirjoitti:
    JVP kirjoitti:
    Parikymmentä minuuttia vailla ensimmäinen 9 tuntia täynnä. Toistaiseksi valtakunnassa kaikki ihan suhteellisen hyvin. Välillä on tietysti mielitekoja mutta niinkuin kaikki varmasti muistaa, niin minulla on on tuo sähkötupakka apuna. Ajattelin ehkä siirtyä kuitenkin perinteisempiin vaihtoehtoihin, eli purkkaan ja imeskelytabletteihin.

Pidä toi sähkäri kuitenkin apuna, minua kuitenkin auttoi/ auttaa pirusti, kaikki keinot on sallittu kun tupakoinnin yrittää lopettaa ja sahkäri on yksi parhaista ainakin itselleni.

Joo, täytyy sanoa että se on kyllä ollu mulle ainakin tähän mennessä kaikkein tehokkain apu. Pystyin vuoden alusta olemaan 1,5 kuukautta sen avulla polttamatta, mutta sitten minulle tehtiin lääkemuutoksia joiden takia vaivuin todelliseen masennukseen. Silloin ratkesin. Muutoin olisin varmasti vieläkin polttamatta siitä vuoden alusta alkaen.

21 tuntia täynnä nyt savuttomuutta ja ihme kyllä, ei edes kahvin kanssa tee kummoisesti mieli tupakkaa. Tietysti tässä on taustalla sekin, että eilen viimeksi melkein oksentelin kahvin ja tupakan kanssa, niin ei kyllä tee mieli semmoista enää kokea. Olo ylipäätään on kyllä aika rento ja rauhallinen. Minulle tupakka kun aiheuttaa masennusta ja ahdistusta, sen tunkkaisen ja tukkoisen olon lisäksi. Nautin paljon enemmän olostani ilman sitä.

Latasin puhelimeenkin semmoisen ohjelman joka näyttää savuttoman ajan ja polttamattomat tupakat. Se kyllä motivoi myöskin. En voi riittävästi ylistää tätä rentoutta ja hyvää oloa. Moni varmaan luulee että tupakoinnin lopettaminen on ihan hirveää, mutta oikeanlaisella korvaushoidolla se tuo niin paljon paremman olon, sillä eihän se nikotiini itsessään vaarallista ole, kun vertaa niihin 4000 muuhun palokaasuun mitä tupakassa on.

Tsemppiä kaikille jotka yritätte motivoida itseänne lopettamaan! Lupaan että olo paranee jo muutamassa päivässä.

image
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.