14.10.2016 juhlapäiväksi

Tämä päivämäärä on toivottavasti se päivämäärä jota juhlin vuoden kuluttua kun olen ollut vuoden tupakoimatta. Aloitin polttamaan säännöllisesti 15-vuotiaana ja nyt 50-vuotiaana haluan lopettaa. Tsiijus, 35 vuotta on mennyt nopeasti sätkä hampaissa! Tänään on sopiva päivä lopettaa, sillä olen tosi motivoitunut. Olen pitkään suunnitellut tupakoinnin lopettamista ja kun eilen lääkärissä ehdotettiin muutosta elämäntyyliini, päätin että nyt se muutos tapahtuu. Jännittävää tämä on, eka päivä on mennyt suhteellisen hyvin, vain pari kertaa illalla on tullut mieleen sytyttää tupakka. Tästä se alkaa..
«13

Viestejä yhteensä

• Hienon päätöksen olet tehnyt smokeless, tervetuloa! :) Täältä saa vertaistukea. Laita asetuksista itsellesi vielä allekirjoitukseksi tupakattomuus-laskuri motivoimaan :)

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • Tervetuloa smokeless :) Tänne Stumppiin vaan turisemaan ja hakemaan vertaistukea, sitä varmasti löytyy. Tsemppiä hirmuisesti.
  • Päivä 2. Kiitos todella paljon tsempistä ja tervetulotervehdyksistä Oliviniia ja Täti Keltainen!! Todella kiva, että on tällainen vertaistukikanava. Sattuuko kukaan tietämään löytyykö vertaistukea, joka toimisi realiajassa? Chat? Kokoontuuko Skyperyhmiä?

Vielä toistaiseksi on tupakoinnin lopettaminen ollut suhteellisen helppoa, vasta eilen illalla tuli mieleen sytyttää tupakka muutamaan otteeseen. Jostain on jäänyt mieleeni että kolmas päivä voi olla vaikea. Kertokaa kokemuksia, oliko päivä vaikeampi kuin pari edellistä ja millaisia keinoilla selvisitte ilman tupakkaa?
  • Minulla ei ensimmäiseen kolmeen viikkoon ollut yhtään helppoa hetkeä, ei päivisin eikä varsinkaan öisin. 
  • Wow, nostan hattua vko, että olet ollut jo yli 3 vuotta ja kestit alun 3 vaikeaa viikkoa!!! Miten nykyisin, tekeekö mieli tupakkaa? Jos niin, miten usein?
  • Tervetuloa kanaville mukaan smokeless! Ja tsemppiä matkaan! :+1: 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Muutaman vuoden takaisen champixin avulla lopettanut ja langennut ja nyt uusi yritys. 10.10.16  n. Klo 18 viimeinen tupakka ja yritän ilman champixia, Nicorette 1mg suihke apuna suurempaan tuskaan. Viikko mennyt hyvin ja nyt alkaa tuntua "jossain" täytyy vain toivoa ettei kovin paljon pahempaa oloa tulisi. Tsemppiä meille kaikille.
  • Kiitos T72! Onnea yli 4 kk tupakoimattomalle ajalle ja tsemppiä jatkoon!!
  • Tämä on vain minun fiilis mutta ehkä helpointa on tehdä se päätös tässä prosessissa kun ei oikeasti ehkä ole ymmärtänyt kuinka hiton koukussa siihen tupakkaan onkaan. Vaikkei nikotiinia veressä olisikaan, se tapa on kyllä niin polttomerkitty joka soluun että huh huh, varsinkin jos on vuosikymmeniä polttanut. Missään nimessä en halua masentaa mutta se riippuvuuden syvyys saattaa aiheuttaa yllätyksen ja se hetki kun tajuaa että enää koskaan ei voi polttaa. Se ajatus kyllä kannattaa kääntää heti ajatukseksi että ei tarvitse polttaa. Kun on yhden päivän ollut polttamatta voi alkaa itseään aivopesemään seuraavinakin päivinä että selvisin ensimmäisestä päivästä ilman kyllä mä tästäkin selviän. Onko sulla jotain apukeinoja käytössä esim nikotiinivalmisteita tai lääkehoitoa? Kyllä se lopetus luomunakin onnistuu, täällä Stumpissa on esimerkkejä tästäkin mutta usein apukeinot ovat paikallaan. Jatkossa se päivien vaikeus vaihtelee mutta on paras vaan uskoa että joskus tulee helpompaa, se on fakta. Kovin yksilöllistähän se on koska se helpottaa, ei siihen vaan ole yksiselitteistä vastausta. Kannattaa varmaan lukea noita kuukausiketjuja ihan alusta alkaen, sieltä pystyy hahmottamaan miten monella se lopetus on helpottanut ja mitä keinoja kukin on käyttänyt että pysyy irti siitä tupakasta, tuli eteen sitten ihan mitä tahansa. Valitettavasti en noista reaaliaikaisista ryhmistä tiedä yhtään mitään, jos et löydä niin tule tänne Stumppiin huutamaan HÄTÄTILANNE, APUAAAAA jos olet sytyttämässä jo tupakkaa, Täällä pyörii niin paljon kuitenkin lopettajia, varsinkin kesäajan ulkopuolella että eiköhän joku huomaa hätäsi ja tule puskemaan sua eteenpäin :)
  • Tsemppiä Ritskuliini!! Onko sulla suunnitelma, mitä teet jos olo menee liian vaikeaksi?!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.