Tupakasta irti pääsemisen vaikeus...

Hei! olen polttanut n. 10 vuotta askin päivässä. Nyt olen kipeänä flunssassa ja jouduin käymään tänään lääkärissä ja hän kysyi olenko miettinyt lopettamista ja sanoin että olen ja usein. Kuunneltuaan keuhkot hän totesi että mun tilanteessa keuhkoahtauma tauti on mahdollinen ( olen syntynyt keskosena ja aina ollut ahtaat keuhkot) ja määräsi astmatutkimuksiin mitkä viimeksi tehty 2008. Tästä tiedosta järkytyin todella... =( ja kaikki on jo kokeiltu, champix ja purkat.... laastari olisi yksi vaihtoehto vielä mikä on kokeilematta mutta ovat vaan niin kalliita ja pelkään ettei sekään onnistu. Tarvisin tukea todella paljon että tulisi edes muutama elinvuosi lisää ja olen vasta 25 vuotias.
«1345

Viestejä yhteensä

• Suomalainen sisu on yksi parhaista keinoista, puree hammasta yhteen ja lausuu muutamat ärräpäät kun on vaikeaa.
    Tahdonvoimaa tässä tarvitaan roppakaupalla.
    Niksalaastarit on kuitenkin halvempi kuin ruumisarkku, kannattaa sekin oljenkorsi käyttää mutta se voimakas oma tahto ja sisu on avaimet onnistumiseen ;)

Täällä on paljon tuen antajia, kukin toisilleen, tervetuloa :)
    ~160 000 savuketta ja lopetus 31.01.2016 --> ilman nikotiinia 01.03.2016
  • Kannattaa aina hintoja verrata tupakan hintaan, pysyy oikeissa mittasuhteissa. Toisilla on sisua mutta voivat nekin lopettaa, joilla sitä ei kovin paljoa ole, mm. minä. Spirometriassa keuhkojen tila kyllä selviää, toivotaan nyt parasta.
  • Mitenkähän osaisin neuvoa sinua? Yritystä ja erehdystä, lempeyttä ja armoa itseä kohtaan jos välillä tulee takapakkia. Mieti asiaa rauhassa. Oma päätös ja halu on tärkeintä. Kasvata motivaatiotasi, kirjoita itsellesi ylös syyt, miksi haluat lopettaa. Voit muistuttaa itseäsi sillä kun tulee paha paikka.
    Kaikenlaisia vieroitusoireita on edessäpäin (toisilla enemmän, toisilla vähemmän). Hanki tietoa (sinulla varmaan jo onkin sitä jonkun verran), mieti ja kysy itseltäsi haluanko lopettaa ja miksi. Millä menen näistä vaikeista hetkistä yli?
    Ulos kävelylle lähteminen kuulostaa "tyhmältä", mutta raittiiseen ilmaan lähteminen ja pieni liikunta auttaa oikeasti. :)
    Minulle tämä foorumi on ollut ISO apu. Luin kirjoituksia jo ennen omaa päätöstäni, täältä saa hyviä neuvoja ja tsemppausta. Kun tulee hankala paikka, voi purkaa fiilistään ja kysyä mitä vaan. Tai sitten vaan lueskella. Alkuun kannattaa käydä ahkerasti. Käyttää vaikka aiempi tupakointiaika täällä surffailuun. ;)
    Minä käytän nikotiinisuihketta. Minulle se on sopinut, alkuun suihkauttelin siitä aina kun tupakka tuli mieleen. Kuukausien myötä sitten vähemmän. Se maistuu paremmalle kuin tupakka. Ja tottahan sekin on että tuskailen välillä sen lopettamisen kanssa, mutta vielä ei ole sen aika. Tällä hetkellä tärkeintä on savuttomuus.
    Suihke on myös ehkä hieman kalliimpi (25€), mutta jos yksi pullo riittää n. kuukaudeksi, niin kyllä kai se tulee halvemmaksi kuin tupakointi.
    Tässä muutamia minun ajatuksiani, millä olen päässyt näinkin pitkälle. Pysy foorumilla. Ja voimia sinulle! :)
    image
  • Kiitos kaikille
  • editoi lokakuu 2016
    Alssi kirjoitti:
    Kiitos kaikille. Sain älyttömästi voimaa. Erään läheisen kommentti vaan satutti. Sanoi että tulen kuolemaan tähän ja vieläpä tukehtumalla että ei kaunista katseltavaa... 

• Olipas kännykäl tän sovelluksen käyttäminen vaikeeta... :) joten kiitos ja anteeksi =) niin siis haluan kiittää kaikkia vastanneita, tuli todella hyvä mieli =) tuntuu välillä että on aivan yksin niin hienoa huomata että on tälläinen keskustelu palsta =) huomenna soitto tupakanvieroitushoitajalle... =) nyt kone kiinni ja nukkumaan. Hyvää yötä =)
  • Alssi kirjoitti:
    Sanoi että tulen kuolemaan tähän ja vieläpä tukehtumalla että ei kaunista katseltavaa... 
    Kaikkien ennustajaeukkojen jutuista ei kannata ottaa itseensä. Päivä kerrallaan on hyvä suhtautumistapa, ei aina niin helppoa.

• vko kirjoitti:
    Toisilla on sisua mutta voivat nekin lopettaa, joilla sitä ei kovin paljoa ole, mm. minä.
    Nimimerkistäsi on jäänyt ainakin itselleni mieleen että olet maininnut useasti kuinka vaikeaa tupakasta irti rimpuilu kohdallasi oli. Ehkä sanan sisu voi käsittää eri lailla, mutta itse ajattelen sen tarkoittavan lähinnä periksiantamattomuutta eli vaikka on kuinka vaikeaa niin periksi ei anneta prkl!
    Kirjoitustesi perusteella jos jollain on sisua niin, Sinulla  ;)

Tätä periksiantamattomuutta tarvitaan tupakoinnin lopetuksen onnistumisessa, Champix ja niksakorvaustuotteet ovat vain siinä aputyökaluja, mutta onnistuminen on omasta tahdosta kiinni.
    Harva onnistuu ekalla kerralla, mutta ei kait sekään mahdotonta ole, riippuvaisuuden asteitakin kun on niin erilaisia.
    ~160 000 savuketta ja lopetus 31.01.2016 --> ilman nikotiinia 01.03.2016
  • Kannattaa täällä käydä lukemassa näitä juttuja vaikket ihan vielä lopettaisikaan. Täältä voi saada sen kipinän että entä jos minäkin. Ehkä kun pakon edessä luopuu tupakoinnista. on se haastavampaa kuin jos se lopettaminen lähtee ihan puhtaasti omasta halusta hetkellä jolloin ymmärtää että se tupakointi ei kyllä anna niin yhtään mitään hyvää elämään. Terveyden säilyminen edes ennallaan on hyvä motivaattori mutta valitettavasti monille se ei riitä kun nyt kuitenkin vielä jotenkin henki pihisee. Mä olen niin monta kertaa lopettanut tupakoinnin ja tämäkin matka on vielä alussa mutta jotenkin tämän kertainen tuntuu erilaiselta. Ehkä mä vaan sain sitten lopullisesti tarpeeksi ja olin ottanut opikseni aiemmista virheistäni. Läheisesi kommentti satuttaa mutta niin kauan kuin ei ole faktoja sun kuolintavasta niin jätä omaan arvoosi se. Mieti niitä syitä jotka estää sua lopettamasta, listaa ne paperille ja sitten alat yksi kerrallaan kyseenalaistamaan niitä. Stumpista saat tukea, ihan varmasti. Tsemppiä sinulle :)

• Voi kiitos =) Nyt on varattu aika tupakan vieroitushoitajalle, ensi viikon maanantaina... Ja alkaa jo omaa haluakin löytyä lopettamiseen. Olen alkoholin jättänyt jo melkein vuosi sitten pois elämästäni niin miksi sitten en pystyisi tupakkaa lopettamaan? jossain luki että ainoa asia mikä estää tupakoinnin lopettamisen on pelko...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.