Tupakasta irti pääsemisen vaikeus...

245

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Pelko on varmaan ollut monellakin lopettajalla. Ei ole voinut uskoa, että tulee toimeen ja enää koskaan nauttii elämästä - ilman tupakkaa.
    Sekin uskomaton asia sitten tapahtuu, siitä eteenpäin on jo helpompaa. Harvoille kuitenkaan helppoa, mutta mahdollista kaikille.
    Omaa ajattelutapaa ja asennetta tupakkaa kohti pitää vähän ajan kuluessa ruuvailla. 
    Tsrmppiä Alssi!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Nyt on käyty tupakanvieroitus hoitajalla ja kyllä sieltä aika tuomio tuli kun häkämittaus tehtiin... noh sanoi että mulla on nii vahva oma halu että kyl tässä onnistun =) nyt on si nikotiinilaastari käytössä ja toivon todella että tää onnistuu
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Usko ittees ja lopettamiseesi. Pelko pois ja etiäppäin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Alssi kirjoitti:
    Nyt on käyty tupakanvieroitus hoitajalla ja kyllä sieltä aika tuomio tuli kun häkämittaus tehtiin
    Kun olet ollut vuorokauden polttamatta on tuo häkä poistunut elimistöstäsi :)
    Hyvä että on vahva tahto, sitä tarvitaan koska niitä heikkoja hetkiä kuitenkin tulee ja mielitekoja, ehkä hyvä etukäteen miettiä miten niistä selviää eli sotasuunnitelma valmiina ;)
    Voimia ja tsemppiä lopetukseen, kiität itseäsi myöhemmin jos noin nuorena saat jo tehtyä stopin tälle järjettömälle touhulle.
    Kunpa nuoriso tajuaisi jo teineinä kokeiluvaiheessa ettei siinä ole mitään coolia ja kuinka vaikea siitä saattaa olla rimpuilla pois.
    Onneksi suhtautuminen tupakkaan on muuttumassa koko ajan negatiivisempaan suuntaan, eipä siitä kauaa ole kun töissäkin sai vielä sisällä polttaa.
    ~160 000 savuketta ja lopetus 31.01.2016 --> ilman nikotiinia 01.03.2016
  • Huomenta. Nyt jo melkein toista vuorokautta polttamatta, eilen tuli klo 15 vuorokausi täyteen. Olo on outo koko ajan kun ei mene aikaa tupakalla ramppaamiseen ja tupakoivat ihmiset ja paikat missä tupakoidaan on alkanut haisemaan todella pahalle... Ja hienoa huomata kuinka rahaa säästyy :) Oli eilen tapaaminen hyvinvointivalmentajan kanssa ja nyt sit treenataan puol vuotta kohti terveellisempää elämää... On tää savuttomuus kyl ihan uus juttu mulle, ja hyvält tuntuu vaikka nää yöt tuppaa oleen vaikeita ku meen niin aikaisin nukkumaan että heräänkin aikaisin.
  • editoi lokakuu 2016
    Ja mietippäs kun pian tulee talvi (ei kai se vielä ole tullut, ehheh) ja kaikki tupakoijat kiroilee sitä kun pitää tuonne tuiskuun tai pakkaseen mennä vetää henkoset. Vähintään nenäkarvat jäätyy. Näen itseni sielun silmin millainen olin viime talvena kun oli ihan pakko kollegan kanssa töissä mennä hermosavuille kun otti jokin työasia päähän. Oikeasti, sen jälkeen otti päähän vielä kauheammin :expressionless:

Savuttomuus hyödyttää paljon enemmän kuin niksaorjuus. Sen tajuaminen ja käsittäminen kesti itselläni pitkäääään.
  • Tänään tulee 5 päivä polttamatta ja uskokaa tai älkää mutta tähän alkaa tottumaan =) mun mielestä pahin piikki on menny jo ohi =) laastari ja purkka ovat olleet mainio apu tässä lopetuksessa =) ja kaverilta sain kuulla että äänikin on paljon heleämmän kuuloinen kun ei ole enää tupakansavua keuhkoissa ja hengitys kulkee tosi hyvin =) kiitos kaikille tsempeistä, täältä olen myös saanut paljon tukea =)
  • Kyllä minä tuohon uskon, olet niin nuori ihminen ettei sinulla mitään tupakkasairauksia ole.
  • Upeaa Alssi, hienosi on lähtenyt savuton taipaleesi käyntiin! :+1: 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • heipsan =) onko ketää lukenut stumppaa tähä kirjaa? luin melkein puoli väliin ja si tuli stoppi. ilmeisesti se on tarkoitettu henkisesti vahvoille ihmisille. siinä myös sanottii että pitää polttaa kirjan lukemisen aikana ja mähän niin kokeilin ja tuli yhdestä tupakasta nii hirveä olo ja oksetus ettei tosikaan. ja myös ettei saisi käyttää nikotiinituotteita. No oli pakko jättää lukeminen sikseen ja siirtyä takaisin nikotiinilaastariin, parempi näin. =) eteenpäin...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.