Tupakasta irti pääsemisen vaikeus...

124

Viestejä yhteensä

• joo mutta otti kyllä psyykkeen päälle kovin kun yöunetkin meni =) mutta oon päättänyt että tästä selvitään, ilman tupakkaa... =) jo viikko mennyt, ellei sitä repsahdusta lasketa ja mielestäni ei kun tein niinkuin kirjassa sanottiin tai niin miten asian ymmärsin =) tsemppiä teille muillekin...
  • Päivä kerrallaan eteenpäin, muuta ei tarvi. :) Eikä tupakkaakaan tarvi. :smiley: 

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • Yllättävän helppoa ollut kyllä ku alkuun tajus vaan tupakan pahuuden ja miten koukus sitä olikaan. =) tästä on hyvä mennä eteenpäin ja psyykannut oon itseäni että tuli si kuinka paha tilanne tahansa ni tupakka ei o mikää vaihtoehto ku se on niin hemmetin pahaakin :) kaikkea hyvää teille.
  • Hyvä Alssi! :) Näin se menee, ei meidän tarvi olla koukussa, ja pahaa se todellakin on. Mukavaa savutonta päivää! :smile: 

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • Päässä se isoin työ tehdään Alssi. Asiat vaan loksahtavat paikoilleen sinä päivänä kun tajuaa tupakoinnin järjettömyyden. Ei todellakaan kannata tehdä mielessään tupakasta jotain supertuotetta jota ilman ei voi elää. HItsit kun ois itse tajunnut tän jutun jo aikoja sitten mutta enpä tajunnut en ja löin päätäni seinään useampaan kertaan :) Tsemppiä sulle jatkoon
  • Tulipas outo ajatus päähän töissä .Teki mieli kovasti poltella sätkä. :D Johtui varmaan siitä,että ongelmat joita nyt tällä hetkellä on elämässä tuli kuin nauhana päähän ja aattelin jotta siinä sauhutellessa vois mietiskellä rauhassa asioita. En minä kuiteskaan mistään tupakkaa löytänyt enkä aio poltella. Tämä oli eka kerta lopettamisen jälkeen kun piru tuli olalle kuiskimaan. Talon piipusta vaan tästä etteenpäin täällä savut tulee. Mukavaa päivää vaan kaikille .
  • Täti keltainen, juuri tuo on se keskeinen oivallus: tupakka ei tosiaankaan ole mikään elämää suurempi supertuote! Se on oikeasti ikävä, mitätön, vaarallinen ja haitallinen lehtikasvi, jonka ainoa merkittävä ominaisuus on kyky ottaa koukkuunsa ja orjuuttaa. Kun siitä koukusta räpistelee irti - ja se on mahdollista kuten tämä stumppikin päivittäin todistaa - jäljelle jää vain säälittävää ruohojätettä.
    lopettamisen helppous on siinä, että nikotiinista voi luopua kokonaan. Esimerkiksi laihduttaminen on ainakin siltä osin paljon vaikeampaa, että syömistä ei voi lopettaa kokonaan.   
  • Taas ollaan täälläkin valmiina yrittämään. Kerran on onnistunut n. 8 kuukauden tupakkatauko, mutta se suli jo 1,5 vuotta sitten. Sen jälkeen on tullut yritettyä yhtä ja toista tapaa lopetella; vähentämällä, korvaustuotteilla, ryhmäpaineella. Mikään ei ole viimeisen 1,5:n vuoden aikana onnistunut ja nyt taas päätin kokeilla, joskos tällä kertaa olisi jo pysyvästi eroon mahdollista päästä ja ylittää toi aiemman 8 kk:n ennätys. Se olis jo toinen flunssa tähän syksyyn ja enää ei kyllä yhtään flunssaa otettaisi mielellään tupakoinnin takia vastaan. Toki muutoin flunssa sit kelpaa.

Viime kerralla sain paljon kallista oppia, miten tämä prosessi etenee. Ekat päivät ja viikot olivat todella raastavia, mutta muistaakseni kolmen viikon päästä alkoi helpottamaan kummasti ja välillä mielessä jo kävi ylpeys savuttomuudesta. Katsotaan josko tällä kertaa päästäisiin pysyvästi irti :) Pitkä on matka, mutta täältä muiden kokemusten lukeminen on toistaiseksi ainakin helpottanut. Itse en halua mitään nikotiinikorvaushoitoa, koska viimeksi kun lopetin en mitään hirveän fyysisiä vieroitusoireita kokenut. Toisaalta pelkään myös, että en pääse nikotiinikorvaushoidoista sitten eroon myöskään nopeasti ja uusi tapaa ikään kuin liimautuu vanhan päälle.
  • Tervetuloa joukkoon Peterra!! :) Monta kertaa olen myös itse yrittänyt lopettaa (28 vuotisen tupakointiuran aikana) ja kaikilla mahdollisilla keinoilla. Ja sortunut lopettamistavasta riippumatta uudestaan polttamaan, syystä tai toisesta. Tai siis tekosyystä..? :neutral: 
    Nyt olen mennyt "luomuna", ja hyvältä tuntuu. PELOTTAVAN hyvältä. Ja nyt viimein jos minäkin onnistuisin :) Olisko tämä "luomulopetus" sittenkin minun juttu? Päivä kerrallan!
    Allen Carrin kirja Stumppaa tähän! auttoi minua myös. 
    Ei ole yhtä oikeaa tapaa lopettaa. Ja mikään ei ole "huuhaata" mikä auttaa savuttomuudessa. Vaikka päällään seisois. :smiley: 
    Yksilöllistä. Tsemppiä!

-Olivinia

• Olivinia kirjoitti:
    Tervetuloa joukkoon Peterra!! :) 
    Kiitoksia! Tällä kertaa ainakin tahto on taas kohdallaan, muilla kerroilla en ole mennyt täysin takuuseen siitä. Tahtotilan ollessa oikea voi ainakin päästä lähelle. Ensimmäiset päivät tällä tavalla "vahvasti" seinään lopettaen ovat todella raskaita ja vähän väliä pitää ottaa henkeä ja rauhoittua.

Nyt uskalsin tännekin rekisteröityä, kun arvelin, että vertaistuki olisi minulle erittäin tarpeellista (erityisesti heikkoina hetkinä kaipaa tukea ja lohdutusta. Oudointa tosin jokaisessa lopettamisessa on aina tämä ajan käsittämätön määrä. Tuntuu, että tupakoinnilla toisinaan vaan tappaa aikaa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.