ja taas yritetään...

... vaan tällä kertaa onnistutaan.

Tänään 22 Marraskuuta jonkin armon vuonna 2016 alkoi Champix kuuri. Nyt suitten odotetaan joko ettei tupakkaa tekis mieli ja sivuvaikutuksia, enemmän uskon tuohon ettei tupakkaan tarvis koskea.

En muuten muista kuin monta kertaa olen yrittänyt lopettaa ja kuin pitkään olen joskus onnistunut olemaan polttamatta, mutta sen muistan jokseenkin tarkkaan milloin olen suurin piirtein aloittanut koko touhun. Ja siitä on jo liian kauan aikaa, siis vuonna 1980 muistini mukaan vedin eka sauhut ja samana vuonna taisin jo polttaa enemmän tai vähemmän vakituisesti.

Ikää kun on tullut, on myös huomannut kuinka paljon tämä ennen niin sosiaalinen tapa on muuttunut enemmän rasitteeksi, niin sosiaalisesti kuin myös kunnon parantamisen suhteen. Kunto ei koskaan ole ollut erityisen huono, mutta aerobinen puoli tuntuu heikkenevän jokaisen röökin myötä. Joskushan tulen pyytäminen oli hyvä keino päästä keskustelemaan kivan näköisen neidon kanssa, mutta nykyään enää harvemmin. Ja enemmän aiheuttaa sarkastisia kysymyksiä, kun kaivaa salitreenin jälkeen rasituksesta vapisevin sormin savuketta askista ;-)

Siis viiskymmentä kolkuttaa jo nurkan takana, kuten jo varmaan fiksuimmat lukijat sen ehti laskemaan. Siis jollen muita lahjoja tule keväällä saamaan, niin jospa onnistun antamaan parhaan lahjan ihan itse. Kuubalainen jonka olen ostanut juhlistamaan tuota tapahtumaan, haudataan sitten puvun rintataskussa isännän arkkuun ja luodaan kevyet mullat päälle. Saapi jäädä polttamatta.

Siis tänään on tehty päätös ja odotetaan, että Champix alkaa toimimaan.

«13

Viestejä yhteensä

• Hienoa, että olet tehnyt päätöksen blue_eye! Tsemmpiä sulle!! :)  Koska sulla on lopetuspäivä? 
  • Hieno päätös. Tsemppiä. 
    PARAS viiskymppislahja itsellesi  :)
  • 26.11 olis tarkoitus aloittaa vieroitus tutista

• Tsemppiä blue_eye kyllä onnistut kun kuuntelet sydämesi ääntä, huomaat pian että se tuntuu ja kiittää. Itse tein päätöksen lopettamisesta joskus kesällä ja nyt ollut nikkispurkalla 6 viikkoa. Ensi keväästä tulee vaikea kun parvekkeella oon tottunut polttamaan.:)
  • photari kirjoitti:
    Tsemppiä blue_eye kyllä onnistut kun kuuntelet sydämesi ääntä, huomaat pian että se tuntuu ja kiittää. Itse tein päätöksen lopettamisesta joskus kesällä ja nyt ollut nikkispurkalla 6 viikkoa. Ensi keväästä tulee vaikea kun parvekkeella oon tottunut polttamaan.:)
    Tsemppiä @blue_eye 
    Tuosta se lähtee.

Mitä tulee @photari 
    yritäpäs jo etukäteen suunnitella, mitä kaikkea mukavaa parvekkeella voi tehdä, jos siellä ei polta. Parkeve muistuttaa muuten värissä vielä pitkää tupakoinnista, se kannattaa pestä ihan kunnolla höyrypuhdistimella, jos vaikka värikin olisi oikea. Parvekkeelle voi asetella pienen pöydän, jonka ääressä voi keväällä puhtain keuhkoin haistella ilmaa, tuntea lämpöä ja aurinkoa ja vaikka lukea päivän lehteä. Suorastaan satumaista, mitä kaikkea parvekkeella voi tehdä sen tupakoinnin sijaan ja siltikin itsellä tuo sama mielikuva parvekkeesta, se aina muistuttaa minua tupakoinnista.
  • blue_eye kirjoitti:

26.11 olis tarkoitus aloittaa vieroitus tutista

Tsemppiä! Champix toiminut mulla tosi hyvin!, toivottavasti sinullakin! 
  • @photari tuo parveke juttu oli ihan hyvä, mutta en ajatellut alkaa sitä rakentamaan matalaan omakotitaloon. Vaikka on tuo terassi yhtä vaarallinen paikka.
  • Ootellu tässä jotain Chapixin haittavaikutusta,

1. no ei tee nyt mieli tupakkaa
    2. nukuin viime yön todella hyvin
    3. säästin jo eilen miltei 50 min työaikaa kun ei tarvinnut lähteä röökille, tuottavuusloikka
    4. enkä ole vielä raivonnut kenellekään, paitsi Sonera
    5. Sisu pastillit on hyviä

• Parhaiten tää kait menee kun ei suunnittele mitään.

Nukkuu varmaan paremmin kuin aiemmin tai pidempään, no oikeasti on edelleen väsynyt aamuisin, mutta tuohon ei taida auttaa yhtään mikään. se nyt vain on niin.

Champixin pitäis saada tupakka maistumaan ja tuoksumaan pahalta... maistumisesta en tiedä, mutta tupakka tuoksuu vaatteissa pahalle, mutta itse savu ei. Savu ei kuitenkaan saa tekemään mieli tupakkaa.

Edelleen jos asiat ei mene suunnitelmien mukaan tai nalkutus joltain taholta käy liian suureksi niin silloin tekis mieli paeta tupakalle.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Varmaan monella on ollut ja on tuo sama houkutus lähteä tupakalle kun eteen tulee jotain epämukavaa. Se on se vanha tapa reagoida asioihin. Tiedetään kuitenkin, ettei se asiaa auttaisi, päinvastoin.
    Kyse on tuumaustupakasta tms. Se poltetaan ja sen aikana ei tarvitse ruveta toimenpiteisiin eikä oikein ajatellakaan. 
    Tämä on sellaista poisoppimista niistä vanhoista tavoista. Tilalle olisi keksittävä jotain muuta. Ajateltava toisin kuin ennen.
    Tsemppiä jatkoon
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.