Helmikuussa 2017 lopettaneet

BuBo Keski-Suomi

Hei,

Tällaisen aihealueen ajattelin perustaa, kun en vielä aiempaa löytänyt, toivottavasti saan muita mukaani.

Minulla nyt ensimmäinen lopettamisyritys meneillään, sen jälkeen kun 15-vuotiaana aloittelin tupakointia. Tupakkaa on mennyt siitä lähtien ihan reilusti, sätkätoppa parissa päivässä. Kaverin kanssa päätettiin, että lopetetaan yhdessä, kumpikin polttanut suunnilleen saman aikaa, eikä kumpikaan ole ollut koskaan polttamatta.

Hyviä syitä lopettamiseen ei oikein tahdo olla, tupakointi ei ole aiheuttanut yskää, ahdistusta, eikä muitakaan terveysoireita. eikä sätkiä polttaessa rahaakaan pala kuin muutama euro päivässä

Tällä hetkellä tupakka mielessä huomattavan paljon enemmän kuin pois mielestä. Varsinkin työpäivät todella hankalia. Liikkuvassa työssä autossa on tullut polteltua todella paljon ja nyt sellainen tyhjä olo joka kerta kun istahtaa autoon. Pääasiassa mynthonin ja sisun voimalla yritetään mennä eteenpäin. Ainakin autossa, jotain oltava suussa kokoajan. Pahemman himon iskiessä otetaan sitten 2mg nikotiinipurukumi.

Asenne on kokoajan se, että vielä tämä päivä polttamatta ja huomenna saa taas vetää savut, jotta pää kestää. Nyt kuitenkin muutaman päivän päässyt tällä eteenpäin, kun on vaan aamulla muistanut tehdä uudestaan saman huijauksen itselle, että tämä päivä polttamatta, mutta huomenna saa sitten polttaa.  ;)

Muita tässä kuussa lopettaneita ja kokemuksia???

16 vuotta tupakointia takana, toivottavasti tarpeeksi yhdelle ihmiselle.
«13456714

Viestejä yhteensä

• Tervetuloa joukkoon!
    Koita nyt vaan huijata iseäsi joka aamu vielä jonkun aikaa! Jokuhan on ollut tuolla asenteella vuosia polttamatta, päättänyt vaan joka aamu, että tänään en ainakaan polta.
    Sitkeyttä BuBo!

• BuBo Keski-Suomi
    Kiitos.

Täytyy yrittää taistella.

Tällainen tilanne tuli tänään vastaan: seisova lounaspöytä, josta vetää silleen rauhallisesti ja reilusti. Siihen kahvit päälle, luonnollisesti. Sen jälkeen pihalle terassille, Kevätaurinko pikkasen lämmittelee jo naamaa. Siinä pienen hetken ihmettely, että mihinkähän päin seuraavaksi töissä suuntaisi... 

Jotenkin tuli sellanen outo tunne niinku tilanteesta puuttuis jotain...

Mutta enpä sortunu, ainakaan vielä. Ei muuta kun niksapurkkaa suuhun ja eteenpäin...
    16 vuotta tupakointia takana, toivottavasti tarpeeksi yhdelle ihmiselle.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Stumppiin BuBo!  Huijaus kulkee hyvin sulla. Toinen versio on se, et lupaa joka aamua, et tänään en polta. aivan kuten sinäkin teet. Mut illalla kehua repostelee itseään, et kylläpäs olin kova tyyppi kun olin koko päivän polttamatta. Toistetaan joka päivä. Hyvä siitä tulee.
    Ymmärrämme kaikki lopettaneet nuo tyhjät hetket, jolloin kuvasta puuttuu se tupakka. Pikkuhiljaa nekin haihtuvat, usko pois.
    Kuinka kauan sinä ja kaverisi poltitte, vuosikymmeniä?
    Tsemppiä ja pysy kanavalla. Olet eka helmikuun lopettaja, joten kirjoittele tuntojasi, aina joku on täälläkin kuulolla.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Itsellä oli lopetuksen alussa tosi kovat mielialanvaihtelut ja usein,nytten kokoajan tasasempaan päin menossa... Olooni auttoi se, kun luin ja luen vieläkin tupakoinnin vaaroista ja haitoista(lähinnä silloin kun tulee tupakan himo),sitten se että vertaan olotilaa nytten ja siihen aikaan kun poltin...Tällä hetkellä näen hyödyissä: pääsääntöisesti mieli tasaisempi,jäsenet pysyy tasasemmin lämpimänä,hikoilu vähentyny huomattavasti,itseluottamus ja määrätietoisuus parantunut,haistan ja maistan paremmin,Iho paljon paremmassa kunnossa,salilla sarjojen välillä palaudun nopeammin,on enemmän aikaa olla ihmisten kanssa yms.Tupakoidessa kokoajan flunssan oireita,nyt ei lainkaan. En joudu tressaamaan,millon pitää käydä röökiä ostamassa,kuinka pitkälle ne riittää.Yleisesti ottaen pystyn olemaan joka tilanteessa paremmin läsnä ilman kiirettä,koska mun ei tarvi miettiä seuraavaa tupakointia.Toivottavasti tästä jotain tarttuu :)
    Tervetuloa helmikuiset mukaan!
  • Harvinaisen tuttu fiilis. Eipä ole montaa asiaa mitä ei olisi tupakka suussa tullut tehtyä. Itse olen vielä rakennuksella töissä niin työaikanakin onnistuisi tupakointi koko ajan. No josko se olisi tässä. Tsemppiä sinullekkin! Taitaa olla meillä sama päivä kun on lopetettu :)
  • Tällä kertaa jos onnistuis tässä hommassa. Edellinen yritys kaatui ekan kuukauden jälkeen. Kohta eka viikko takana ja tällä kertaa päätös pysyy. Ei enää yhtään tupakka. Ja tupakointia takana 29v
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tiukasti pysytte Stumpissa ja kirjoitatte tunnoistanne, iloista ja vaikeammistakin hetkistä. Kerrotte miten selvisitte tilanteista ja voitte auttaa myös toisia. Tulette mukaan Stumpin hyvään porukkaan ja henkeen. Stumpin avulla ovat monet selvinneet.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Tervetuloa helmikuiset, hyvän päätöksen olette tehneet!! :)

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • FrodoFrodo Pohjanmaa
    Voimia tännekkin poteroon :)
  • On se vaan outo fiilis käydä takapihalla istuskelemassa. Vähän aikaa katselin takapihan maisemia ja joitain ohi ajavia autoja. Tällähetkellä on tasan viikko siitä kun poltin viimeisen savukkeen. Champix on varmasti auttanut tässä matkassa paljon. Tällähetkellä ei tee yhtään mieli tupakkaa vaikka tänäkin viikonloppuna oluen kanssa tätä kirjotan. Olen pari kertaa aikasemminkin "lopettanut". Tälläkertaa kyllä tuntuu siltä. Vähän väliä tulee mieli että poltampa tupakan. Tänään alko oikeen naurattaan työkaverin kanssa joka kärvistelee kanssa ilman tupakkia. Kysy et mitä hymyilen. Vastasin et tuli just mieleen kun saatiin tää näin nopeasti valmiiksi et pistän tupakaksi, ainut et oli vain mynthon aski taskussa, Kyllähän se mielessä on mut ei tee mieli polttaa. Haiseekin niin pahalla. Miks ikinä mä oon täta vetänyt?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.