Korkea verenpaine ja syke

Olen nyt ollut kaksi kuukautta polttamatta ja nyt huomasin että minulla on verenpaine ja syke paljon korkeammalla mitä polttaessa oli. Eikös tämän pitäisi mennä just toisinpäin? :O

Viestejä yhteensä

• Onko ne hälyttävän korkealla? Korkeaa verenpainetta aiheuttaa moni muukin juttu kuin tupakanpoltto. Minulla on verenpaine alhaalla, johtuu yhdestä sydänlääkkeestä.
  • Ei ne hälyttävän korkealla ole. Yläpaine nyt vaihdellut 140-120 välillä ja alapaine 80-90. Pulssi oli eilen 90-105 mutta nyt se on tasoittunut, 71 oli hetki sitten. Tuo pulssin nousu kyllä varmasti johtuu siitä kun nukuin edellisen yön huonosti. Pitänee nyt tuota verenpainetta seurailla miten käyttäytyy.
  • Aikoinaan yksi työkaveri valitti, että on puristava vanne pään ympärillä jatkuvasti. Kun meni lääkäriin, yläpaine oli reippaasti yli 200. Hän ei ollut koskaan polttanut tupakkaa, toisin kuin minä.
  • Minulla nousi kanssa verenpaineet alussa ja aikalailla samoihin lukemiin - tais olla jotain 146/90 korkeimmillaan, kun aikaisemmin oli aina siinä 120/80 hujakoilla. Nykyisen olotilan ja viimeisimmän mittauksen mukaan (noin kuukausi sitten) paineet palanneet aikaisemmalle tasolle takaisin. Joku muukin täällä kirjoitteli paineiden aluksi nousseen (nimimerkkiä en nyt saa päähäni), mutta tilanteen normalisoituneen muutaman kuukauden kuluttua..

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Hieno juttu, minäpä seurailen tilannetta. Yleensä mulla paineet 120-80 luokkaa ollut niin aloin ihmettelemään miten ne nyt nousseet vaikka pitäisi olla toisinpäin käsittääkseni :D Kiitos tiedosta T72 :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.