MAALISKUUSSA 2017 LOPETTANEET

1171820222325

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 23
    Maaliskuulaiset ovat lähes kaikki ylittäneet kahden kuukauden aikarajan. Onnittelut kaikille.
    Niin kuin NiuNau kirjoitti, tuo aika on se sellainen, ettei sitä kanntata mokata. Vaikka suositus on, että elä täysillä ja carpe diem, ehdottaisin kuitenkin miettimään tiukasti, ennen kuin otatte sen ekan henkosen.
    Kesä on lyhyt ja tietty pitää sisällään terassikäyntejä ja muuta mukavaa puuhastelua, jonka aikana on ennen aina poltellut. Nyt niistä on päästävä yli. Se on vain muutamia vaikeita hetkiä tänä kesänä. Se kannattaa suhteuttaa siihen, että tämän kesän jälkeen kaikki seuraavat kesät ovat edelleen savuttomia ja paljon helpompia.
    Ihania, aurinkoisa ja savuttomia kesäpäiviä!

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Osaa olla taas iloinen ettei polta. Viime yönä iski joku kesälenssu päälle, kurkku pirun kipeä ja päätä jyskyttää siihen malliin että kuume nousuun.,

Ennen vanhaan sitä ois silti raahautunu tupakalle, vaikka olo ois miten huono ja tietää ettei se olo sillä ainakaan paranis. Nyt sitä osaa olla oikein tyytyväinen ettei tarvitse kipeyttää kurkkua entisestään tupakan savulla.
  • Muutamana päivänä on käynyt Marlboron herttua kylässä, mutta olen sen nyt lopulta saanut ajettua pihalle. Niksapurkka käytössä, ja yritän pysyä ruodussa  :)
  • Hei, kaksi kuukautta olisi juu täälläkin ylitetty. Savuttomana olen onnistunut pysyttelemään, jes!  :) 
    Mulla on lasikippo, jossa tällä hetkellä 140€, eli ihan ei kaikkea ole viikoittain saanut laitettua jemmaan jota nyt tullut säästettyä (tarkoitus oli 30€/vko laittaa jemmaan) mutta muuttunut työtilanne hieman hankaloittanut. Mutta ens kuun alusta taas käyn nostamassa laittamatta jääneet. Heinäkuun alkuun mennessä siellä siis sitten 450€ jotka lasten kanssa johonkin reissuun käytetään  <3 Sekin paljon vaikka vielä enemmän olisi jos kaiken mitä säästää polttamatta laittas jemmaan. 
    Tsemppiä kaikille maaliskuisille, ja paranemisia NiuNaulle! 
  • Onnea Meikkis kahdesta kuukaudesta!  <3 Eikö ookin ihan mieletön määrä rahaa mikä säästyy kun ei polta? Mulla on kans lasinen kippo johon käyn nostamassa sunnuntaisin aina viikon säästyneet rahat. 350e tällä hetkellä säästössä, mieletöntä!  :)

Hyvin huomaa että nää flunssatkin menee niiiin paljon iisimmin ohi savuttomana. Polttaessa tuli JOKA KERTA joko keuhkoputkentulehdus tai poskiontelotulehdus. Aina. Antibioottikuurk ennen ku alko hidas paraneminen. Nyt oli pari päivää 37.5 lämpöö ja kurkkukipua. Ja nyt jo menossa ohi. Todellakin motivoi pysymään savuttomana.

Kolmen kuukauden rajapyykki häämöttää ja pakko sanoa että oon ylpeä itsestäni. Alkaa tuntumaan siltä että minä onnistuin, alkaa löytymään luotto ja usko siihen että tämä oli vika ja lopullinen lopetus. Helpottavaa! Tarkkana täytyy tietysti silti pysyä.

Savuttelua kerkesi kuitenkin harrastaa sen 15 vuotta, mutta enää ei ole halua polttaa tai tunnetta että jäisin paitsi jostain kun en saa polttaa. Joku tarpeellinen hoksaus tapahtunut ajatuspuolella, selkeesti.

Tsemppiä maaliskuulaiset, we got this!  B)
  • No kyllä, noi summat on ihan älytöntä  :D Ja polttamatta jääneiden röökien määrä se on sitten myös ihan oma lukunsa!  :D

Hyvä että alkaa flunssa hellittämään! Itselle ei ole vielä tullut flunssaa, mutta oon tajunnut että 9 viikkoon ei ole yskää ollut. Eli tupakkayskä ei ole mikään myytti.   ;) ja voi kun röökinpolton lopettamisen myötä allergiaoireet katoaisivat (ei katoa  :# :D )
    Itse kävin tossa yks päivä säbää pelaamassa pitkästä aikaa. Vähän alkoi huolestuttamaan kun alkoi sydän tykyttää ihan oudolla tavalla ja tuntui että "keuhkoihin" sattuisi kun hengitti. Aiemmin kovilla sykkeillä juostessakin tuollainen "hengittäessä sattuu" tullut. Kunto on kyllä huono, joten olisko vain siitä.. mutta vähän hämmästyttää mistä moinen. Mutta ehkä sitten vain kun ei kovilla sykkeillä ole pitkään aikaan reenannut, kuitenkin sitten nopeasti meni ohi. Rintakipuja tuossa pari kuukautta sitten vähän oli, kävin pariinkin kertaan lääkärissä niistä mutta mitään vikaa ei löydetty ja lääkäri tuli siihen tulokseen että niska/hartia jumi säteili rintaan. Se mulle oli jälleen yks sellainen herätys, että halusin oikeasti lopettaa.
    Mutta anyway, kovin ylpeitä saadaan kaikki olla saavutuksistamme.  :)  <3
  • Mukava lukea, että täällä on muitakin lasipurkkilaisia. Se palkitsee ja motivoi kyllä, kun rahavuori :D kasvaa. Meikäläisen lasipurkissa on 1200€, muutaman satasen jo törsäsin, kun ostin itselleni astianpesukoneen. Kiitän savuttomuuttani joka kerta, kun koneen käynnistän. Vihaan nimittäin tiskaamista :s Varsinaisena palkkiona siintää lomamatka jonnekin kauas loppuvuodesta. Kannattavaa puuhaa, tämä savuttomuus!

Viimeinen tupakka 29.6.2016!
  • Ripatti09 Hämeenlinna
    Perkale!!! Täytyy aloittaa lasipurkki keräys kun tilille kerääminen ei toimi :blush:  
  • Finito, ihan mahtavaa! Tuollaisen summan säästäminenkin jo kertoo aikamoisesta päättäväisyydestä. Itse varmaan sortuisin käyttämään rahat melko nopeasti  :p tosin, on tuo lomamatkakin sen verran huikea juttu, että auttaa säästämään varmasti.  :)

Ripatti09, suosittelen. Sitä on kiva ihan konkreettisesti seurata. Motivoi kummasti  :blush: 
  • Pelargonia Jyväskylä
    En pysty/uskalla/en halua polttaa henkostakaan. Koska siitä siitä se tupakointi taas alkaa. Kolme kuukautta savutta ja nyt en anna periksi. En kyl tajua miksi mokoman paskakääryleen pitää pyöriä mielessä joka päivä....
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.