MAALISKUUSSA 2017 LOPETTANEET

1356725

Viestejä yhteensä

• editoi maaliskuu 9
    Tsemppiä Pelargonia! Älä anna epäilijöiden lannistaa, saavat niin nenilleen kunhan huomaavat että sinä todellakin onnistut!! :)
    Hienosti menee, 3 päivää ilman savun savua on jo todella hienosti ja lisää tulee. Päivä kerrallaan, pidemmälle ei tarvitse miettiä. Ja positiivisista vaikutuksista nauttien. Sairautesi pahenisi hurjaa vauhtia jos polttamista jatkaisit, hyvän päätöksen olet tehnyt. Isäni sairasti keuhkoahtaumaa, lopetti tupakoinnin 50 tupakointivuoden jälkeen. Sairaus ei tosiaan koskaan parantunut, mutta olisi kaatanut hänet varmasti nopeasti jos tupakointia olisi jatkanut. Hän menehtyi lopulta sitten sydämen sanottua työsopimuksen irti.. 
    Edit: Isällä siis oli paljon muitakin sairauksia, ja huomattava ylipaino. Mitään yksittäistä syytä sydämen pydähdykselle ei osattu sanoa. 

Tsemppiä kaikille! Kyllä lopettaminen vain kannattaa! :)

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • vkovko
    editoi maaliskuu 9
    Jos jollain täällä on parannuskeino ahtaumaan, sitä ei kannata pantata. Tiedossa olisi todennäköisesti Nobelin lääketieteenpalkinto ja uusi elämä minun kaltaisille potilaille.
  • Vko, harmillista että ahtautumasi on vaikea. Mun tuomionpäivä on parin kolmen viikon sisään. Kiitos NiuNau tsempistä. Neljäs päivä ja nyt on yksi päivän pahimmista hetkistä. Iltapäivisin olen tottunut "täyttää nikotiinivarastoja". Niksatabu suussa ja hiostaa. En polta. Ei ole kyllä mistä polttaiskaan :D
  • Neljäs päivä menossa täälläkin ja voihan pojat miten osaa mielialat heitellä ja hermoja kiristää! Itellä nyt isoin ongelma unettomuus. Umpiväsyneenä kaikki tuntuu entistä kurjemmalle. Eihän tämä unettomuus jatku pitkään, eihän? Sanokaa että ei, tahtoo nukkua!

Keskittyminen on luokkaa nolla, vaikka kuinka olevinaan koittaa. Vakuuttelen itseäni että kun tästä taas selviän niin jo huomenna on helpompaa.

Pelargonia, kerkesitkö pitkään sauhutella ennen lopetuspäätöstä? Itsellä savuamista noin 15 vuotta takana, pari vuoden taukoa mutta muuten sen askin päivässä imutellut.

Iltapäivät-illat itselle myös ne hankalimmat, purkkaa kuluu. Leuat vahvistuu! :lol: 
  • editoi maaliskuu 9
    Olen yrittänyt aina näperrellä jotain, mikä veisi ajatukset muualle. Ulkoilu on se klassikko. Olen myös järjestellyt valokuvia koneella, pitkäksi aikaa aina unohtuu niitä katselemaan. Olen myös opetellut leivän leivontaa. Täällä Stumpissa  kuluu aika rattoisasti. 
    Kyllä se ajanmittaan helpottaa, vaikka ei sitä nyt uskoisi. Kovasi voimia!
  • Hei NiuNau. 38 vuotta sauhuttelin enenemissä määrin. Noin 25-30 savuketta päivässä. Poltin sätkiä ja kaupansavukkeita. Tupakanpolton lopetuksen aloitin vähentämällä. Eka sata savuketta viikossa pois. Jatkoin toisen viikon noin 75 savuketta. Ja kolmannella viikolla huomasin junnaavani paikallaan. Sitten löin lopetuspäivän lukkoon. Unet on koko ns projektin ajan ollut pimeitä. Viime yönä en oikeastaan nukkunut yhtään. Uskon, että unet palaavat. Päivät tuntuu tyhjiltä. Makaan liikaa. Nyt on aika potkia itseä persuuksille. Aloin lukea Stumppaa tähän kirjaa. En ihan kaikkea siinä sanottua allekirjoita, mutta hyödyllistä tietoakin on. Ei ole kahta samanlaista lopettajaa.

• Henkka92 Nurmijärvi
    Nyt on aivan pakko rekisteröityä ja päästä kirjoittamaan. Eli siis noin neljättä päivää mennään ja olo on aivan hirveä, champix on kyllä ollut apuna ja sitä syöty jo noin 1,5kk. Heti parin päivän jälkeen alkoi pää täyttymään limalla ja keuhkoihin sattumaan todella paljon, rupesi menemään niin pahaksi että lääkäriin mars ja totesikin että akuutti poskiontelon tulehdus eli antibiootit ja joku muu avaava lääke mukaan. Unettomuus vaivaa, oudot ahdistus kohtaukset ja paljon muuta. Haluisinkin nyt tietää että kauan suunnilleen tätä tuskaa joutuu kestämään???  Poltellut olen siis noin seitsemän vuotta...
  • Tsemppiä maaliskuisille,se voisi auttaa pysymään irti tupakasta kun tiedostaa kuinka vaarallista se on,tuhansia myrkkyjä sisältää...On se tupakasta pois pysyminen aikamoista psyykkausta,mutta se auttaa kun pysähtyy välillä ja miettii,mihin oikeasti sitä tarvitsen muka,ei mihinkään...Voin sanoa että,helpottaa ajan kuluessa varmasti...Itse nautin siitä kun treenatessa saan happea paremmin ja olen parantanut elämääni joka osa alueella tupakin pois jättämisen jälkeen,oisko se sit sitä että alkaa välittämään itsestään erilailla :)
  • Pelargonia, kuulostaa hyvältä tuo sinun asteittain vähentäminen ja sitten lopetus. On sinullakin tupakka kulkenut pitkän aikaa rinnalla. Mutta nyt me porukalla annetaan röökille monoa, potkitaan se pois meidän elämästä!

Tuosta kirjasta olen kuullut kehuja mutten ole itse saanut aikaiseksi lukea. Täällä stumpissa notkun kyllä useaan kertaan päivässä ja luen keskusteluja.

Minua vaivaa nyt eniten unettomuus ja sen tuoma pohjaton väsymys. Töissä pitäisi kuitenkin jaksaa entiseen malliin. Onneksi ihan pian on viikonloppu ja voi keskittyä täysillä vaan tästä koettelemuksesta selviämiseen. Sunnuntai-iltana tulee viikko savuttomuutta, vähän olen kyllä jo ylpeä itsestäni!

Henkka92, unettomuuden kanssa kamppailen minäkin ja voin vain toivottaa jaksamista, sisua ja pitkäjänteisyyttä. Kyllä se tästä, eiks jeh!

Eero83 kiitos tsempeistä, on tämä alku vaan yhtä vuoristorataa. Sinulla tulee ihan pian 2kk täyteen - wau! Hieno saavutus!
  • editoi maaliskuu 10
    Mullaki oli tuo nukahtamattomuus alkuun ongelma(sydän hakkas) ja jatkuva heräily. Nyt nukun ku tukki,en oo yli 10 vuoteen nukkunut näin syvää unta kuin nyt(testattu),siinä tuli taas yks iso syy olla polttamatta,luulen et iso vaikutus uneen..Näitä hyviä vaikutuksia on ihan älytön määrä,niitä kannattaa kertailla alkuun :)ole hyvä vaan Niunau :)
    Ps.Aika alkaa kulumaan jossain vaihees tosi nopeesti ja huomaakin että pari kk takana,..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.