MAALISKUUSSA 2017 LOPETTANEET

1246725

Viestejä yhteensä

• Eero83, hienoa kuulla että tää rikkirepivä unettomuus ja väsymys on ohimenevää ja itelläkin on saumaa saada hyvät yöunet takas. Nyt nukun 2-3h yössä, pätkissä. Viime yönäkin heräsin 4.20 enkä saanut enää unta. :( Kahvin voimalla mennään. Voin kertoa että kiusaus on suuri mennä sauhuille, jos sitten saisin nukuttua, mutta en mene. Tiedostan että tämäkin menee ohi kun vain sinnillä vedän läpi tästä.

T72, kiitos! Täällä on kyllä mahtava porukka ja kaikki tukee ihanasti toisiaan. Meidät uudet otetaan avosylin vastaan. :) 

Onpas muuten ihanaa kun haju- ja makuaistit on taas terävöityneet, wou! Toinen mahtava juttu on se että päänsäryt loistaa poissaolollaan. Tupakoidessa tuntu että harvase päivä joutu ottaa lääkettä hedariin.
  • Luin Stumppaa tähän kirjaa. Lukeminen vahvisti tuntemuksiani. En todellakaan ole luopunut mistään lopetettuani polttamisen. Päinvastoin olen vapautunut tupakan orjuudesta ja vankeudesta. Minä määrään päiväjärjestyksen, ei tupakka. Hokasin myös, miksi lopetin vähentämällä. En uskaltanut lyödä lopetuspäivää lukkoon, koska pelkäsin menettäväni jotain suurta ja ihmeellistä. No, en menettänyt todellakaan yhtään mitään. Ei ole tänään tehnyt tupakkaa yhtään mieli, onneksi. Tsemppiä kaikille.
  • Terve kanssalopettajat  :)
    Mun piti lopettaa maanantaina, mutta tänään on ollut eka tupakaton päivä. Olin jo vähentänyt aika lailla. Täytyy sanoa että illemmalla tuli koettelemuksia.. kauppareissut muutenkin hermoja kiristäviä, joten nyt hieman enemmän. Sen jälkeen haastamalla haastoin riitaa mieheni kanssa alitajuisesti hakemalla hyvää syytä tupakalle menemiseen.. mutta en mennyt! Oli hienoa kun se hellitti.
      On tullut kyllä syötyä siihen nikotiinin nälkään.. mut kyl se tästä. Mulla ei ole mitään korvaavia matkassa, aion taistella tän taistelun pystymetsästä.. Nikotiiniriippuvuudesta olen vieroittautumassa, joten teen sen sitten kerralla. Luin kirjan Stumppaa tähän ja voin suositella. Olihan se jossain kohtaa vähän överisti poikkeavaa, mutta positiivinen aivopesu oli hyödyksi.
      No, yksi päivä on selätetty, en odota helpotusta vielä ainakaan pariin päivään, voi mies raukkaa.. Lopetin muuten samalla kahvin, koska mulla ne kuului kimppaan. En juonu kahvia kuin tupakan kanssa.

TSEMPPIÄ JOKAISELLE. Me voitetaan se riippuvuus.
  • Tsemppiä bluezkaa! Me todellakin voitetaan tämä riippuvuus!

Tänään tulee viikko täyteen savuttomana, jee jee jee! 

Mulla on ollut itellä kyllä hermot NIIN kireellä etenkin tämän päivän että ihan hävettää. :/ Kaikki kiukuttaa, voi hyvänen aika sentään. Sais alkaa helpottaa, tiiä kauanko läheiset jaksaa katella känkkäränkkä-meikäläistä. x)

Sisulla vaan. Hyvä me! <3

• Moro. Eilen illalla paloi viimeinen tupakka. Champix ollut nyt kaksi viikkoa, sopii hyvin mulle ja todella auttaa! En olisi uskonut tuota vaikutusta ennen kuin kokeilin. Luin myös Stumppaa tähän -kirjan ja hyviä ajatuksia siellä on. Juurikin siitä, että luulet jääväsi jostain paitsi, kun et polta, mutta näinhän asia ei ole. 
    Oon poltellut itse teini-ikäisestä raskausajat pois lukien. Nyt ikää 41-v. Muutaman vuoden sisällä keuhkosyöpään kuollut lähipiiristä liian monta ja ajattelin, että saattaisin säästyä siltä hirvittävältä tavalta kuolla, jos lopetan nyt. Siltikin voi syöpä tulla, mutta heti tästä päivästä alkaen olen kuitenkin terveempi ja rahaakin säästyy. Tsemppiä meille! Paras päätös ikinä! :)
  • editoi maaliskuu 12
    Muutaman päivän päästä alkaa varmaan helpottaa.. muuten mulle annetaan lähtöpassit kotoa.. tää teksti jäi pätkäksi.. 
      Tulee syötyä enemmän mutta en välitä nyt näin alkuun siitä. Tää on kuitenkin kovaa aikaa vaik tää pv parempi kuin eilinen. Aviokriisi kyllä kylmentää ilmapiiriä edelleen mutta eiköhän se tästä.
  • ISOT TSEMPIT jokaiselle uudelle lopettajalle, hyvän päätöksen olette tehneet. :) Alussahan se on kuin "tervan juontia" tämä homma, ja oloja pitelee. On jos jonkinlaisia tuntemuksia, ja melkoista vuoristorataakin tuntemusten kanssa  :o Mutta ajan kun antaa päivä kerrallaan kulua, niin ihan varmasti helpottaa. Kerta toisensa jälkeen kun nikkispirun selättää, niin aina on hiukan vahvempi.

Tutun oloisia ajatuksia ninmarin tekstissä, saman ikäisiäkin ollaan. :) 28 vuotta tuli minulla poltettua. Myös monenlaisiin syöpiin kaatunut ihmisiä ympäriltä, itselläni hyvän aikaa oli jopa melkoisen voimakas syövän pelko ihan.  :(
    Itse lopetin "luomuna", ja parisuhteeni pelastaakseni. Sain myös jonkin aikaa lopettamisen jälkeen hyvää lisätsemppiä Stumppaa tähän- kirjasta. :)

-Olivinia

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • Kaksi päivää mutta henkisesti olen jo kauempana tupakasta. Ihmeen kivuttomasti tämä on mennyt, mutta tiedän että muutama päivä voi olla vielä vaikeaa. Avioliittokin on taas onnellinen
  • Ripatti09 Hämeenlinna
    editoi maaliskuu 13
    Täällä kanssa juuri lopettanut! Suhteellisen helppoa ollut nicorette suihkeet käytössä tarvittaessa, mutta tänäänkin tajusin vasta puolta päivin etten ole ottanut edes viellä "aamusavuja" :) 

mutta vaikeitakin hetkiä on ollut.. hermot piukalla ja unetkin vähän levottomia.. pari kertaa löytänyt itseni ulkoa vanhasta tottumuksesta esim. Aamulla herättyä :) mutta ei kai se ihme jos 15vuotta jopa ennen vessassa käyntiä kävi aamusavut vetäisemässä :) 

tsemppiä kaikille!! Kyllä se siitä! ;)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.