Tukihenkilöt?

Onko teillä ollut apua muista ihmisistä lopetuksessa, mitä apua? Onko oikein sovittuja tukihenkilöitä, millaisia? Itse mietin tässä, että tämä lopetusajatus täytyisi julkistaa jollekin muullekin, että ei jättäisi itselle niin paljon takaporttia luovuttaa heti alussa.

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi maaliskuu 30
    Minulle suurin apu oli foorumi silloin. Kirjoittelin monta kertaa päivässä. Stumpin organisaatiosta voi kysyä tukihenkilöä, jos ei lähipiiristä löydy. Usein parasta tukea saa toiselta lopettajalta tai lopettaneelta. Harva muu ymmärtää mitä sinussa tapahtuu, kun lopetat.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Minä jätin kaikki takaportit itselleni auki - avaamaton aski kulki taskussa mukana ensimmäiset kuukaudet (varmaan puoli vuotta..) enkä kertonut sen kummemmin kellekään että olin lopettanut (hyvin pystyi välttelemään kysymykset tuumaamalla, että ei just nyt maistu tai poltin juuri hetki sitten...) Stumpista olen parhaan kannustuksen saanut! 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Kyllä tämä Stumppi oli itselle pelastus ja tie savuttomuuteen ja uskon että ilman täällä olevien ystävien tukea ja heidän omia kokemuksiaan ja kirjoituksiaan lukemalla, en olisi onnistunut alun vaikeden hetkien yli. Aina kun oli paha hetki niin täältä sai ja saa voimaa jatkaa eteenpäin. Toi lopetus vaatii varman päätöksen ja halun ja ei siitä sitten enää lipsuta tuli mitä tuli. Näin se vaan on  B)
    image 15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more
  • Ok. Kiitos vastauksista! Mäkin ajattelin, että tulisiko tästä foorumista sellainen tukipilari. Koitan nyt kiinnittyä tänne ennen kuin saan rohkeutta oikeasti lopettaa. Toi on mielenkiintoista, miten eri jutut toimii eri ihmisille. Olen ennenkin kuullut, että toisilla toimii nimenomaan tuollainen "takaporttistrategia", että pitävät tupakkaa kotona varalla, ja se auttaa pysymään siitä erossa. Itsellä se olisi liian iso houkutus, jos tupakkaa olisi helposti saatavilla. Pitäisi vähintäänkin polttaa se yksi aski loppuun :D
  • Joo, mikä sopii yhdelle ei välttämättä toimi toisella ollenkaan! Tällä kertaa kokeilin erilaista lähestymistapaa tupakoinnin lopetukseen ja tähän asti se on toiminut ihan hyvin - ei ole kertaakaan tullut sitä "paniikin omaista hätää" kun tupakkia ei olekaan saatavilla, vaan oon "rauhallisin" mielin voinut todeta että tuossapa sitä ois vaan enpä sitä nyt tarvikkaan. Keittiön kaapissa asustaa aski nykyään eikä ole kauaa kun siihen isolla mustalla tussilla kirjoitin päivämäärän jolloin se jäi avaamatta :-)  

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.