Nyt tai koskaan!

Heipä hei kaikille,

lueskelin kans (kuten kovin moni muukin aiemmin) noita aikaisempia keskusteluja ja tsemppauksia ja totesin tämän todennäköisesti sopivan minulle. Kerron vähän tupakkahistoriaani...

Olen päättänyt tänään luopua tupakasta 33:n vuoden jälkeen! Olen 47 v. ja aloitin siis sauhuttelun jo 14 vuotiaana. Välillä olen lopettanut kuin taikaiskusta raskauksien ja imetysten ajaksi ja ääliömäisesti aloittanut taas. Satunnaisia lakkoja on joskus tullut pidettyä ja samalla huijattu niin muita kuin itseänikin, tyypillistä nurkan takana hiippailua... Motivaatio on ollut kateissa, koska kaikki muutkin polttaa...

Omatoimisesti olen nyt parin kuukauden aikana onnistunut vähentämään tupakointia normi arkena jopa viiteen päivässä, sitten joskus palaa enemmän. Varsinkin jos olen porukassa missä käydään usein tupakalla. Ennen meni koko aski.

Miksi lopettaa juuri nyt? Erosin avomiehestäni, joka polttaa aivan ketjussa. Hänen kanssaan olisi lopettaminen ollut tuskaisen vaikeaa. Olen jo pari kertaa luvannut lapsilleni, että lopetan, koska he inhoavat tupakointia ja että haisen tupakalle. En kuitenkaan ole sitä pystynyt pitämään. Isojahan he jo ovat, kaksi täysi-ikäistä ja nuorin 14 v. Mutta he kaikki tsemppaa mukana. Huomaan myös ettei ihoni ole kuten ennen (toki iän mukanaan tuomaa, mutta...)

Keittiön pöydällä on aski, siinä on 6 tupakkaa. Uusia en osta! Olen ajatellut, että mikäli tilanne käy ylivoimaiseksi jonkun aamukahvin kohdalla. Voin harkita ja mennä sen tupakan kanssa ulos ja harkita vielä kymmenen kertaa uudelleen ennenkuin sytytän. Eipä tarvitse kauppaan lähteä hakemaan koko askia.

Minä jo etukäteen kiitän ja kumarran tuesta ja tsempistä

Vaikeuksia tulee varmasti, mutta tiiättekö, usko on kova: MINÄ TEEN SEN!!!

Viestejä yhteensä

• Hyvä hyvä! Kyllä ihon pitäisi parantua näkyvästi, oli nyt ikä mikä vaan, nimittäin ihon väri muuttuu sellaisesta harmahtavasta tavallisen heleäksi ja punaposkiseksi kun ei polta. Meinaatko nyt vedellä ne kuusi ja sanoa sitten että loppu, vai jätätkö ne varastoon?

Huomasitko tuolla "lopettaneet" -kategoriassa tuon ketjun Huhtikuussa 2017 lopettaneet? Käy ihmeessä kertomassa siellä päivän kuulumisia, ketutuksia, nikkis-tuskitteluja, onnistumisia!
  • ...Ja piti lisätä että hiippailu on mulle tuttuakin tutumpaa. Mun 12- ja 6-vuotiaat lapset ei tienny (muka!) että poltin. Ja varmasti tiesi. Mutta nurkan takaa pälyilyä on harrastettu, ajatella, siitäkin voi nyt vapautua.
  • Jotenkin katoin että Huhtikuussa 2016 lopettaneet.... Lukutaito näköjään jo pettänyt :D  No, käyn vielä seikkailemassa 
    Ajattelin jättää ne 6 tuonne odottamaan sitä katastrofia, jos sorrun. Saavat sitten jäädä kuivumaan, ellen niitä tarvitse. Eli en polttele pois.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Torstai on toivoa täynnä! Aamun tervehdys sinne pohjoiseen! Oletpa hyvällä asialla liikkeellä. Tervetuloa Stumppiin ja liity tuonne Huhtikuulaisten joukkoon. Minulle aikoinaan vertaistukifoorumi oli ratkaiseva tekijä onnistumiseeni. 
    Täällä roikkuminen, lukeminen ja kirjoittaminen tupakoinnin sijasta on parasta itseterapiaa. Kirjoitatkin oikein kivasti, joten uskon, että kanssalopettajien kanssa syntyy hyvää energiaa ja synergiaa. :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Tervetuloa Stumppiin JokohanNyt! :) Täältä saa kivasti vertaistukea. Varmasti nikkispirun huuteluita tulee, mutta ne selätetään yksi kerralllaan. Ja sitä myöten vahvistuen seuraaviin huuteluyrityksiin.
    Hyvän päätöksen olet tehnyt! Tupakointi on hölmöläisten hommaa  B) , paljon kivempaa savuttomana.

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • Tervetuloa porukkaan mukaan JokohanNyt!! Hieno päätös on sinulla tehtynä ja sinä pystyt siihen!! Tsemppiä savuttomaan matkaasi :+1: 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.