Viikko Champixia ja ristiriitaisia fiiliksiä sekä helvetillistä pahoinvointia.

2

Viestejä yhteensä

• Kiitos Noppapeli suuresti vastauksista! Helpottavaa kuulla että muillakin noita ihme alemmuusajatuksia, näinhän se on että lopputulos ratkaisee, ei tapa. Ehkä noikin jotenkin kuuluu tähän vierottautumiseen. 
    Sitä itsekin oon miettiny että luotanko liikaa kuitenkin mutta löytyy kuiten tahdon voimaakin sanoa ei pienenpiin risahduksiin. Sinänsä hyvä että just vaihdoin työpaikkaa ja se on savuton, joten kiusauksia ei ole koko aikaa niin paljon mitä olisi ollut aiemmassa paikassa, paljon on myös jäänyt sellaisia tapa polttamis juttuja pois mitä aiemmin ollut, käynyt kyllä mielessä mutta sitten vaan antanut olla. Ehkä kuitenkin luotan siihen että champpari kulkee rinnalla ja auttaa hyppäämään noiden tilanteiden ohitse kun itsekin jo osaa sanoa hieman ei. Taidan päättää sen päivän huomenna milloin tämä polttelu loppuu
  • Äläpä hätäile ollenkaan Kärmes! Sulla on vielä paljon pelivaraa Champixin kanssa!

Kopsaan tuoteselosteesta: 
    "Ennen kuin aloitat CHAMPIX-hoitosi, sinun on yleensä päätettävä, minä päivänä toisella hoitoviikolla (päivät 8–14) lopetat tupakoinnin. Jos et halua päättää tai et kykene päättämään tupakoinnin lopettamispäivää 2 ensimmäiselle viikolle, voit valita oman tupakoinnin lopettamispäiväsi siten, että se ajoittuu 5 ensimmäiselle hoitoviikolle. Kirjoita päivämäärä lääkepakkauksen päälle muistin tueksi."

Ja kopsaan omasta kirjoituksestani:
    "Nyt sitten hommasin lopultakin Champix-kuurin ja se taitaa toimia??? Aloitin kuurin 19.1., mutta en saanut päätettyä sitä lopullista lopetuspäivämäärää toiselle viikolle :( Nooh...käyttöohjeessa luki, että tässä tapauksessa voi valita sen lopetuspäivän jopa viiden viikon sisään. Mä sitten päätin, että se on se ihan viimeinen pv, joka tuohon viiteen viikkoon sopii. Kävi kuitenkin niin, että "jo" nelosviikolla lopetin...tupakka alkoi maistua niin karmealta, että se vaan jäi..."

Viimeinen tupakka 11.2.12 image
  • editoi toukokuu 2
    Mulle oli tärkeää tai oikeesti välttämätöntä päättää päivä, milloin lopetan. Tai voi olla, että en ois lopettanu koko Champicxin aikana :D Päätös oli tosi vaikeeta muka tehdä, en millään olis halunnut päivää päättää tai ainakin hilasin sitä mielessäni eteenpäin. Jos vielä yhden päivän lisää sittenkin polttaisin... 

No mun lopetuspäiväni oli sillä tokalla viikolla, eikä ne ekat savuttomat päivät helppoja ollut, mutta jotain hyötyä kovapäisyydestäkin on. Tsemppiä lopetukseen, on sitten sun päiväs Kärmes mikä tahansa!

Viimeinen tupakka 29.6.2016!
  • Kiitos taas kovasti vastauksista ja tsempeistä!
    Kyllä tämä prosessi tästä pikku hiljaa etenee, hitaasti mutta varmasti. Toistaiseksi olen ylpeä että tupakointi on vähentynyt merkittävästä, joku 5-8 savuketta päivässä, ennen meni aski... Niinä päivinä kun kun on töissä niin määrä jää siihen viiteen suunnilleen. Hankalimpia on nämä vapaapäivät kun kotona paljon rutiineja joiden jälkeen on tottunut polttamaan. 
    Päivää en ole onnistunut päättämään, jotenkin tosi hankalaa. Tupakanhimo iskee edelleen välillä rajusti päälle vaikka nyt mennään jo ylläpito annoksella, olen kuitenkin huomannut että nykyään voi himoa nytkäyttää hieman eteenpäin, ennenhän se ei olisi onnistunut. Kasvattaakohan tuo lääke pitoisuuttaan veressä vai kerkeääkö aiempi tabletti puoliintua kokonaan ennenkuin uusi otetaan? Onko sulla tmk tästä tietoa? Tuo sun juttu oli tosi mainio tsemppari, tuli sellainen olo että ihana etten mä oo yksin tän asian kanssa ja että muillakin hankalaa päästää irti tuosta viheliäisestä tavasta. Jotenkin vähentää näitä suorituspaineita asian kanssa. 
    Tuosta lopetuspäivästä vielä. Pitää vielä kattoo että olisko se tällä viikolla vai siirräytänkö vielä eteenpäin, jotenkin tuntuu ettei ihan vielä valmis ole lopettamaan vaikka paljon on tullu kuiten asioita jotka tukee sitä päivää, milloin se sitten onkin.. Tunsin itteni jotenkin rikolliseksi kun kävin ostaa askin eilen.... Ja nyt kun henki tuntuu kulkevan paremmin mitä pitkiin aikoihin, tuntuu röökillä käyminen välillä kauheen väärältä. 

Ja tästä pahoinvoinnista, nyt tilanne on onneksi se että phv kohtaukset tulee kyllä joka ikinen kerta lääkkeen oton jälkeen mutta kestää vain hetken, sen kyllä kestää! 

Millaisia teidän päivät on olleet kun viimeinen rööki on poltettu? Kuinka tiheään tullu viekkareita ja onko hermot ollu kovinkin kireellä?
  • Liina57 Pohjois-Pohjanmaa
    Lopetin C:lla. Tammikuun lopussa poltin viimeisen tupakan. Lopetuspäivä oli 8. päivä kuurin aloituksesta. En ollut määrännyt lopetuspäivää, mutta tupakka ei enää maistunut millekkään, ei hyvälle eikä pahalle.

Ensimmäinen puolitoista kuukautta oli todella vaikeaa. Ajattelin tupakkaa taukoamatta. Olin alakuloinen ja saamaton. En jaksanut innostua mistään. Muutamana päivänä olin niin ahdistunut, että luulin saavani jonkun kohtauksen. Raivareita en saanut ensimmäistäkään, en ole kovin helposti räjähtelevää sorttia.

Sitten  alkoi pikkuhiljaa helpottamaan. Tuli aina pitempiä jaksoja ettei tupakka ollut mielessä. Tällä hetkellä tilanne on se, että saan jo jotain tehtyäkin ja olen ajoittain melkein iloisella mielellä. Tupakka käy kyllä mielessä monta kertaa päivässä, mutta ne ajatukset menevät nopeasti ohi.

Itsellä on neljäs kuukausi alussa joten ei tässä vielä voi kauheasti tuulettaa, mutta olen kyllä aika toiveikas jos tämä lopetus olisi nyt se viimeinen. Yrityksiä on takana lukemattomia, mutta on tupakointiakin, reilu 40 v. Ja niinkuin täällä on monta kertaa todettu niin aika auttaa.

Onnea lopetukseen.

• Kärmes kirjoitti:
     Kasvattaakohan tuo lääke pitoisuuttaan veressä vai kerkeääkö aiempi tabletti puoliintua kokonaan ennenkuin uusi otetaan? Onko sulla tmk tästä tietoa? 
    Champixin puoliintumisaika on 24 tuntia. 
    Viimeinen tupakka 11.2.12 image
  • Kiitoksia jälleen vastauksista! Jännä miten eri tavalla C vaikuttaa meihin kaikkiin. Mullakin välillä maistuu rööki pahalle, ei välttis pysty edes polttaa, sitten taas maistuukin ihan erilailla. Ja oon huomannut että tupakan himot menee aina samassa vuorokauden aika järjestyksessä, päivisin aina helpompaa. Mutta sitten vaikka oon nyt jo vähentänyt tosi paljon niin ei ole tullut mtn vieroitusoireita, äkäisyyttä tms. Jotenkin kauhistuttaa että sitten kun ne tulee, varmaan kun kokonaan lopettaa, millainen sirkus siitä syntyy... kääk!

Tänään mä tajusin että todennäköisesti niin kauan kun mulla on tupakkaa, mä tulen sitä myös polttamaan. Jokunen päivä sitten lupasin itselleni että silloin ostamani aski on viimeinen (tai ainakin uskottelin).. No perkele, se loppu just... Tällä hetkellä vahva fiilis että se ois nyt tässä tämä harrastus mutta saa nähdä huomenna menenkö pitkin seiniä heti aamusta... 
  • Olen uusi täällä ja kolmas pilleripäivä menossa. Tupakkaa olen polttanut liki 30 vuotta.
    Ajatuksia lopettamisesta on ollut monta kertaa mutta sisua ei ole riittänyt. Nytkin Champixit oli kaapissa yli vuoden odottamassa sopivaa hetkeä. 
    Nyt se sitte aloittaminen koitti, kun kävin tutkimuksissa ja tohtori sanoi että syytä olisi lopettaa koska riski saada kohdunkaulansyöpä on nyt todellinen ja tupakka pahentaa asiaa 10 kertaisesti.

En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia lääkkeestä. Tupakkaa ei juuri ole tehnyt mieli mutta olen aina ollut todellinen tapapolttaja. Tänäänkin olen käynyt monta kertaa tupakalla koska näin olen aina tehnyt.
    Tupakka ei maistu enää niin hyvältä, jos se nyt siltä on koskaan maistunut. 

Lopettamispäivää en ole päättänyt, koska en halua stressata siitä. Luotan siihen että sauhuttelu tässä päivä päivältä vähenee itsestään ja sitten vain ensi vai seuraavalla viikolla päätän olla jonain aamuna polttamatta.

Tästä se alkaa, uus elämä :)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Ilona Stumppiin!
    Vai tupakka vaikuttaa riskinä tuohonkin syöpään. No tuo nyt on sit todella hyvä paikka lopettaa, ja onhan se ollut sulla jo aikaisemminkin ajatuksissa. Täällä vain ahkerasti vierailet ja pidät meidät ajan tasalla matkastasi. Tsemppiä matkaan!

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Tervetuloa Ilona!! Mukava kun tuli toinenkin vasta pillerilaatikon avannut. 
    Mullakin tainnut olla enemmän tapapolttamista koska enemmän tuntuu jokin aika tai paikka herättävän sisäisen mörön mutta onneksi nitkut menee aika nopsaa ohikin... Paitsi että tänään on mun eka ihan kokonaan röökitön päivä, aamu oli aika haastava vaikka heti herätessä syöksyinkin pillerin kimppuun. Päivä töissä meni lähes kivuttomasti, tosin ei siellä kerenny edes ajatella asiaa mutta nytkotimatka ja kotona on jokseenkin tuskaa... vähän väliä tulee röökinhimo... Mutta jotenkin sellainen fiilis että en mä halua käydä sitä enää ostaa koska se veisi koko hommasta pohjan ja hankala sitä on polttaa kun ei ole... Jotenkin kuitenkin alkanu luottaa että en mä tähän kuole vaikken annakaan periksi, C kulkee mukana ja suojaa suuremmilta kolhuilta. Ahdistaa vaan kun nyt alko vapaat ja huominen menee tupakoivien ihmisten parissa, mitenhän hermot kestää... 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.