Viikko Champixia ja ristiriitaisia fiiliksiä sekä helvetillistä pahoinvointia.

13»

Viestejä yhteensä

• On tää kummallista, tupakkaa ei tee ollenkaan mieli vaikka vasta neljäs pilleri päivä menosssa, mutta niin siinä aina vaan käy että vanhat toimintamallit jyrää.....
    Eilen illalla olin tansseissa ja otin etkona yhden piccolo skumpan edes se ei saanut aikaan sitä että olisi tehnyt mieli tupakkaa, mutta mutta mutta..... 
    Mitä ihmettä mä keksin tapojeni tilalle? eihän tää muuten lopu ikinä :(  
    Millasia uusia "sijaistoimitoja" te muut olette kehitelleet?
  • Minulla metusalemilla ykkösjuttu on sauvakävely, mutta eihän sitäkään jaksa reilua tuntia kauempaa. Sitten olen neulonut sukulaisille, tutuille ja tuntemattomillekin sukkia, ne tuntuvat tekevän kauppansa. Olen myös leiponut loputtomasti sämpylöitä ja pataleipää, alkaa kyllästyttää sekin. Kuudes kuukausi on menossa ja jotenkin tämä homma alkaa arkipäiväistyä ja niitä korvaavia juttuja ei enää niin tarvitse, paitsi että eläkeläisellä joskus kyllä aika käy pitkäksi ja savut häivähtävät mielessä vieläkin. :(
    Koita Ilona sinnitellä ja pidä se tupakkitauko vaikka täällä stumpissa. Hyvää kesää! <3
  • Mulla ei itseasiassa ole vielä mtn sijaistoimintoja, yritän aina vaan saada ajatukset pois tupakoinnista kun tilanne tulee ja jatkan toimintoja niinkuin jatkaisin jos oisin käynyt savuttelemassa esim. ruokapöydästä kävelen sohvalle. Tai aamulla tepsuttelen vaan suoraan autoon ja töihin, jotenkin helpottaa kun tilanteen saa ohitettua. 

Tuolla toukokuun lopettajissa nurisin kun nyt tänään tulee 2vrk ilman savuja ja tämä päivä on perkeleellinen. Eilinen vielä meni pienillä nitkuilla mutta tänään koko ajan mielessä, sellainen olo kun olisi nälkä ja tyhjä mahalaukku mutta tämä tyhjyys on jossai rintakehällä... Nyt alkaa jo hermoa kiristää myös ja usko on kyllä koetuksella ihan huolella... Toisaalta joku tahdonvoima saa pysymään kotosalla eikä anna lupaa mennä tupakkaostoksille ja loppu viimein sellainen ristiriitainen olo että pään sisällä minä ja joku tappelee keskenään tästä asiasta enkä itse voi sille mtn.. Kuulostaa varmaan hullulta mutta sellaista tänään
  • Tässä on mennyt nyt jokunen päivä kahdella vahvemmalla pillerillä, huonovointisuus on lisääntynyt ja röökaaminen vähentynyt enintään kolmannekseen aiemmasta määrästä. Tänään ollut aivan kamalaa päänvihlomista. Ei siis särkyä, mutta vihlontaa.... kuuluukohan se asiaan, onko kokemuksia? Ajoittaista kutinaakin on jokapuolella kroppaa. Ristin käteni kyynärpäitä myöten että kutina olisi muuta kuin alkusoittoa allergiselle reaktiolle.....

Mieskin tuli kotiin käymään ja eilen aamulla sanoi yks kaks, että oletko ollut montakin päivää polttamatta..... no, en yhtään sanoin ja kyllä harmitti. Mies tosin ei edes tiennyt että olen tässä lopettamisaikeissa, ja toki sitten kerroin suunnitelmasta. Kaunis hymy ilmestyi hänen kasvoilleen  <3

Ehkä tää tästä. 
  • Minulla ensimmäinen Champix-päivä tänään, lopetuspäiväksi asetin 29.5. mutta en masennu jos ei se tunnukaan vielä oikealta. Vastaavasti ilahdun, jos se tuleekin aikaisemmin. Tuo aiemmin mainittu jopa viiden viikonkin siirtymäaika oli mullekin uutta tietoa, ja jotenkin kauhean lohdullista. En odota helppoa matkaa, mut kiva että täällä on muitakin. Jos nyt tätä voi kivaksi sanoa.. Mut vertaistuki, se ainakin on iloinen asia. <3
  • Ilona kirjoitti:
    Tässä on mennyt nyt jokunen päivä kahdella vahvemmalla pillerillä, huonovointisuus on lisääntynyt ja röökaaminen vähentynyt enintään kolmannekseen aiemmasta määrästä. Tänään ollut aivan kamalaa päänvihlomista. Ei siis särkyä, mutta vihlontaa.... kuuluukohan se asiaan, onko kokemuksia? Ajoittaista kutinaakin on jokapuolella kroppaa. Ristin käteni kyynärpäitä myöten että kutina olisi muuta kuin alkusoittoa allergiselle reaktiolle.....

Mieskin tuli kotiin käymään ja eilen aamulla sanoi yks kaks, että oletko ollut montakin päivää polttamatta..... no, en yhtään sanoin ja kyllä harmitti. Mies tosin ei edes tiennyt että olen tässä lopettamisaikeissa, ja toki sitten kerroin suunnitelmasta. Kaunis hymy ilmestyi hänen kasvoilleen  <3

Ehkä tää tästä. 
    Hyvä Ilona!!! Mähän sanoin että varmasti mies on iloinen ja ylpeä että sulla lopettamishanke meneillään vaikket ole vielä täyteen vauhtiin päässytkään. Nyt vaan lippu korkealla ja yritä edetä omaan tahtiin ilman stressiä.

Mullakin jnk verran ollu päänvihlomista välillä mutta hankala sanoa mistä johtuu kun muutenkin pääkippee kohtuu usein.. Ja tuo kutina, sitä ei itsellä oo ollut mutta jostain syystä monilla potilailla epämääräistä koko kehon valtaavaa urticariaa ollut ilman mtn järkevää syytä. Kokeila antihistamiinia tuohon kutinaan, jospa ei johtuisi lääkkeestä kuitenkaan. 
  • Suski kirjoitti:
    Minulla ensimmäinen Champix-päivä tänään, lopetuspäiväksi asetin 29.5. mutta en masennu jos ei se tunnukaan vielä oikealta. Vastaavasti ilahdun, jos se tuleekin aikaisemmin. Tuo aiemmin mainittu jopa viiden viikonkin siirtymäaika oli mullekin uutta tietoa, ja jotenkin kauhean lohdullista. En odota helppoa matkaa, mut kiva että täällä on muitakin. Jos nyt tätä voi kivaksi sanoa.. Mut vertaistuki, se ainakin on iloinen asia. <3
    Tervetuloa mukaan!! Ja onnea hienosta päätöksestä, eka tavoite saavutettu kun päätös tehty, lääke hankittu ja ensimmäinen nielty!
    Täältä löytyykin hyvää tietoa Champparista ja kokemuksista, kannattaa lueskella! Tule myös mukaan tuonne Toukokuun lopettajiin (ellet sitten jo ollutkin siellä)! Vertaistuki on tärkeää ja siitä saa yllättävän paljon uutta puhtia! Tsemppiä!!!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.