Toukokuu 2017 lopettajat tänne

En löytänyt vielä tämän kuun ryhmää joten tässä olisi nyt sellainen! 
Löytyykö muita kärvistelijöitä?
«13456736

Viestejä yhteensä

• Khyllä :)
  • Miten sulla on alkanu sujumaan? Sullahan taisi olla eka viikko menossa C:n kanssa?
  • Lopetin keskiviikkona, kun lähdin reissuun. Reissu meni itsessään hyvin ilman tupakkaa, sillä oli nähtävää ja muuta ajateltavaa. Tietysti oli hetkiä, jolloin ajatus tupakoinnista oikein lävähti mieleen. Himoa hillitsi päätös, etten reissulla polta enkä halunnut ostaa 20e arvoista askia. 
    Nyt olen takaisin Suomessa ja tästä se kärvistely alkaa. Tupakka on enemmän  mielessä ja aamullakin herätessä olin jo unohtanut lopettaneeni ja ensimmäisenä mielessä oli tupakka. 

Käytän nicoretten 2-vaiheen laastareita ja varalla on myös nicoretten resoritabletteja. Kokeilin yhtä tablettia reissun aikana, mutta en pystynyt antaa sulaa kokonaan. Tuli sama ongelma kuin aikoinaan purkankin kanssa eli nieluun ja kurkkuun tuli turpoamisen fiilis ja todella todella epämiellyttävä olo. Tuntui kuin olisi pala kurkussa, nieleminen tuntui hankalammalta ja tuntui, että kohta tulee oksennus. 

En varsinaisesti "ehtinyt" valmistautua henkisesti lopettamiseen ja henkisesti tämä luopuminen onkin vaikeaa. 
    Haluan lopettaa, mutta osa minusta on henkisesti niin riippuvainen tupakasta, etten halua lopettaa. Korvien välistähän se on kiinni ja tässä sitä nyt taistellaan.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Stumppiin hulivili! Oli kait sulla joku ajatus, syy ja motivaatio lopettaa? Kirjoita ne tänne tai itsellesi paperille. Se voi auttaa myös siihen henkiseen riippuvuuteen.
    Ja sit muistat mennä päivä kerrallaan. Aamulla ensimmäiseksi sanot itselles: tänään en ainakaan polta. Illalla kehua retostelet itselles ja kiität itseäs savuttomuudesta. Toistetaan päivittäin...
    Tsemppiä jatkoon ja pysy kanavalla
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Kiitos.
    Kirjoitin joskus vuosi sitten paperille itselleni "back to reality check-list":in tupakoimattomuuden hyödyistä ja tupakoinnin haitoista.

"Tupakoimattomuuden hyödyt:
    + Tuoksun paremmalta; ei tarvitse hävetä istua kenenkään viereen ja miettiä omaa tunkkaista tupakan ja hajuveden yhteishajua. Tuoksun paremmalta ja haistan paremmin.
    + Enemmän rahaa matkusteluun
    + Muista se fiilis juostessa/juoksun jälkeen
    + Kesäillan tuoksut
    + Tupakka ei määritä tahtia --> Elämä! Vapaus!
    + Tulevaisuudessa halu saada lapsia
    + Energisyyden ja liikunnallisuuden lisääntyminen --> painon putoaminen
    + Pystyn hengittämään; en hengästy portaikoissa tai ylämäissä
    + En tapa itseäni hitaasti
    + Kantasolurekisteriin liittyminen

Tupakoinnin haitat:
    - Pelko perseessä; taudit/sairaudet (minunhan se pitäisi tietää, kun heitä hoidan), kauanko mies jaksaa katsella tupakointia
    - Tunnen itseni säälittäväksi, voimattomaksi, luuseriksi, epävarmaksi, heikoksi --> Olen tupakan orja
    - Ei tee mieli harrastaa aerobista liikuntaa, sillä henki loppuu heti alkuun
    - Jatkuva limaisuus/hengästyneisyys
    .
    .
    .
    Mitä hyötyä tupakoinnista on? 
    - Ei mitään

Mieti siis *hulivili*, kun alitajuntasi taas keksii typeriä tekosyitä polttamiselle: tupakka EI ole ratkaisu! Juo lasillinen vettä ja mene lenkille."

Tällä toivottavasti päästään eteenpäin. Ajatukset vaihtuvat villisti tupakoinnin myönnytyksistä ehdottomaan tupakoimattomuuteen. Hetki kerrallaan, päivä kerrallaan..
  • Kärmes kirjoitti:
    Miten sulla on alkanu sujumaan? Sullahan taisi olla eka viikko menossa C:n kanssa?
    Kiitos kysymästä Kärmes, pillereistä ei ole tullu mitään sivuvaikutuksia,vaikka niitä kovasti pelkäsin eikä  myöskään allergista reaktiota.... olen allerginen lähes kaikille lääkkeille tai jollekin lääkkeissä käytetyssä sidosaineista.
    Nyt tosin oon menny vasta yhdellä pillerillä, kun en eilen tajunnu, että ois pitäny ottaa jo kaks ja tänäänki menin pillerilaatikolle lounasaikaan.... pitää huomenna siirtää lääkkeenotto aamupalalle niin sitten pääsen rytmiin. Olen muutenkin ajatellut että puolittaisin noita sinisiä pillereitä alkuun, kun olen kuitenki niin herkkä kaikille lääkkeille ettei tulis mitään ongelmia tän kanssa kun niin hyvin on lähteny käyntiin.

Kauhee tsemppaaminen mulla itteni kanssa on ja tulee olemaan, nikkistä ei oikeastaan ole ollut, mutta tää tapa.... oon tänäänki poltellu 9 kertaa. Suoraan sanottuna ottaa päähän tämä oma käytös.
    Mun puolisko on komennuksella ulkomailla ja en ole hänelle kertonut mitään, että on lopetustouhut menossa vaan haluaisin yllättää hänet tuossa puolen kuun tietämillä kun tulee seuraavan kerran kotiin.....hän on niin monet kerrat toivonut että lopettaisin. Ja nyt kun olen tähän ratkaisuun päätynyt, pelottaa jos en onnistukaan ja sitten mä vasta luuseri olenkin.
  • editoi toukokuu 7
    Ompa mukava kuulla kanssa kärsijöiden kuulumisia! Näinä muutamina päivinä oon huomannut että vertaistuki on tärkeää ja että pääsee tsekkaamaan myös vinkkejä täältä. Hauskaa sinänsä kun normaalisti en rieku keskustelupalstoilla tms 

Minullakin C: n aiheuttama pahoinvointi lienee väistymässä, tai ainakin se tuntuu helpottaneen. Jonkin verran tuntuu vielä lääkkeen oton jälkeen muutaman minuutin että jotain tapahtuu rintakehässä ja mahassa mutta ei muuta.

Nyt mitä on jotain epämääräistä oireita ilmaantunut niin vahvasti uskon johtuvan savuttomuudesta, eilen oli hermot välissä tosi kireellä ja tupakanhimo mitä melkoisin. Lisäksi tuntuu että väsyttää koko ajan, ei oikein jaksa tehdä mitään, ei saa aikaiseksi edes alottaa. Tämäkin harmittaa koko ajan sitten. Mutta fyysisesti on jotenkin puhtaampi olo 

Ilona kuule, sä onnistut varmasti!!! Päätät nyt niin! Mulla oli tuo luuseri fiilis heti alussa kanssa milloin mistäkin syystä mutta sitten jotenkin tajusin että mustahan tää on kiinni koko homma. Ja tupakointi alkoi ärsyttää koko ajan enemmän vaikka samalla pelkäsin lopettamista ja siirtelin päivää aina vaan eteenpäin tuntien siitäkin huonoa omaatuntoa. Loppujen lopuksi kun ostin askin ja se tuntui väärältä, päätin että uutta en osta. Karmivaahan oli kun aski sitten loppui mutta päätetty mikä päätetty. 

Jossain välissä mä aloin kuvitella mun riippuvuuden sellaiseksi inhottavaksi mustaksi hahmoksi joka syöttää kaikenmaailman tekosyitä jatkaa polttamista. Nyt kun oon onnistunut mielessäni kuvittelemaan sen tyypin niin helpompi jotenkin pistää kampoihin sille ja huomata milloin se salakavalasti yrittää käännyttää takaisin huonoihin tapoihin. Kuulostaa ehkä omituiselta mutta mulla tämä toimii, helpompi tapella sellaisen kanssa jonka voi kuvitella joksikin kun pelkkää tapaa tai sanaa vastaan. 

Tsemppiä koko köörille, pidetään lippu korkealla ja rintamalinjat ehjinä 
  • editoi toukokuu 9
    Menossa toinen päivä...tuntuu hyvältä ajatus tupaikoimattomuudesta.
  • Kärmes kirjoitti:

Ilona kuule, sä onnistut varmasti!!! Päätät nyt niin! Mulla oli tuo luuseri fiilis heti alussa kanssa milloin mistäkin syystä mutta sitten jotenkin tajusin että mustahan tää on kiinni koko homma. Ja tupakointi alkoi ärsyttää koko ajan enemmän vaikka samalla pelkäsin lopettamista ja siirtelin päivää aina vaan eteenpäin tuntien siitäkin huonoa omaatuntoa. Loppujen lopuksi kun ostin askin ja se tuntui väärältä, päätin että uutta en osta. Karmivaahan oli kun aski sitten loppui mutta päätetty mikä päätetty. 

Jossain välissä mä aloin kuvitella mun riippuvuuden sellaiseksi inhottavaksi mustaksi hahmoksi joka syöttää kaikenmaailman tekosyitä jatkaa polttamista. Nyt kun oon onnistunut mielessäni kuvittelemaan sen tyypin niin helpompi jotenkin pistää kampoihin sille ja huomata milloin se salakavalasti yrittää käännyttää takaisin huonoihin tapoihin. Kuulostaa ehkä omituiselta mutta mulla tämä toimii, helpompi tapella sellaisen kanssa jonka voi kuvitella joksikin kun pelkkää tapaa tai sanaa vastaan. 

Tsemppiä koko köörille, pidetään lippu korkealla ja rintamalinjat ehjinä 
    Ihan samanlaisia ajatuksia mulla ollut. Niin tuttua.
  • Oletteko joutunu käyttämään nikotiinipurkkaa tms C:n ohella?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.