Toukokuu 2017 lopettajat tänne

2456735

Viestejä yhteensä

• Paljonko Champix nykyään maksaa?
  • hulivili kirjoitti:
    Paljonko Champix nykyään maksaa?
    Mä ostin ton 4 viikon kuurin jo vuosi sitten joulukuussa ja tais olla Kela korvauksen jälkeen jotain 60-70€
  • Ketuttaa, että tekee näin tiukkaa. 
    Liekö siitä, että tupakan houkutus on suurempi kotosalla tai että Suomi hävisi Ranskalle mm-jääkekossa vai se, että paloi sulake ja sen kanssa säätämisessä oli pinna hyvin kireänä ja nyt tiuskitaan miehen kanssa vuoroin ja toisin.
    Meinasin jo pukea vaatteet päälle ja mennä huoltsikalle ostaa aski. Koko ajan ajatukset menossa parvekkeelle sauhuttelemaan.  :s

Olen henkisesti raskaassa työpaikassa töissä ja huomenna olisi paluu työarkeen. Koko kevät ollut työrintamalla henkisesti raskasta. Nyt sain pienen hermoloman, mutta toivotaan, että psyyke kestää vastoinkäymiset. 

Kesästä varmaan tulee myös rankka, kun kesän alussa olisi festarit ja sitten juhannus :/ Nyt jo alitajunta huutelee, että  siirrä suosiolla syksyyn lopettaminen. Ehkä pitäisi ostaa sellainen nikotiinisuihke näihin veemäisimpiin hetkiin, kun en noita microtabseja pystykään käyttämään...
  • hulivili kirjoitti:
    Ketuttaa, että tekee näin tiukkaa. 
    Liekö siitä, että tupakan houkutus on suurempi kotosalla tai että Suomi hävisi Ranskalle mm-jääkekossa vai se, että paloi sulake ja sen kanssa säätämisessä oli pinna hyvin kireänä ja nyt tiuskitaan miehen kanssa vuoroin ja toisin.
    Meinasin jo pukea vaatteet päälle ja mennä huoltsikalle ostaa aski. Koko ajan ajatukset menossa parvekkeelle sauhuttelemaan.  :s

Olen henkisesti raskaassa työpaikassa töissä ja huomenna olisi paluu työarkeen. Koko kevät ollut työrintamalla henkisesti raskasta. Nyt sain pienen hermoloman, mutta toivotaan, että psyyke kestää vastoinkäymiset. 

Kesästä varmaan tulee myös rankka, kun kesän alussa olisi festarit ja sitten juhannus :/ Nyt jo alitajunta huutelee, että  siirrä suosiolla syksyyn lopettaminen. Ehkä pitäisi ostaa sellainen nikotiinisuihke näihin veemäisimpiin hetkiin, kun en noita microtabseja pystykään käyttämään...
    Kuulostaa tutulta sun tilanne, mulla kans jäätävän raskas kevät, oikeastaan viimeiset 3 vuotta. Nyt vaihdoin työpaikkaa ja sen puolesta helpottaa ja ollut nyt pari viikkoa hyvällä mielellä pitkästä aikaa. Mulla onneksi vielä pari vapaapäivää ennen töihin menoa, jänskättää kun nyt sellainen väsymys, saamattomuus & raivo vaihe menossa...

En ihmettele yhtää sun sulake ärtymystä... Mulla menee hermot kun en saa mitään tehtyä... Ja ihan sellaisistakin asioista jotka onnistuu mutta tympii; raivosin märille pyykeille, koneeseen meneville pyykeille (pesuainetyyny lensi perään aika vauhdilla) ja sitten haaveilin polttavani puhtaat pyykit kun ovat levällään makkarissa sängyllä... Eilen raivostuin ihan vaan omalle ajatukselle... Nää pahimmat slaagiajat kestää pari- kolme tuntia kerrallaan.. Samalla alitajunta huutelee röökin perään.. Mutta periksi ei anneta... Sitten kun pahin raivokausi menee ohitse ja miettii niitä ajatuksia niin onhan tämä touhu niin kipeellä tavalla koomista. 
  • Ilona kirjoitti:
    Oletteko joutunu käyttämään nikotiinipurkkaa tms C:n ohella?
    En ole käyttänyt, oon ajatellu että parempi pysyä itsellä kaukana kaikesta nikotiinista jos tästä meinaa selvitä.. Toisekseen mä en tiiä olisko niistä apuakaan C:n kanssa kun niiden ei pitäisi kyetä tuottamaan mielihyvää laisinkaan tuon C:n vaikutus mekanismin vuoksi... Paremminkin voisin harkita Diapamia itseni ja muiden vuoksi ellei nämä raivarit mene pian ohi, hihhih... 
  • hulivili kirjoitti:
    Paljonko Champix nykyään maksaa?
    Aloitus pakkaus tosiaan sen vähän reilu 60€, jatkot vissiin 100€. Kelakorvaukseen vaaditaan että lääkäri on merkannut reseptiin tietyt kriteerit, olikohan just sairauden hoitoon (siis tupakointi) ja nikotiinikorvaushoito aloitettu. Kannattaa muistuttaa näistä lääkäriä niin saa sitten sen korvauksen apteekissa. Jos omavastuu on maksettu niin korvaus on sen 40% alkuper. hinnasta. Laskeskelin että halvemmaksi tämä lääke tulee lyhyelläkin aikavälillä mitä tupakointi.
  • Kärmes kirjoitti:

En ihmettele yhtää sun sulake ärtymystä... Mulla menee hermot kun en saa mitään tehtyä... Ja ihan sellaisistakin asioista jotka onnistuu mutta tympii; raivosin märille pyykeille, koneeseen meneville pyykeille (pesuainetyyny lensi perään aika vauhdilla) ja sitten haaveilin polttavani puhtaat pyykit kun ovat levällään makkarissa sängyllä... Eilen raivostuin ihan vaan omalle ajatukselle... Nää pahimmat slaagiajat kestää pari- kolme tuntia kerrallaan.. Samalla alitajunta huutelee röökin perään.. Mutta periksi ei anneta... Sitten kun pahin raivokausi menee ohitse ja miettii niitä ajatuksia niin onhan tämä touhu niin kipeellä tavalla koomista. 
    Kiitos tästä, hieman jopa naurahdin mielikuville  :D Mutta minussa on samaa vikaa. Potkin lattialle pudonneita pyöriviä vaatteita ja märät pyykit paiskataan telineelle kirosanasävelmin. Sitten vähäinenkin väärä äänensävy tai sana mieheltä ja tekisi mieli raivota oikein olan takaa. Vähän aika sitten teki mieli heittää puolet asunnon tavaroista parvekkeelta alas ihan vain sen takia, että ne ovat jääneet levälleen. 

Onko teillä millaista live-tukiverkostoa?
    Itse en ole nyt puhunut mitään tästä lopettamisesta, sillä ensimmäinen kommentti sieltä suunnalta olisi "tää on kuultu ennenkin" ja rageaikaan kuultuna herkästi heitän hanskat tiskiin ja luovutan, kun alkaa kismittää. Toki parilta kaverilta tulisi pientä kannustavaa kommenttia, muttei kuitenkaan sellaista, että heille jaksaisin tästä kertoa ellen pysty tarpeeksi pitkää aikaa olla polttamatta.
    Mies tietysti tykkää, etten haise tupakalta, mutta eipä sekään oikein osaa sitä tukemisen meininkiä. Saattaa tajuamattaan herkästi provosoidakin. 
    Pitkälti nyt tukeudun tähän stumppi-sivustoon.
  • hulivili kirjoitti:

En varsinaisesti "ehtinyt" valmistautua henkisesti lopettamiseen ja henkisesti tämä luopuminen onkin vaikeaa. 
    Haluan lopettaa, mutta osa minusta on henkisesti niin riippuvainen tupakasta, etten halua lopettaa. Korvien välistähän se on kiinni ja tässä sitä nyt taistellaan.

Aivan kuin mun suustani. Lopettamista miettiessäni, alitajunta koko ajan keksi mukavia syitä miksi en lopettaisi, kuinka mukavata on sytyttää rööki silloin ja silloin. Järki kuiteski sanoi et lopeta. Siksi hain sitä hetkeä kun olin itseäni tsempannut tarpeeksi lopetusajatukseen. Tiesin et muuten ei onnistu. 

Tsemppiä sulle ja pysy tiukkana. Älä anna periksi!!

• Tsemppiä toukokuun tumppaajille!! Hieno päätös teillä tehtynä, siitä se matka alkaa! :+1: 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Tervehdys kaikille! 
    Nyt se loppui jahkaaminen, pitäisi ja pitäisi..
    Ensimmäinen askel otettu, soitto työterveyshuoltoon ja aika 12.30 hoitajalle Champix kuurin aloitusta varten. Meillä työnantaja korvaa 100€ lääkkeestä joten samalla saa maksusitoumuksen. Lisäksi kuukauden päästä kontrollikäynti hoitajalla. 
    Tupakointia takana teini-iästä saakka eli 23v. Välissä pieniä taukoja mutta aina vaan uusi sortuminen. Lopetusyrityksiä lukematon määrä. 
    Tämä olkoon se viimeinen.. 
    Tavoitteena osallistua heinäkuussa erääseen urheilutapahtumaan jossa tarvitaan todella parempaa kuntoa. Jo päivän savuttomuus helpottaa ylämäessä kävelyä ja huomaan paremmin jaksavani. Silti lenkin jälkeen ensimmäisenä tupakalle. 
    Lopetus ilman apuja ei onnistu. Nyt on motivaatio huipussaan ja olen valmis taistoon.
    Lisäksi tupakoiva mieheni lähtee reissutöihin ja kaksi ensimmäistä viikkoa tupakointikaveri puuttuu. Eikä ole aiheuttamassa/kärsimässä hienoisesta ketutuksesta joka odotettavissa on vierotusoireina. ✌

Lopetan tupakoinnin 15.5.!!  
    Apteekin kautta kotiin siis tänään. 
    Isot tsempit kaikille teille muille taistelijoille.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.