Toukokuu 2017 lopettajat tänne

1222325272833

Viestejä yhteensä

• Hiphei! Taas pari uutta koettelemusta selätetty, viihteellä käynti ja isän luona vierailu. Molempiin siis aiemmin kuulunut ahkerasti tupakointi! 
    Viihteelle lähtö ilman "aloitus sätkää" oli hieman nihkeää ja kyllä pääkoppa yritti syöttää kaikenlaisia syitä. Perinteinen ajatus "eihän yksi haittaa" oli yleisin ja kummasti omat lupaukset haalenivat ajatuksien myötä mutta jäi silti polttamatta, onneksi. Itse pelipaikoille päästyä tupakka pyöri mielessä ja itse asiassa sen pummaaminenkin mutta tiesin että eräs tärkeä ihminen ei sitä antaisi ja kärmistyisin siitä asiasta ihan turhaan joten kysymättä jäi. Seuraava aamu kyllä palkitsi kieltäytymisen, vaikken ollut juonut kuin pari olutta ja krapulaa ei ollut odotettavissakaan niin oli silti viihdeillan jälkeiseksi aamuksi tosi pirteä olo eikö tunkkainen kuten yleensä... Ja mukava ilta kaiken kaikkiaan, ilman tupakkaa ja ylenmääräistä kaljan juontiakin voi olla kivaa! Ja itseasiassa mainittakoon että loppu illasta alkoi käymään henkeen ja etenkin nokkaan kun tupakka paloi ympärillä, ei huono juttu tämäkään, onhan se aika karseen hajuista... Vaikka harvakseltaan hyvältä tuoksahtaakin..

Seuraava tuskainen etappi on kalastuskauden aloittaminen mutta eiköpähän siitäkin selvitä, uskon että paljon kivempaa rypeä puskissa ja suossa kun ei tarvitse tukehtua kesken kaiken... Ja etenkin kun saa koko kärsällisen kerralla nautittavaksi kesän tuoksuja!!! 

Tsemppiä kaverit!!! 
  • Tuo kalastuskausi mullakin! Puskissa ja suossa rypeminen aiheutti ötököiden takia sen, että sätkä paloi jatkuvasti. Nyt se on vissiin turvauduttava Offiin. :D
  • Mummukka kirjoitti:
    Tuo kalastuskausi mullakin! Puskissa ja suossa rypeminen aiheutti ötököiden takia sen, että sätkä paloi jatkuvasti. Nyt se on vissiin turvauduttava Offiin. :D
    Hah!! Juurikin noin!! Ja sitten ennen kalastusta, sen aikana, kalan saannin jälkeen, ötököiden vuoksi... Syksyllä ollaan sitten koukussa Offiin XD

Jostain muuten luin että kannabis pitää mörriäiset loitolla ja varsinkin pidempään pössytelleet saavat nauttia sääskettömistä illoista... Voihan toki olla että kun makaa silmät nurinpäin kentässä niin ei ne sääsketkään liiemmin haittaa... 

Ehkä pysymme siis Offissa tai visusti nuotion välittömässä läheisyydessä  :D
  • Juu, ne silmät nurinpäin sääskiparvessa makaavat ovat saaneet hyvän siedätyshoidon, tulleet immuuniksi. Kyll mie sittenkin oon mieluummin koukussa siihen Offiin. Koitetaan pärjätä!
  • Tupakoiva ystäväni kävi kylässä. Ei tehnyt mieli polttaa, istuttiin vain yhdessä terassilla ja hän poltti. Miten voikaan ihminen olla ylpeä pienistä asioista
  • Mylläkkä Pohjois-Pohjanmaa
    Huh ja hiphei! Selvisin kahdesta baari-illasta ilman henkosiakaan! Tosin selviäminen on liioiteltua, jos miettii sitä olotilaa mikä mulla oli aamulla... joko kiskoin viinaa tupakan korvikkeeksi tavanomaista enemmän tai sitten mun toleranssi on heikentynyt entisestään alkon käyyön vähennyttyä. Ihan hävettää, kun en kyennyt aamulla töihin krapulaltani (olin siis eräässä seminaarissa, ja meni molempina iltoina pitkäksi - ei vaan malttanu mennä ajoissa nukkumaan kun näki niin paljon tuttuja...) 
    Mutta eräs tuttava sitä selitti, että hällä kanssa tupakan lopettamisen jälkeen toleranssi alkoholiin pieneni huomattavasti. Jopa niin että muisti menee vaikka ei joisi enempää kuin ennenkään. Jännä. Jotenki se liittyy aivojen mielihyväreseptoreihin: jos ei ole nikotiinia saatavilla, täytetään ne jollain muulla. 

• junttimummu kirjoitti:
    Tupakoiva ystäväni kävi kylässä. Ei tehnyt mieli polttaa, istuttiin vain yhdessä terassilla ja hän poltti. Miten voikaan ihminen olla ylpeä pienistä asioista
    Hyvä Junttimummo!! Hieno suoritus!!! Minä olen kans siedättänyt itseäni tupakoivien seurassa, parhaimmat jutut edelleen niissä porukoissa. Välillä tuoksahtaa kyllä hyvällekin mutta enemmän alkaa mennä karseuden puolelle se haju, joka tapauksessa kohtuu helppoa olla polttamatta ja tyytyväinen että näin pitkälle jo päässyt! Jatketaan samaan malliin! :)
  • junttimummu kirjoitti:
    Tupakoiva ystäväni kävi kylässä. Ei tehnyt mieli polttaa, istuttiin vain yhdessä terassilla ja hän poltti. Miten voikaan ihminen olla ylpeä pienistä asioista
    Upeata!

Mulla ei ole ollut noita kiusauksia (tupakoivia kavereita) kun asustelen täällä missä mulla ei ole tuttuja juurikaan ja teen suurimmaksi osaksi etätöitäkin vielä joten seurana vain koirakaverit. Todnäk olisi ollut alussa melko vaikeata olla polttamatta jos kaveri polttaa. Nyt ei enää ole ongelmana. Tosin olen huomannut että hirveän moni ei polta nykyään. 
  • Mylläkkä Pohjois-Pohjanmaa
    Neljä viikkoa mennyt jo. En kiellä, etteikö olisi ollut vaikeitakin hetkiä, mutta pääsääntöisesti savuttomuus on ollut helppoa. Eikä pahemmin haittaa vaikka ympärillä poltettaisiin. Lähinnä se haju haittaa.
    Makuaisti alkaa terävöityä. Miehelläni on todella huono hajuaisti johtuen siitä että oli nuorena miehenä töissä paikassa jossa käsiteltiin voimakkaita liuottimia - nykyään ei varmaan ilman avaruuspukua sais edes olla sellasiten kanssa samassa tilassa. Mulla on ollut huono haju- ja makuaisti johtuen tupakasta. Nyt kun alan haistaa ja maistaa asioita, niin uskokaa tai älkää: suolan käyttö ruuassa on selvästi vähentynyt. Huomaan sen siitä, että ukko lisää suolaa AINA ruokaan jos minä oon tehnyt sen, ja jos ukko on ruuanlaittovuorossa, mun mielestä eväs on liian suolaista. Muutenkin ruuan laatu on parantunut tässä tän "projektin" sivutuotteena. En ole mikään sokerihiiri, joten makeanhimoa en (vielä) ole tupakan lopettamisen sivutuotteena kokenut. 

Muita positiivisia huomioita, jotka motivoi jatkamaan valitsemallani tiellä: juoksu kulkee aivan eri tavalla kuin kuukausi sitten! Iho on terveen näköinen - jopa niin, että on päiviä jolloin mietin miksi pitäisi meikkiä laittaa, kun on hyvännäköinen iho muutenkin. Mustat renkaat silmien alla on hävinneet :open_mouth: 
     Ja en nyt tiiä voiko tupakointi vaikuttaa hiuksiin, mutta minusta mun hiukseni on jotenkin paremmassa kunnossa. Johtuuko vaan siitä, että ne ei haise pahalle, niinku aiemmin - ja pysyy puhtaan oloisina pidempään kun en seiso mikrohiukkassavupilvessä jatkuvasti...

ja se tuoksumaailma mikä mut kohtaa kun menee ulos! Se on kaikkein parasta! 
    Tsemppiä kaikille! Minä ainakaan en ole hetkeäkään katunut tätä päätöstä!
  • Mylläkkä, veit jalat suustani,,,tuo tuoksumaailma, aah nuuh. Eilenkin illalla otin vain crocsit jalkaan ja menin ulos kävelemään ja haistelemaan ilmaa,,,sireenin tuoksu oli huumaava ja samassa muistot palas lapsuuteni kesiin ja tuoksuihin. Mahtava aistielämys ja samaa mieltä en oo katunu minäkään päätöstäni. Jatketaan ja nautitaan elämästä kaikilla aisteilla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.