Toukokuu 2017 lopettajat tänne

145791035

Viestejä yhteensä

• -JP- kirjoitti:

Terve vain kaikille, tässä kirjoittelee uusi lopettaja. Olen polttanut säännöllisesti 14-vuotiaasta asti, ikää on nyt 35. Yhden kerran olen ollut tupakoimatta parin viikon jakson joskus yli kymmenen vuotta sitten, sen lisäksi ei ole aiempia lopettamisyrityksiä. Ajattelin lopettamista kauan, jo varmaankin vuoden, kahden verran. Sitä hyvää hetkeä ei vain tuntunut ikinä löytyvän. Tupakointi hävetti ja masensi kun niin paska jätkä, että on "orjana" röökille. Torstaina kun askissa oli enää muutama jäljellä, päätin että uutta en enää osta. Viimeisen röökin sitten poltin torstaina illansuussa, sytkärit ja vara-askit kaapista nakkasin roskiin. Neljäs päivä on nyt siis menossa, olo on toisaalta luottavainen ja toisaalta ei yhtään. Päivä kerrallaan jne.

Tervetuloa mukaan!!! Täältä löytyy mukavasti vertaistukea ja vinkkejä!!! Hienon päätöksen olet tehnyt ja nyt vaan visusti pidät päätöksestä kiinni!!! Onnistut kyllä!! 
  • tuulantei kirjoitti:
    Röökaileekö sun lapsukainen sisällä, kun savussa oot ollu???????
    Ei sentään!!!!!!  :D Mutta ku oltu yhtäaikaa pihalla ja juteltu, ni väkisin tullu oleiltua savussa.
  • -JP- kirjoitti:

Terve vain kaikille, tässä kirjoittelee uusi lopettaja. Olen polttanut säännöllisesti 14-vuotiaasta asti, ikää on nyt 35. Yhden kerran olen ollut tupakoimatta parin viikon jakson joskus yli kymmenen vuotta sitten, sen lisäksi ei ole aiempia lopettamisyrityksiä. Ajattelin lopettamista kauan, jo varmaankin vuoden, kahden verran. Sitä hyvää hetkeä ei vain tuntunut ikinä löytyvän. Tupakointi hävetti ja masensi kun niin paska jätkä, että on "orjana" röökille. Torstaina kun askissa oli enää muutama jäljellä, päätin että uutta en enää osta. Viimeisen röökin sitten poltin torstaina illansuussa, sytkärit ja vara-askit kaapista nakkasin roskiin. Neljäs päivä on nyt siis menossa, olo on toisaalta luottavainen ja toisaalta ei yhtään. Päivä kerrallaan jne.

Tervetuloa joukkoon -JP- !! Miulla oli myös tuollasta ajattelua, että eihän kukaan enää polta ku mie luuseri vaan. Ehkä se kuuluu asiaan! Kaikkihan myö haluttais olla terveyden perikuvia ja urheilullisia, mie ainakin. Tsemppii kovasti! Miuta auttaa hurjasti tää ku voin kirjotella kohtalotovereiden kanssa.
  • Vesku25 kirjoitti:
    Kärmes kirjoitti:
    En löytänyt vielä tämän kuun ryhmää joten tässä olisi nyt sellainen! 
    Löytyykö muita kärvistelijöitä?
    Täällähän sellanen kans. 18. päivä menossa ja Champixin aloituspakkaus vetelee viimeisiään,,,
    Tervetuloa mukaan!!!!  :) Mites on Veskulla mennyt!?
  • Toista kertaa jo yritetään tällä champixilla, täytyy kyllä myöntää että on kuin olis lapsestaan luopumassa,,,tupakka on ollut osa elämääni n. 36 vuotta, muutama vuosi joskus nuorena meni polttamatta. Mutta mynthoneja ja sisuja huuleen ja ulos kävelemään, sillä pahin aina menee ohi ja sitten oon antanu itselle luvan herkutella, jäätelöä ja kahvin kanssa kunnon leivoksia ja kääretorttua yms. Töissä tulee välillä orpo olo kun muut menee tupakalle niin jään kahvihuoneeseen vaan istumaan ja ihmettelemään miten tuon ajan nyt sitte käyttäis?
  • editoi toukokuu 16
    Ihsn ensin, tätä foorumia on mahtavaa seurata, tosi voimaannuttavaa et on paljon muitakin samassa tilanteessa.
    Oon melkein kade Minnukalle mielenvoimasta, tosi kova temppu oleilla yhdessä ulkona polttamatta, vau! Tervetuloa mukaan -JP- :smile: 

Kolmas päivä oli paha, liian paha.. Puolen tupakan repsahduksen ja määrättömän itseinhon jälkeen myönnyin hakemaan nikotiinipurkkaa. Voiko olo tosiaan olla näin erilainen kahdella purukumilla päivässä? Välillä on mielihaluja mut työt hoituu, kannssaihmiset ei ketuta ja päähän mahtuu paljon muutakin ku tupakka. Keskittymiskyky palasi ja energiaankin riittäisi  :o
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa kaikki toukokuulaiset lopettajat, lisääkin mahtuu.
    Emily, hieno juttu, et niksapurkka toi helpotuksen. Onhan tässä savotassa muutenkin tarpeeksi vääntämistä.
    Vesku25, muista nuo tunteet itsekin, joita läpikäyt nyt. 
    Onko sulla mahdollisuus tulla tänne Stumppiin aina kun muut menee röökille? Auttaisiko se?

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Melisa, voihan sitä tietysti kännykällä käydäkin, mutta nuo tauot on niin lyhyet että just kerkee kirjautua niin tauko loppuukin :smile: eihän sitä aikaa ole kuin tupakan verran, mutta se tuntuu äkkisestään pitkältä,,,mut ruokiksella kerkee kyllä.
  • Mylläkkä Pohjois-Pohjanmaa
    Hepsan! Eilen aamulla loppui röökit - toissailtana päätin, että kun tää aski loppuu, niin enää en osta uutta. Töissä poltin yhden työkaverilta. Nyt alkaa oleen 25h siitä vimpasta savusta. Migreenin kaltaisia oireita, ja suosiolla jäin etätöihin tänään. V***ttaa ku pientä oravaa, ja mikään ei huvita. Näitä yrityksiä lopettaa on ollut viimeisen parin vuoden aikana useita, ja aina johonkin tyhmään syyhyn on viikkojen savuttomuus kaatunut - yleensä työmatka tai jotkut kekkerit missä on alkoholitarjoilu ja muitakin tupakoitsijoita. Tarkoitus on lopettaa viinin lipityskin niin pitkäksi aikaa kun on tarpeen päästä eroon tupakasta. Hyvä viini ja tupakka vaan kuuluu yhteen. Ei enää - pitää keksiä muut lempinautintoaineet. Kuten endorfiinit. Niitä saa kun pistää lenkkitossut jalkaan ja lähtee juoksemaan.Pari pitempää kisaa olisi tarkoitus hölkätä tänä kesänä - ne kai se suurin motivaattori tässä savuttomuudessa on. Pitäis päästä kovempaa ja kauemmas. 
    Tämän aamun olen näitä juttuja täältä Stumpista lueskellut, ja totesin, että vertaistuki on parasta mitä tässä vaiheessa voi saada. On mulla nikotiinipurkkaa, mutta jos vain suinkin selviän ilman mitään vippaskonsteja, niin hyvä. Hätävarana kuitenkin ennemmin se purkka kuin savuke. 

Onko muita jotka vasta uuden, savuttoman elämän alkumetreillä?
    Tsemppiä kaikille!
  • Mylläkkä kirjoitti:
    Hepsan! Eilen aamulla loppui röökit - toissailtana päätin, että kun tää aski loppuu, niin enää en osta uutta. Töissä poltin yhden työkaverilta. Nyt alkaa oleen 25h siitä vimpasta savusta. Migreenin kaltaisia oireita, ja suosiolla jäin etätöihin tänään. V***ttaa ku pientä oravaa, ja mikään ei huvita. Näitä yrityksiä lopettaa on ollut viimeisen parin vuoden aikana useita, ja aina johonkin tyhmään syyhyn on viikkojen savuttomuus kaatunut - yleensä työmatka tai jotkut kekkerit missä on alkoholitarjoilu ja muitakin tupakoitsijoita. Tarkoitus on lopettaa viinin lipityskin niin pitkäksi aikaa kun on tarpeen päästä eroon tupakasta. Hyvä viini ja tupakka vaan kuuluu yhteen. Ei enää - pitää keksiä muut lempinautintoaineet. Kuten endorfiinit. Niitä saa kun pistää lenkkitossut jalkaan ja lähtee juoksemaan.Pari pitempää kisaa olisi tarkoitus hölkätä tänä kesänä - ne kai se suurin motivaattori tässä savuttomuudessa on. Pitäis päästä kovempaa ja kauemmas. 
    Tämän aamun olen näitä juttuja täältä Stumpista lueskellut, ja totesin, että vertaistuki on parasta mitä tässä vaiheessa voi saada. On mulla nikotiinipurkkaa, mutta jos vain suinkin selviän ilman mitään vippaskonsteja, niin hyvä. Hätävarana kuitenkin ennemmin se purkka kuin savuke. 

Onko muita jotka vasta uuden, savuttoman elämän alkumetreillä?
    Tsemppiä kaikille!

Moikka, mä tässä vetelen viimeisiä hetkiä tupakkaa, ja tällä voinnilla se on hetkien kysymys kun loppuu kokonaan.
    Mä niin haluan lopettaa, jossaki joku kuitenki koittaa sanoo että en onnistu kuitenkaan. Taistelen tätä vastaan tosissaan. Huoh.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.