Vuosia sitten lopettaneet

Pitkästä aikaa tulin tänne ja ihan uudella nimellä.

Ajattelin avata keskustelua siitä, mikä saa tietyt ihmiset roikkumaan tällä palstalla sittenkin, kun tupakanpoltto on historiaa.

On luotu "huuda hep" -palsta, minne pitäisi vuoden välein ilmaantua..
Minkä hemmetin takia?  Minusta riippuminen täällä on tupakkariippuvuuden jakoa, oman egon korostamista.(Olinpa hyvä ihminen, kun pystyin tupakanpolton lopettamaan). 

Katselin tuoa huuda hep -ketjua.  Siellä liki 200 nimimerkkiä, jotka ovat käyneet vuoden jälkeen ilmoittautumassa.  Sen jälkeen häipyneet.
Nykytilanteessa oikeasti tupakkariippuvuudesta irti päässeissä ei ole enää kuin pari nimimerkkiä, jotka lähes päivittäin käyvät täällä tsemppaamassa.  Toinen säihkyviä kukkapuskia jaellen.  Tiedätte keitä tarkoitan.

Kiinnostaisi tietää, ovatko he todellisia ihmisiä?  Vai Stumppi -työryhmän luomia feikkihahmoja?

Eihän kai kukaan riippuvuudesta irtipäässyt jaksa vuosikausia roikkua täällä?
Itse en ole jaksanut, eivätkä monen muutkaan lopettaneet, jotka aikoinaan tällä palstalla käväisivät.

Näitä pähkäilin...  Mutta kukin tyylillään.  Minusta tupakanpolton lopettaminen ei ole vaikeaa.  Ei tarvita kuin oma tahto.
Ei korvaustuotteita.  Ei lääkkeitä.  Tuntuu, että kun luodaan mielikuva asian vaikeudesta, monet polttajat uskovat siihen ja syntyy tarve korvaustuotteille.  Mikä tuo rahaa niiden valmistajien tileille.

Omalla motivaatiolla ja päättäväisyydellä paatuneinkin nikotinisti pytyy lopettamaan.  Näin uskon.
«1

Viestejä yhteensä

• Niin, tämä ei mielestäni ole uskon asia, ainoastaan kokemuksilla on merkitystä. Minulle lopettaminen oli hyvin vaikea prosessi, eikä se jälkeenpäin kaunistelemalla muuksi muutu.
  • Tiedämme keitä tarkoitat. Ja tiedämme myös sun entiset nimimerkit. Se, että sä tiedät mitä täällä tapahtuu, todistaa sen, että itsekin roikut täällä.
    Lopetin lääkkeellä, mutta vaikka mielestäsi lopetinkin väärin, niin sepä ei estä mua olemasta ylpeä saavutuksestani! Omasta mielestäni "olen hyvä ihminen, kun pystyin tupakanpolton lopettamaan!" 
    Miksi sua häiritsee se, jos jollekulle muulle sopii paremmin jokin muu lopetustapa kuin sulle??? Mulle on aivan sama, vaikka kaikki muut lopettaisivat eri tavoilla kuin minä.

Viimeinen tupakka 11.2.12 image
  • Juuri noin tmk, minäkin lopetin juuri minulle sopivalla tavalla ts. oikein. Agressiivisuuteen on myös saatavilla apua, kuka sitä nyt tarvitseekaan.
  • editoi toukokuu 9
    jonnevaan kirjoitti:
    Pitkästä aikaa tulin tänne ja ihan uudella nimellä.

Ajattelin avata keskustelua siitä, mikä saa tietyt ihmiset roikkumaan tällä palstalla sittenkin, kun tupakanpoltto on historiaa.

On luotu "huuda hep" -palsta, minne pitäisi vuoden välein ilmaantua..
    Minkä hemmetin takia?  Minusta riippuminen täällä on tupakkariippuvuuden jakoa, oman egon korostamista.(Olinpa hyvä ihminen, kun pystyin tupakanpolton lopettamaan). 

Katselin tuoa huuda hep -ketjua.  Siellä liki 200 nimimerkkiä, jotka ovat käyneet vuoden jälkeen ilmoittautumassa.  Sen jälkeen häipyneet.
    Nykytilanteessa oikeasti tupakkariippuvuudesta irti päässeissä ei ole enää kuin pari nimimerkkiä, jotka lähes päivittäin käyvät täällä tsemppaamassa.  Toinen säihkyviä kukkapuskia jaellen.  Tiedätte keitä tarkoitan.

Kiinnostaisi tietää, ovatko he todellisia ihmisiä?  Vai Stumppi -työryhmän luomia feikkihahmoja?

Eihän kai kukaan riippuvuudesta irtipäässyt jaksa vuosikausia roikkua täällä?
    Itse en ole jaksanut, eivätkä monen muutkaan lopettaneet, jotka aikoinaan tällä palstalla käväisivät.

Näitä pähkäilin...  Mutta kukin tyylillään.  Minusta tupakanpolton lopettaminen ei ole vaikeaa.  Ei tarvita kuin oma tahto.
    Ei korvaustuotteita.  Ei lääkkeitä.  Tuntuu, että kun luodaan mielikuva asian vaikeudesta, monet polttajat uskovat siihen ja syntyy tarve korvaustuotteille.  Mikä tuo rahaa niiden valmistajien tileille.

Omalla motivaatiolla ja päättäväisyydellä paatuneinkin nikotinisti pytyy lopettamaan.  Näin uskon.

Nimimerkille jonnevaan tiedoksi: Stumppi työryhmällä ei ole tarvetta luoda feikkihahmoja. Roskapostia/asiattomia viestejä riittää viikottain siivottavaksi tältäkin sivustolta. Ihan aidosti toivomme kaikkien onnistuvan pääsemään irti tupakka- ja nikotiiniriippuvuudesta, sillä tupakointi on terveydelle erittäin haitallista ja pelkällä nikotiinillakin on haittansa, kuten kaikki tietävät. Jokainen tupakoija/ nikotiinituotteita käyttävä päättää itse, lopettaako ja kuinka lopettaa. Me emme myy emmekä mainosta mitään. Rahasta ja tuotteidensa menekistä ovat kiinnostuneita niin tupakkafirmat (savukkeet, sähkösavukkeet ym. nikotiinin annostelutavat) kuin lääkeyrityksetkin.
  • Ei ole yhtä oikeaa tapaa lopettaa, pääasia että lopettaa. Ja jos joku haluaa "roikkua" tällä palstalla vaikka maailman tappiin, niin sekin on jokaisen oma valinta. Jos jollain nuo asiat nakertaa mieltä, niin näköjään niistäkin saa täällä purnata ja provosoida :smiley: 
    Minä olen niin tyytyväinen omaan lopetukseeni, että ihan varmaan jollain lailla egoani korostan!  :D Mun tyyli oli luomuna, se passasi mulle. Mutta mitä sitten? Kaikki tavat sallittuja!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Mielenkiintoinen ajatelma, että olisinkin joku Stumpin virtuaalinen täti :)
    Se ajatus, että joku pääsee vain tahdonvoimalla irti tupakasta, ei koske taatusti kaikkia.
    Sen verran paljon ja kauan olen tällä foorumilla pyörinyt, että sen uskallan sanoa. Jos joku pääsee, se on hyvä asia hänelle, muille on taas Stumppi, vertaistuki, ehkä lääkkeet tai niksakorvaustuotteet.
    On useamman kerran täälläkin taitettu peistä siitä, onko joku "väärin lopettanut" vs. palokunnan "väärin sammutettu". Tavoite on pysyvä savuttomuus, eikä kukaan enää vuoden parin päästä kysy, että millä tavalla lopetti polttamisen. Tästä on mielestäni Stumpissa jo päästy sovintoon.
    Jos kovasti tuntuu, että tämä täti on täällä jo liiankin kanssa pyörinyt, niin toivon siitä sit vaan reilua palautetta.
    Tosiasia on myös, että nimenomaan vertaistukifoorumi oli avainasemassa, kun lopulta sain lopetettua 40 vuotta jatkuneen polttamiseni. Ilman sitä en ehkä olisi enää tässä, tai ainakaan tässä kunnossa.
    Se, että tsemppaan, kerron tarinoita ja kokemuksia, kehun, kannustan ja palkitsen kukkasin, on tapani maksaa velkaa tälle foorumille.

Melisa-täti
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Kyllä Melisa olet ollut avainasemassa monelle lopettamisessa onnistuneelle, minut mukaan lukien. On todella tärkeää että oot täällä tsemppaamassa, kertomassa tarinoita ja kokemuksia ja palkitsemassa kukkasin. Jos jonnella oli huono päivä, niin ehkä tänään on jo parempi  B) ja ainahan noita joukkoon mahtuu. Tsemppiä vaan jonnellekkin  :)
    image 15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more
  • Melisa, älä lopeta, älä luovuta. Ja jaa niitä kukkia vaan, kaikki me hep-poterossa huutelijat niitä toivomme ja arvostamme. Respect, Melisa! Velkasi on kauan sitten moneen kertaan tullut kuitattua, kiitos siitä ettet silti luovuta! Ainakin minä olen melisalla lopettanut enemmän kun millään muulla.
  • Kyllä se niin on, että Melisa on yksi tämän foorumin kantavista voimista ja tukipilareista! 
    Me noviisit olemme todella onnekkaita, kun täällä on vielä konkareita meitä kannustamassa, eteenpäin potkimassa ja välillä jaloille takaisin nostamassa.

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Turhaa provosointia aloittajalta ja tähän olisi ihan turha edes kenenkään vastata tai mitenkään puolustautua kun ei siihen ole mitään tarvetta.
    Ehkä se jing ja jang ei ole vielä ihan tasapainossa jos pitää muita moralisoida kun käyttäytyvät eri tavalla kuin itse  ;)

Tsemppiä vaan kaikille jatkoon, eiköhän se kesäkin sieltä kohta jo tule B)
    ~160 000 savuketta ja lopetus 31.01.2016 --> ilman nikotiinia 01.03.2016
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.