Vuosia sitten lopettaneet

2»

Viestejä yhteensä

• Hei.
    Anteeksi, että ilmaisin huonosti ajatukseni.
    Tuli vaan tuollainen salaliittoteoria nikotiinin tervaamiin aivoihini :)

Kukin tavallaan ja tyylillään.  Itsekin kaikki keinot kokeilleena onnistuin lopetuksessa vasta omalla tahdolla ja luomuna.  Monta kertaa tuli epäonnistumisia.
    Tietenkin täällä saa olla vaikka joka päivä sittenkin kun on päässyt irti tupakasta.  Hienoa, että joku sellaista jaksaa tehdä muita tukeakseen.  Sehän saatta olla noille sitä tekeville jopa keino selviytyä ilman tupakkaa.
    Minäkin olen täällä usein käynyt, vaikka en ole mitään kirjoittanutkaan.  Hakenut kirjautumatta tukea itselleni,
    kun olen nähnyt samankaltaisia tarinoita ja vaikeuksia, mitä minäkin kohtasin.

Aloitukseni oli hieman provosoiva, tarkoituksellakin.  Jännää, että siihen edes reagoitiin. Ensin ajattelin:
    "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".
    Lisäksi myöhemmin joku kirjoitti tietävänsä aikaisemmat nimimerkkini??  Vähän jäi vaivaamaan.
    Taisi olla 'tmk': 
    tmk kirjoitti:
    Tiedämme keitä tarkoitat. Ja tiedämme myös sun entiset nimimerkit. Se, että sä tiedät mitä täällä tapahtuu, todistaa sen, että itsekin roikut täällä.

tmk:lle tiedoksi, olen toki roikkunut täällä.  Kuten ylempänä kerroin. Mutta, että tmk kirjoittaa: "tiedämme", on outoa.  Kaikkiko täällä tietävät?  Vai miten hän puhuu koko palstan puolesta, jos puhuu, olisi kiva tietää perusteluja.  Ymmärtääkseni aikaisempaa nimimerkkiäni ei tiedä kuin moderattori, eli stumppi-työryhmä. 
    "tmk" voisi kertoa minun aikaisemmat nimimerkkini ja perusteella, miten hän ne tietää.

Ja vähän ihmettelin, kun Stumppi-työryhmä reagoi kovin voimakkaasti avaukseeni.  Myös yksityisviesteillä.  Ensin tuli mieleen se 'koira, johon..jne'.  Mutta sitten uskoin heidän vilpittömyyteensä tupakkateollisuutta ja korvastuotteiden valmistajia kohtaan.
    Vastasin ja annoin luvan koko ketjun poistoon.
    Eli provosoiva avaukseni olisi poistunut, eikä kenellekään olisi tullut paha mieli, jos stumppi-työryhmä olisi halunnut.
    Ei halunnut kai sitten?

Mutta lämmintä ja savutonta kesää kaikille. Keinoja kaihtamatta, kun päämääränä on lopullinen tupakoimattomuus. B)

• Tämä on ymmärtääkseni keskustelupalsta. Ei kannata tänne kirjoittaa, jos ei halua kenenkään reagoivan, parempi on silloin raapustaa pöytälaatikkoon. Ymmärtääkseni tmk:n "tieto" oli arvaus, ymmärsin kyllä heti ketä hän tarkoitti, olen täällä sen verran kauan ollut mukana.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 17
    Provosointi ei ole varsinaisesti Stumpin hengen mukaista. Lopettaminen on myös herkkä asia. Jokaiselle omanlaisensa. Jokaisella on osittain samanlaiset, mutta kuitenkin henkilökohtaiset vaikeudet. Juuri siksi kaikki mallinnukset siitä, että vähän tahdonvoimaa vain, niin onnistuu, ovat melkein "rienausta."
    Eiköhän tämä nyt ollut tässä. Ei aihetta varmaan jatkaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Mun mielestä on ihanaa et on Melissan kaltaisia tsemppaajia täällä. Antaa toivoa lopettamiseen! 

Mikään lopetustapa ei ole oikea, toiset luomuna, toisilla vaikeamman kautta. Lopputulos on kuitenkin pääasia eli se että se röökinveto loppuu!
  • Tuota, en muista tuleeko vuos vai 2 =)
    image
  • jonnevaan maapallo
    editoi toukokuu 20
    Ilmoja pidelly B)
    Poistun, enkä palaa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.