Kesäkuussa 2017 lopettaneet

2

Viestejä yhteensä

• toinen päivä ilman tupakkaa...jaksaa, jaksaa
  • Tsemppiä savuttomaan matkaan Recoza ja Ullanlinna!!!

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Moikka kaikille,
    Mä olin aiemmin tuolla toukokuun lopettajissa, kun aloitin Champixin silloin alkukuusta.
    Olen siitä outo tapaus ehkä, että hyvin pian lääkkeen aloittamisen jälkeen tupakkaa ei vaan tehnyt enää juurikaan mieli, polttelin siinä ensin max puolet entisestä määrästä ja sitten siitä vaan väheni lopulta 1-2 kahteen tupakkaan päivässä. Ja nuokin tupakat oli sellasia huvikseen polteltuja. Lääke mulla on jäänyt välillä ottamatta, ja itseasiassa en ole varma otinko sitä tänäkään aamuna.

Nyt en ole polttanut toissa-illan jälkeen ollenkaan eli toinen vuorokausi kohta täynnä, nikotiinin tuskaa ei ole, mutta kun tekis mieli muuten vaan polttaa se yks tai kaks..........nytkin mulla on laukussa ihan avaamaton aski. 

Mä jotenkin toivoisin että tulis vierotusoireita, mutta ei oo tullu. En voi käsittää että tämä olis muka näin helppoa.
    Olis jotenki helpompi olla, jos edes jotain vaikeutta olis, kun nyt on sellanen olo että mähän pystyn oleen ihan tosta vaan polttamatta jos vaan haluan enkä ole nikotiinin orja vaan itse päätän asiasta...
    ilmeisen ääliömäistä tämä mun ajattelu.

Paino nousi heti eka lääkeviikosta lähtien kilo per viikko vaikka en napostellut mitään ylimääräistä joten kaks viikkoa sitten aloitin hurjasti kevennetyn ruokavalion, koska muutoin mä olen ihan lihapulla kohta. Sain painonnousun pysähtymään tällä konstilla. Mä nukun yöt todella hyvin, en muista koska olisin nukkunut näin hyvin ja pitkiä unia. Jonkin verran on ollut vauhdikkaita unia mutta nekin vaikuttaa olevan laantumaan päin.

Hurjasti tsemppiä kaikille kanssakamppailijoille!
  • Ilona: onnea lopetuksesta! Voit ajatella niin, että vaikeita hetkiä luultavasti vielä tulee ja nyt voit säästää itseäsi ja hermojasi niitä varten! Mullakin oli alku helpompaa kuin luulin ja mäkin jotenkin näin sen negatiivisena asiana.
  • Mylläkkä Pohjois-Pohjanmaa
    Noppapeli kirjoitti:
    Mulla on tuo sama pelko, että totun liikaa ja homman pointti unohtuu ja alkaisin polttaa taas. Kai se on se, kun on siitä alkuvaikeudesta ja toisaalta siitä alkuinnostuksesta mennyt eteenpäin niin tupakoimattomuus alkaa tuntua arkiselta ja silloin iskee tuo pelko. Auttaisiko se, jos joka kuukausipäivän pyhittäisi sille, että vähän enemmän pohtisi ja muistelisi tupakka-asioita ja esim lopettamisen syitä.
    Minä suunnittelin siirtäväni säästöön joka kuukausipäivä tuon laskurin antaman summan rahaa per kk. Samalla kun mietti mistä nuo rahat repisi (olettaen että sitä ei ole) voi miettiä sen kautta, että tupakkaan oli aina rahaa. 
    Jos mulla on ollut noin 100euroa kuussa varaa polttaa, niin kai sitä on varaa laittaa sivuunki kun ei enää kiinnosta savuna ilmaan tuprutella. Se on vuositasolla jo aika mehevä pesämuna esim. Lomamatkaa tao jotain isompaa hankintaa ajatellen...ja taas yksi motivaattori lisää pysyä savuttomana
  • Mylläkkä: toi olisi kyllä hyvä motivaation ylläpitäjä. Meillä on jotenkin nyt niin tiukka rahatilanne, että tuntuu, etten voi laittaa rahaa sivuun. Mutta toisaalta: ainahan se raha on riittänyt tupakkaan! Että sikäli luulisi, että yhtä lailla se riittäisi sivuun laitettavaksi!
  • Mä huomaan et rahaa jää laskujen maksun jälkeen enempi käyttöön. Olenkin laittanut sitä hyvinvointiin. Säästöön en mitään ainakaan tällä hetkellä saa mutta pieniä vkonloppureissuja olen tehnyt ja teen vastakin. Lisäksi nyt voin suunnittella sellaisia asioita joihin ei ennen ole ollut rahaa röökin vuoksi. 
  • Ensi yönä tulee 2 viikkoa täyteen ilman nikotiinia ja nyt alkaa olla kyllä jo sellainen olo, että tämä taistelu on voitettu. Edelleen kyllä ajoittain hermot kireellä ja tekis mieli vetästä kunnon henkoset tai iskeä huuli täyteen nuuskaa, mutta ei ne himot tietty kovin nopeasti lopu. Toisaalta kun miettii kuinka paljon rahaa on jo nyt säästänyt ja mitä kaikkea positiivista tää tekee terveydelle, niin on aika helppo jatkaa ilman nikotiinia. Ei koskaan enää nikotiinia ja sen kun muistaa kaikkina hetkinä, niin ei tää loppuen lopuks oo kiinni ku itsestään, eka viikko on todella hankala, sen jälkeen alkoi itsellä helpottaa vieroitusoireet, nyt kahden viikon jälkeen niitä on edelleen, mut ne on laantuneet jo jonkin verran ja laantuvat varmasti jatkossa lisää. 
  • Juksu66Juksu66 Helsinki yms.
    Onnea savuttomaan elämään kaikille täällä! Itsellä vasta ensimmäinen savuton päivä menossa. Champix on apuna, toinen viikko menossa kuuria ja eilen nukkumaan mennessä poltin viimeisen tupakan. Outo ja levoton/kärttyisä olo kyllä on, toisaalta todella tyytyväinen oon, kun saa vihdoin tehtyä tolle kärytykselle jotain. Ja hyvää juhannusta !
  • Tervetuloa porukkaan mukaan Juksu66! Hieno päätös tehtynä, siitä se matka alkaa :+1: 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.