Kesäkuussa 2017 lopettaneet

1235»

Viestejä yhteensä

• Kohta tulee 4kk täyteen, heittämällä yksi isoimmista jutuista mitä on itsensä eteen elämässä tehnyt. Ja varmasti myös vaikein juttu. Ja vaikka nyt jo suht pitkään ollut ilman, niin edelleen hermot on kyllä kireellä aika ajoin tosi herkästi ja muutenkin voi sanoa että edelleen on vieroitusoireita nikotiinista. En tiedä onko oikeasti näin, että voi kestää kuukausitolkulla ennenkuin kaikki vieroitusoireet loppuvat, mutta omalta osalta tuntuu siltä. Sen tiedän että mihinkään nikotiinia sisältävään tuotteeseen en tule enää ikinä koskemaan. 
  • Kyllä se voi kestää enemmänkin kuin 4 kuukautta.
  • Juksu66Juksu66 Helsinki yms.
    editoi lokakuu 20
    Jiihaaa! Taas pian tulee yksi täysi kuukausi lisää tupaikoimattomaan aikaan. Tuntuu oikein hyvältä :)

Edelleenkin oon menny samalla periaatteella, saan polttaa vaikka kaksin käsin jos haluan, mutta kun en halua. Muutenkin oli sen verran ankara alku vieroittautumisessa, että jos tupakan halu käväisee mielessä (onneksi ei kovin tiuhaan), niin ajatus kaiken kokemisesta uudelleen saa heti päättäväiseksi, että ei -tana enää tuota pa*kaa nikotiinia/tupakkaa enää... Eli halu tosiaan katoaa nopeasti. Toivottavasti jatkossakin. 

Lisäksi, hyvät puolet kun on alkaneet näkymään (jaksaa jaksaa jaksaa ja nukkuu paljon paremmin, yskä poissa, tulehdusarvot pudonneet ja ennen kaikkea verenpaine laskenut erittäin merkittävästi yms yms), niin se vahvistaa halua olla polttamatta ja tyytyväisyyttä siihen, että vihdoin teki päätöksen ettei halua polttaa.

Vielä ajoittain on "kevyt olo" eli tunne että jotenkin en pysy ihan kokonaan pään sisässä. Olen myös hitusen äksympi, tai nopeampi ärähtämään kuulemma. Tosin kun olen aika lauhkea luonne, niin ei kuulemma ole pahasta tuo. Joka tapauksessa nyt on laajempi kirjo tunteita - myös iloisia - käytössä. Myös silloin kun oikein pitää keskittyä johonkin tai tehdä isoja vaikeita päätöksiä niin on välillä vielä orpo olo, kun noissa tilanteissa tuli aiemmin mentyä savulle tuumimaan. Perushermostuminen ei onneksi  enää laukaise tarvetta tai ajatusta mennä kärylle.

Lisäpaino (tuli +4 kg lohtusyömisestä) on alkanut lähtemään (-1,5kg).

Joillekuille on vaikeaa kulkea tupakoivien ihmisten ohi, kun se tuo mieleen halun polttaa...mulla ei onneksi tule tuosta enää tupakanhimoa. Saanhan minä polttaa kuin hekin, jos haluan. Mutta lähinnä nyt kun hajuaisti on kohentunut niin ihmettelen, että onko tuossa tosissaan noin voimakas katku ja että kyllä savuttomat ihmiset ympärillä ovat olleet kärsivällisiä kun ovat tuota lemuamistani sietäneet. Ja ihmetyttää, kuinka kauas tupakan haju yltää, yllättävän voimakkaana.

Tsemppiä kaikille harkitsijoille ja lopettaville sekä lopettaneille! Juksu

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.